استانداری ایلام

استاندار ایلام

سهم 25 درصد اشتغال خانواده های شهدادو ایثارگران رعایت شود

سهم 25 درصد اشتغال خانواده های شهدادو ایثارگران رعایت شود

استاندار ایلام
 خانواده های شاهد و ایثارگران حافظان اصلی نظام و کشور هستتد

استاندار ایلام گفت؛ تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از برنامه های ثابت دولت تدبیر و امید در استان ایلام است.

وی در ادامه بین انقلاب و رفورم تفاوت قائل شد و گفت؛ انقلاب یعنی دگرگونی درحالیکه رفورم یعنی اصلاح با حفظ چارچوب های موجود و انقلاب اسلامی ایران نظام طاغوت و استبداد را تغییر داد و در کشور دگرگونی ایجاد کرد.

وی در ادامه افزود؛ تغییراتی که انقلاب اسلامی در کشور به وجود آورد منافع کشورهای استبدادگر و استعمارگر را به خطر انداخت و این مهم عامل دیگر خصومت های آنان با کشور و ملت ما است.

استاندار ایلام شکل گیری انقلاب اسلامی در شرایط و اقتضائات آن زمان را معجزه قرن نامید و گفت؛ برای به ثمر نشستن این انقلاب و دوام آن هزاران شهید داده ایم و همه بایست پایبند و متعهد به خون شهدا باشند.

وی ادامه داد؛ استان ایلام در ایثار و فداکاری و شهادت طلبی پیشگام بوده و در 8 سال جنگ تحمیلی دین خود را به آب و خاک و کیان این سرزمین ادا نموده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه به حفظ دستاوردهای دفاع مقدس تاکید کرد و گفت؛  همه بایست دستاوردهای معنوی چون فرهنگ شهادت و ایثارگری و از خودگذشتگی آن دوران حفظ شود و هم آثار برجای مانده از دوران جنگ را بعنوان یادبود دوران استقامت و پایداری حفظ شود.

وی ادامه داد؛ یک پای ثابت برنامه های دولت در استان تکریم خانواده شهدا و ایثارگران بوده است و در این ایام دیدارهای متعددی انجام گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه به شرایط فعلی کشور اشاره کرد و گفت؛ اگرچه دشنن جنگ روانی و اقتصادی شدیدی علیه ملت بزرگ ایران به راه انداخت اما امروز با اتحاد و وحدت آحاد مختلف مردم و مسئولان نقشه شوم آنان با شکست مواجه شده است.

وی به تلاش و تکاپوی مسئولان استان در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم اشاره کرد و گفت؛ امروز تلاش های بسیار خوبی در حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی، سرمایه گذاری، توسعه زیرساخت ها و ... انجام شده است که انشاءالله با به ثمر رسیدن آنها تحول مثبت و خوبی در استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام در ادامه به رعایت قانون 25 درصد استخدام ها برای خانواده شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت؛ دستگاه های متولی بایست سهم 25 درصد اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران رعایت کنند و اگر این مهم انجام نشده است درپی جبران آن برآیند.

وی در ادامه با انتقاد از رویه برخورد برخی مناطق درخصوص نحوه نگرش به مسئله اشتغال، گفت؛ وقتی کارخانه یا پروژه ای در یک منطقه ایجاد می شود بایست اولویت اشتغال با آن منطقه باشد اما این به معنای انحصار اشتغال صفر تاصدی در آن منطقه نیست.

وی افزود؛ وقتی یک پروژه با اعتبارات ملی و استانی در یک منطقه ساخته می شود نمی توان گفت که صد در صد اشتغالزایی منحصر به آن منطقه است و یک مسئول شهرستانی و یا استانی، مسئول همه شهرستان و استان است و صرفا مسئول یک منطقه خاص نیست و بایست نگاه فرابخشی داشته باشد.

وی در پایان به کنگره بزرگ شهدا در استان اشاره کرد و گفت؛ کار بزرگی در استان در حال انجام است و آن کنگره بزرگ شهدا در استان است و می طلبد که همه دستگاه ها و ارگان ها و مردم دست در دست هم بگذارند تا به بهترین شکل ممکن این کار مهم صورت پذیرد.

وی افزود؛ این کنگره می تواند در تمام ابعاد برای استان باعث خیر و برکت شود و آن یادآورد سلحشوری مردمان بزرگ ایلام در دفاع از دین و سرزمین خود است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است