استانداری ایلام

استاندار ایلام

ایلام مهیای پذیرایی از پنج میلیون زایر اربعین باید باشد

ایلام مهیای پذیرایی از پنج میلیون زایر اربعین باید باشد

استاندار ایلام:
ایلام مهیای پذیرایی از پنج میلیون زایر اربعین باید باشد.

استاندار ایلام گفت: استان ایلام باید مهیای پذیرایی از پنج میلیون زایر در ایام اربعین امسال باشد زیرا با توجه به حذف ویزا پیش بینی افزایش جمعیت زائران حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه ۵ مرداد ماه در دومین نشست ستاد اربعین استان که با حضور کاظم زاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به پیش بنیی افزایش حجم زوار باید حماسه ای در خدمت رسانی به این تعداد زائر اربعین برپا کنیم.

وی افزود: ما هر سال باید تجارب سال های قبل را برای  خدمت رسانی مطلوب و رفع مشکلات مد نظرقرار دهیم.

وی ادامه داد:  سال گذشته در بحث تردد خودروها از مرز مهران، کاپوتاژ خودرو ها و مشکلات ارز و بحث ترافیک شدید پایانه برکت از مهمترین مسائل تردد زوار در استان بود که امسال تلاش داریم مشکلات سال گذشته برطرف شود.

وی افزود: البته امسال با توجه به آزاد شدن ویزا و پیش بینی افزایش جمعیت باید اقدامات بهتری انجام دهیم زیرا امسال تردد خودرو از مرز نخواهیم داشت و بحث کاپوتاژ خودرو هم وجود ندارد.

وی تراکم جمعیت زیاد خصوصا در پایانه برکت در سال جاری قابل پیش بینی است که نیازمند ساماندهی و برنامه ریزی مناسب دارد.

وی از استان های معین خواست که در بحث مشارکت های مردمی و بحث پذیرایی از زوار با قدرت بیشتری ورود کنند و در زیرساخت ها و هم بحث پذیرایی در ایام اربعین حضور فعال داشته باشند.

استاندار ایلام افزود: در خصوص برپایی موکب ها در داخل شهر مهران باید بررسی ها و کارشناسی هایی در حوزه های مختلف صورت گیرد و تصمیم گیری لازم انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که با برپایی موکب در شهر مهران مخالفت کردیم هم به دلایل امنیتی و کاهش ترافیک بود و هم  بحث اقتصادی بود که این به نفع مردم مهران است.

وی تاکید کرد: در بحث ارز هم با توجه به ثبت نام در سامانه سما ارز همراه در نظر گرفته می شود و در این مورد مشکلی نخواهیم داشت.

سلیمانی دشتکی خواستار آماده سازی تونل دوم جاده مهران برای ایام اربعین  شد و در صورت بالابودن ترافیک و شرایط اضطرار بتوان از آن استفاده نمود.

وی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال به این جاده اختصاص یافته است و به شرط تکمیل نقاط مشخص شده پرداخت می شود.

وی با اشاره به زیرگذر ارغوان و ۱۱ کیلومتر مسیر جاده مهران که بایست تا اربعین آماده سازی شود، ادامه داد:  قرارگاه خاتم سه قسمت جاده و پل های ۵۵ و ۵۶ در دست اقدام دارد و جاده ی دسترسی جداگانه به پایانه برکت به خوبی در حال انجام است.

 وی به ایجاد ۶ هزار متر مربع سایه بان در پایانه مرزی مهران ، پایانه زرباطیه در طرف عراقی و پایانه برکت اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ سرویس بهداشتی در پایانه برکت، مرزی و پارکینگ اربعین احداث می شود و از نظر تراکم و پارکینگ مشکلی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: با تمهیداتی که صورت گرفته است و با کار بزرگ و اساسی که شکل گرفته است انشاءالله در اربعین پیش رو گره ترافیکی نخواهیم داشت.
 
وی اظهار داشت: سپاه به دنبال احداث یک مجموعه ی بسیار بزرگ در بحث موکب های دائمی است.

وی ادامه داد: ۹ استان قول همکاری برای اعزام ماشین آلات راه سازی و سنگین دادند و همچنین در برپایی موکب در مهران اقدام کنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است