استانداری ایلام

استاندار ایلام

✔️رعایت حجاب و عفاف هم قانون و هم شریعت اسلام است/ مشوق‌های لازم برای تولید‌کنندگان البسه ایرانی و اسلامی باید بیشتر شود

✔️رعایت حجاب و عفاف هم قانون و هم شریعت اسلام است/ مشوق‌های لازم برای تولید‌کنندگان البسه ایرانی و اسلامی باید بیشتر شود

وی افزود: موشک‌ها و پهپادهای ایرانی با عبور از سپر گنبدآهنین، به قلب رژیم جعلی اسرائیل اصابت کردند و مایه عزت و افتخار ایران و ایرانی در دنیا شد. امروز همه مردم کشور ید واحد شدیم و برکت این هم‌دلی را مردم هم دیدند‌‌.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به بحث حجاب و عفاف عنوان کرد: مدیران وظیفه سیاست‌گذاری دارند، بنابراین در بیشتر  جلسات مهم نظیر عفاف و حجاب، ضرورت دارد حضور داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در بحث حجاب و عفاف ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قانونی دارد و در این جامعه مدنی، همه باید از قانون تمکین کنیم و از نظر شریعت اسلام هم ضرورت دارد همه مقید به تمام اصول اسلامی، از جمله بحث حجاب و عفاف باشند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با بیان این‌که دستورالعمل‌های حجاب و عفاف هم قانون و هم براساس موازین شرع و شریعت اسلام است، یادآورشد: همه باید از قانون و شریعت تمکین کنند که در کشور، وزارت کشور و در استان‌ها، استانداری متولی اجرای قانون و دستورالعمل‌های حجاب و عفاف هستند.

دکتر بهرام‌نیا ادامه داد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با همکاری سازمان صمت استان، تا پایان خردادماه نسبت به تشکیل کارگروه تکمیل زنجیره ارزش پوشاک ایرانی - اسلامی و راه‌اندازی سکوی فروش محصولات ایرانی - اسلامی اقدام کند. 

وی اضافه کرد: پوشاک و البسه ایرانی و اسلامی، مطابق با شئونات اسلامی باید ارزان، متنوع و برای خریداران سهل‌الوصول باشد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان، مشوق‌ها و حمایت‌های لازم برای تولید‌کنندگان محصولات ایرانی- اسلامی در نظر گرفته شود‌ که برخورداری از ظرفیت تسهیلات تبصره(۱۸) یکی از این مشوق‌هاست.

وی اضافه کرد : موضوع حجاب یکی از مباحث مهم دینی و قانونی برای همگان در کشور است. کسانی که مروج بی‌حجابی هستند، مزدور و اجیرشدگان جدای از مردم رشید و ولایت‌مدار کشور هستند.

وی با اشاره به دیدار کارگزاران نظام با مقام معظم‌رهبری و فرمایشات معظم‌له در خصوص حجاب و عفاف، یادآورشد: فرمایشات مقام معظم‌رهبری در خصوص حجاب و عفاف و اشاره به قانونی، فقهی و دینی بودن بحث حجاب، برای همه مردم فصل‌الخطاب است. حجاب سلامت هر جامعه را تضمین و لازمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، در واقع توجه به حجاب و عفاف، تمدن‌ساز است.

وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره نور (به مؤمنان بگو چشم‌های خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند و عفاف خود را حفظ کنند؛ این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ خداوند از آن‌چه انجام می‌دهید آگاه است)، گفت: از نظر عرفی و شرعی به موضوع حجاب و عفاف باید توجه ویژه داشته باشیم و دستورالعمل‌های حجاب و عفاف به عنوان راهبرد مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

استاندار ایلام با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف در ادارات، گفت: مدیران ادارات باید از مجموعه تحت مدیریت خود شروع کنند و همه کارکنان ادارات ملزم به رعایت شئونات حجاب و عفاف هستند و کارمندان دستگاه‌های اجرایی باید تابع قوانین و مقرارت باشند. خوشبختانه استان در مقیاس ملی از نظر رعایت حجاب و عفاف جایگاه بسیار خوبی دارد و این جایگاه به واسطه اصالت دینی و مذهبی مردم استان است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: در ادارات از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر و با اخلاق حسنه، کم حجابی را تذکر دهند و  کسانی که بر ناهنجاری، به‌صورت کاملا عامدانه و هدفمند، پافشاری دارند باید با آنان برخورد قانونی شود.

دکتر بهرام‌نیا اظهار داشت: راهبرد ما در بحث حجاب و عفاف براساس آیات قرآن  دین و قانونی اساسی کشور است.

استاندار ایلام گفت: قرارگاه عفاف و حجاب بسیج، شورای امر به معروف و نهی از منکر و اعضای شورای حجاب و عفاف استان پس از ترکیب شدن، به‌عنوان یک قرارگاه مشترک در بحث حجاب و عفاف فعالیت کنند.

استاندار ایلام بیان کرد: با کسانی که به‌صورت عامدانه و هدف‌مند، بر بی‌حجابی و ناهنجاری اجتماعی پافشاری دارند برخورد قانونی می‌‌شود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از استحاله فرهنگی و ورود فرهنگ‌های نابهنجار، باید به‌صورت خیلی نرم و با امر به معروف و نهی از منکر وارد عمل شویم.

وی در پایان از نیروی انتظامی، سپاه و همه اعضای شورای حجاب و عفاف استان و دستگاه‌های فرهنگی قدردانی کرد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است