استانداری ایلام

استاندار ایلام

همه مدیران با اتحاد، انسجام و هم‌افزایی با مردم برای تحقق شعار سال بکوشند

همه مدیران با اتحاد، انسجام و هم‌افزایی با مردم برای تحقق شعار سال بکوشند


استاندار ایلام: 
✔️ پروژه‌های کلان ارغوان‌گستر، ان‌جی‌ال دهلران، فولادگستر ایوان، کاغذ سنگی دهلران در آستانه افتتاح هستند/ ۳هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای دو ابر پروژه‌ی‌سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه هزینه شد/ با بهره‌برداری از فاز دوم سامانه گرمسیری در شهریور‌ماه به ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان آب‌رسانی می‌‌شود/ ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان طی دو سال برای زیرساخت‌های استان هزینه شد/ ایلام در اشتغال رتبه سوم و در سرمایه‌گذاری خارجی در جایگاه ۵ کشور قرار گرفت/ با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زراعی استان اضافه و ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزان ارزش افزوده دارد/ ۲۳۲ واحد راکد استان در دولت سیزدهم احیا شد/ ۴۵ دانش آموز روایت‌گر پیشرفت استان تجلیل می‌شوند/ معرفی روابط‌عمومی‌های برتر در حوزه دهه فجر و انتخابات به زودی  

📲وی افزود: طی دو سال اخیر ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان هزینه شد که حدود ۵ هزار میلیارد تومان فقط مربوط به حوزه‌ راه‌های استان است. 

دکتر بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به ابرپروژه سامانه گرمسیری، یادآورشد: در صورت افتتاح این پروژه، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن در آستانه‌ی افتتاح است و در‌ صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود. از مجموع اعتبارات اختصاص یافته(حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان) برای سامانه‌ی گرمسیری، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است. هم‌چنین طبق وعده پیمانکار فاز دوم سامانه گرمسیری تا شهریورماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اپروژه تونل کبیرکوه، هزینه تمام شده این تونل را ۳هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تاکنون حدود یک هزار میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است و مابقی ۲ هزار میلیارد تومان تا قبل از تکمیل و تحویل پروژه، از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین و به پیمانکاران پرداخت می‌‌شود.

استاندار ایلام با بیان این‌که طبق وعده پیمانکاران این تونل حداکثر تا پایان خردادماه زیر بار ترافیک می‌رود، عنوان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی تونل کبیرکوه از سال ۸۹ تا سال ۱۴۰۰ حدود ۴۳ درصد بود اما طی دو سال گذشته پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۹۳ درصد رسیده است. در واقع زمان اتمام پیمان این پروژه، ۱۵ آبان‌ماه سال‌جاری است اما طبق وعده پیمانکار تا پایان خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی اضافه کرد: ۳هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای دو ابر پروژه سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه هزینه شد.

وی با اشاره به توفیقات استان در حوزه اقتصادی، گفت:  قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم ۴۳۰ واحد نیمه‌فعال داشتیم که از آغاز به کار دولت سیزدهم تا امروز، ۲۳۲ واحد با  اشتغال‌زایی ۱۶۲۶ نفر و سرمایه‌گذاری ‌۱۶۳ میلیارد تومان احیا شدند.

دکتر بهرام‌نیا به رشد سرمایه‌گذاری خارجی در استان به ویژه در شهرستان ملکشاهی اشاره و یادآورشد: ۵.۲ میلیون دلار برای تولید سیلیکون منگنز آلامتو(ساخت قطعات ماشین‌آلات و هواپیما) توسط شرکت چینی در شهرستان ملکشاهی سرمایه‌گذاری شده است و ایلام از نظر سرمایه‌گذاری خارجی، استان آخر کشور بود در جایگاه ۵ کشور قرار گرفت.

دکتر بهرام‌نیا بیان داشت: ایلام سال‌های سال، نگین تورم در کشور بود، نرخ تورم ایلام پس از سال‌ها، طی دو سال اخیر ۱۵ پله بهبود یافته است و واحد‌های راکد زیادی به چرخه‌ی تولید بازگشتند.

وی اضافه کرد: در حوزه عمرانی تصفیه‌خانه آب ملکشاهی، سالن فرودگاه ایلام و درمانگاه مهران در آستانه افتتاح است. 

استاندار ایلام ادامه داد: خوشبختانه در این دولت با نگرش فسادستیزی کشتارگاه دام ایلام دوباره به دامن بیت‌المال بازگشت و به پشیتبانی امور دام استان واگذار شد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ‌نمایندگی وزارت امور خارجه در استان راه‌اندازی شد.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است