استانداری ایلام

استاندار ایلام

برگزاری باشکوه اربعین و انتخابات دو توفیق بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ بود/

برگزاری باشکوه اربعین و انتخابات دو توفیق بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ بود/

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز دوشنبه ۶ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، در نشست شورای اداری استان، با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، گفت:ریاست محترم جمهور راه و راهبرد را برای سال ۱۴۰۳ ترسیم کردند که امیدواریم با توجه به طرح و برنامه‌ها در سال جدید کارها را پیش ببریم.

وی دو توفیق بزرگ استان را برگزاری باشکوه اربعین و انتخابات عنوان کرد و افزود: با کمک اعضای ستاد اربعین و همه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران بدون هیچ تهدید امنیتی و کمبود خدمات بهداشتی و درمانی و غذایی، تردد کردند که کسب این توفیق معنوی، ملی و اجتماعی را به ارتش، سپاه و بسیج و نیروهای امنیتی و قضایی در سال‌جاری تبریک عرض می‌کنم.

نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: در بحث تشرف زوار به عتبات عالیات از ۲۵ اسفندماه تاکنون بیش از  ۱۱۵ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور عراق شدند.

دکتر بهرام‌نیا عنوان کرد: از همه دست‌اندرکاران و هیئآت‌و مواکب در اربعین در مراسمی قدردانی شد و در این راستا ۳۵۰ دیگ طبخ غذا خریداری و به مواکب فعال تحویل می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی مردم و مسئولان، انتخاباتی باشکوه از نظر مشارکت و با کیفیت برگزار شد و با توجه به پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌ها، ایلام جزو سه استان آخر از نظر مشارکت بود اما با اعتمادی که به مردم، ستاد انتخابات و همه عوامل و دست‌اندرکاران و دستگاه‌های فرهنگی داشتیم در نشست ستاد انتخابات کشور با حضور معاونین استاندار ایلام اعلام کرده‌ام که جزو استان‌های برتر از نظر مشارکت خواهیم بود‌.

وی اضافه کرد: در حوزه سیاسی استان ایلام از استان‌هایی بود که کانون توجه بدخواهان و ضد‌انقلاب بود و با توجه به شرایط قومی و فرهنگی، به لطف خداوند متعال و با کوشش همه جانبه سپاه، بسیج و مردم در حوزه امنیتی، ما رتبه خوبی را در کشور کسب کردیم و در اربعین و انتخابات کوچک‌ترین بحث امنیتی نداشتیم.

وی با اشاره به این‌که راه‌های استان طی دو سال گذشته متحول شده است، افزود: سال ۹۸ و قبل از آن در اربعین به دلیل ترافیک سنگین، حداقل ۱۵ ساعت طول می‌کشید که ماشین‌ها مسیر ایلام تا مهران را طی کنند، اما با عزم و اراده و با مجاهدت و تلاش جمعی، کم‌تر از یک‌سال مسیر ایلام و مهران چهارخطه شد وتونل شماره ۲ در اربعین و تونل شماره ۱ اربعین در روزهای پایانی سال گذشته، زیر بار ترافیک رفت.
  
استاندار ایلام گفت: سال گذشته ۸۱۶ چشمه سرویس بهداشتی در ۸ شهرستان و ۴۴ نقطه استان ایجاد شد که عمده این مجتمع‌های بهداشتی در اختیار گردشگران است و در مجموع ۲ هزار سرویس در مرز مهران و مسیرهای مواصلاتی استان آماده شده است. 

وی یادآورشد: استان ایلام سال گذشته از نظر کاهش تصادفات و فوت ناشی از تصادفات، مقام اول را کسب کرد که بخش اعظمی از این موفقیت به دلیل تکمیل شدن زیرساخت‌های مواصلاتی  است.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به برپایی نمایشگاه و بازارچه‌های عرضه محصولات صنایع دستی، روستایی و سوغات محلی در ورودی تمامی شهرستان‌های استان، یادآورشد: خوشبختانه در ورودی ۷ شهرستان استان این بازارچه‌ها ایجاد و فعال شده است و ۱۶ بازارچه و ۲۸۰ غرفه در استان در حال ارایه خدمات هستند و برنامه نوروزگاه در شهرستان‌های استان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: میزان اقامت گردشگران در استان ۳۲ درصد رشد داشت و با شناسایی و نظارت ترافیکی ۲۵ نقطه حادثه‌خیز و پر‌تصادف، منجر به کاهش ۳۳ درصدی تصادفات شد. هم‌چنین امسال ۱۱۷ غرفه صنایع‌دستی فعال و ۱۰۰ واحد بوم‌گردی آماده پذیرایی از گردشگران است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است