استانداری ایلام

استاندار ایلام

✔️صادرات در مرز مهران برای دو استان ایلام و واسط بسیار مهم و حیاتی است /

✔️صادرات در مرز مهران برای دو استان ایلام و واسط بسیار مهم و حیاتی است /

 نشست مشترک استاندار ایلام و استاندار واسط عراق برای بررسی مشکل مرز تجاری مهران برگزار شد 

استاندار ایلام:
✔️صادرات در مرز مهران برای دو استان ایلام و واسط بسیار مهم و حیاتی است / برگزاری باشکوه کنگره اربعین از مصادیق حسن هم‌جواری و همکاری دو استان ایلام و واسط است/ ایلام آماده برپایی نمایشگاه صنایع دستی، تولیدات کشاورزی و صنعتی در استان واسط است 

استاندار واسط عراق:
✔️ مشکلات و سو تفاهمات در مرز تجاری مهران برطرف می‌شود

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲، نشست مشترک بررسی مشکلات و مسایل مرز تجاری مهران با حضور دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام و محمد جمیل المیاحی استاندار واسط در شهر کوت مرکز استان واسط عراق برگزار شد‌.

استاندار ایلام در این دیدار گفت: انتخاب شما به عنوان استاندار واسط عراق را تبریک عرض می‌کنم. توفیقی شد که با هیاتی از استان ایلام در نشستی مشترک، حضور داشته باشیم.

دکتر بهرام‌نیا افزود: کارهای بزرگی بین دو استان از جمله برگزاری کنگره اربعین انجام شده است و باید موضوعات و مسایل دیگر را هم بررسی کنیم تا این مشکلات و مسایل بزرگ نشوند.

وی اضافه کرد: مرز مهران بین ۱۲ مرز زمینی کشور، مهم‌ترین مرز بین دو کشور از نظر مبادلات و حجم ریالی است و اهمیت آن استراتژیک است و باید آن را حفظ کنیم.

وی با انتقاد از توقف طولانی کامیون‌ها، خواستار تثبیت نرخ‌نامه کرایه‌بار در مرز مهران شد و گفت: بعضا مشاهده می‌شود که نرخ کرایه‌های مشخص و مصوب از سایر مرزها به کوت و بصره، با نرخ کرایه‌ها از مرز مهران به شهر کوت بسیار تفاوت قیمت دارد که درخواست داریم مرز تجاری از سوی کشور عراق فعال و  موانع برطرف شود چراکه فعالیت این دو مرز به نفع دو استان است.

وی با اشاره به پیشنهاد استاندار واسط در خصوص برپایی نمایشگاه در واسط، گفت: ایلام آماده برپایی نمایشگاه صنایع دستی، تولیدات کشاورزی و صنعتی در استان واسط است.

🗓️ چهارشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است