استانداری ایلام

استاندار ایلام

برگزاری نشست ستاد هماهنگی پیگیری مناسب‌سازی و شورای سالمندان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی

برگزاری نشست ستاد هماهنگی پیگیری مناسب‌سازی و شورای سالمندان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی

⭕️برگزاری نشست ستاد هماهنگی پیگیری مناسب‌سازی و شورای سالمندان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی 
استاندار ایلام  


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، مهندس سعید هژبری روز سه‌شنبه ۱ اسفندماه در این جلسه ضمن تقدیر از اداراتی که درسال‌جاری نسبت به مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری اقدام نموده‌اند، گفت: از ۷۶ دستگاه‌هایی که در حوزه مناسب‌سازی تکلیف داشتند تعداد ۳۷ دستگاه به تکالیف خود عمل کردند. 

وی خاطرنشان کرد: با این اوصاف ۴۹درصد از این دستگاه‌ها با کسب ۹۰ درصد امتیاز، فعالیت‌های خوبی در ساماندهی و پیگیری مناسب‌سازی داشته اند.

معاون استاندار اظهار داشت: شهر ایلام به‌عنوان مرکز استان با حدود ۳۰۰ هزار جمعیت دارای ۳۲دستگاه اتوبوس خط واحد درون شهری است که از این تعداد ۲۴ دستگاه دارای مشکلاتی از جمله فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی  و همچنین سیستم gps و کارتخوان و فرسوده هستند که با توجه به نیاز شهروندان ، شهرداری ایلام سریعا رفع مشکل این اتوبوس‌ها را در دستور کار قرار دهد.

هژبری بیان داشت: مناسب‌سازی‌ اماکن عمومی برای حفظ حقوق معلولان و‌ جانبازان عزیز الزامی  است و دستگاه‌ها بویژه شهرداری‌ها برای اصلاح معابر و واجرای صحیح ضوابط مناسب‌سازی باید از طریق مشاور ذی‌صلاح نسبت به مطالعه  و طراحی اقدام نماید.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح  مناسب‌سازی  به‌عنوان حقوق شهروندی و اجتماعی و ضرورت دسترسی‌ افراد ناتوان، سالمندان و جانبازان سرافراز  و لازم لاجرا بودن آن، گفت: این موضوع از دو‌ منظر  در استان پیگیری می‌شود اول زیبا‌سازی و بهبود سیما و منظر شهری که به دستور استاندار محترم  اغلب دستگاه‌های اجرایی اقدامات خوبی انجام دادند. دوم موضوع مناسب‌سازی معابر عمومی جهت تسهیل در ارایه خدمت و دسترسی  معلولان ، سالمندان و جانبازان عزیز که در این راستا ۴۹ درصد دستگاهها اقدامات ارزشمندی انجام داده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به ایام سفرهای نوروزی و حضور زائران حسینی در استان بر ضرورت مناسب‌سازی مجتمع‌ها و مساجد بین راهی و بقاع متبرکه تاکید داشتند.

هژبری به همکاری شهرداری‌ها برای رعایت ضوابط مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی و همچنین ایاب و ذهاب رایگان درون شهری برای افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان، رعایت مقررات مناسب‌سازی در طرح های نهضت ملی مسکن از سوی دستگاه‌های ذیربط، نظارت دستگاه‌های مربوطه بر فعالیت مناسب‌سازی مراکز بخش‌های غیر دولتی عمومی نظیر دفاتر پیشخوان، قضایی، اسناد رسمی و … تاکید کرد.


🗓 سه‌شنبه ۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ 
@ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
  🆔 @ostandari_ilam               :ایتا  ‌ 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است