استانداری ایلام

استاندار ایلام

ایلام رتبه‌ی نخست کشور در جهاد آب‌رسانی به روستاهای محروم را کسب کرد/

ایلام رتبه‌ی نخست کشور در جهاد آب‌رسانی به روستاهای محروم را کسب کرد/

استاندار ایلام:
✔️ایلام رتبه‌ی نخست کشور در جهاد آب‌رسانی به روستاهای محروم را کسب کرد/ پروژه آب‌رسانی به مناطق محروم با مشارکت سپاه از ۱۲۸ روستا به ۲۰۰ روستا و اعتبار آن از ۵۰۷ به ۸۰۰ میلیارد تومان ارتقا یافت/ تصفیه‌خانه‌ی آب شهر ایوان با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان در آستانه‌ی بهره‌برداری است/ برای پروژه‌ی بزرگ ان‌. جی. ال دهلران که در آستانه‌ی بهره‌برداری است ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است/ سرمایه‌گذاری ۵.۲ میلیون دلاری شرکت چینی در ملکشاهی برای تولید سلیکون منگنز

📋بخش سوم 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام روز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه در همایش دانشگاهیان استان ایلام برای ایران قوی اظهار داشت: ایلام رتبه‌ی نخست کشور در جهاد آب‌رسانی به روستاهای محروم را کسب کرده است و اکنون پروژه‌ی آب‌رسانی به ۱۲۸ روستا با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان، ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه افزود: پروژه‌ی آب‌رسانی به مناطق محروم با مشارکت سپاه  از ۱۲۸ روستا به ۲۰۰ روستا و اعتبار آن از ۵۰۷ میلیارد به ۸۰۰ میلیارد تومان ارتقا یافت.  

استاندار ایلام عنوان کرد: تصفیه‌خانه‌ی آب شهر ایوان  که ۱۷۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است، شهر ایوان و بیش از ۱۷ روستا از آن بهره‌مند می‌شود در آستانه‌ی بهره‌برداری است.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد:  سالن بین‌المللی فرودگاه ایلام نیز با ۲۹۲ میلیارد تومان نیز در آستانه‌ی افتتاح است‌.

دکتر بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: در این دولت سد میمه با ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار بیش از هزار میلیارد و سد سیکان با ۲۰ درصد و اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در دست اجرا هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان ۶۳ تخته‌ی شهرستان ملکشاهی با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه‌ی افتتاح و بیمارستان بدره با ۲۵ درصد پیشرفت در حال اجراست.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: پروژه‌ی ارغوان‌گستر و پالایشگاه گاز ایلام در آستانه‌ی بهره‌برداری هستند که ارغوان گستر در واقع تولید کننده‌ی خوراک پارک پلی‌پروپیلن است.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری خارجی در استان به ویژه در شهرستان ملکشاهی، گفت:  ۵.۲ میلیون دلار برای تولید سلیکون منگنز آلامتو(ساخت قطعات ماشین آلات و هواپیما) توسط شرکت چینی در شهرستان ملکشاهی سرمایه‌گذاری شده است. همچنین پروژه‌ی تولید کاغذ سنگی تا الان ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در آستانه‌ی بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: نیروگاه صبا دهلران یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در شهرستان دهلران است که با افتتاح آن ۱۰۰ مگاوات برق تولید می‌شود که ۵۰ مکاوات آن برای  مصرف پتروشیمی و ۵۰ مگاوات به شبکه سراسری برق تزریق می‌شود.

دکتر بهرام‌نیا عنوان کرد؛ کارخانه‌ی غشاگستر دالاهو ایوان که تولید کننده‌ی قطعات فیلتر آب است در آستانه‌ی بهره‌برداری است. قبلاً این فیلترها از کشور  آلمان وارد می‌‌شد که با بهره‌برداری از این پروژه دیگر نیازی به واردات این گونه فلیترها نداریم.
 
توسعه‌ی تنگ باباقیر و میدان بانکول و توسعه‌ی میدان آذر با  ۱۹ حلقه چاه از دیگر مباحث مطرح شده توسط استاندار ایلام در این نشست بود.

❑‌کمیته‌ی اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان ایلام 
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است