استانداری ایلام

⭕️استاندار ایلام در جلسه قرارگاه هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان:

استان ایلام از نظر تخصیص و تأمین منابعِ یادمان‌های دفاع مقدس، جایگاه اول را احصا کرد

استان ایلام از نظر تخصیص و تأمین منابعِ یادمان‌های دفاع مقدس، جایگاه اول را احصا کرد

⭕️استاندار ایلام در جلسه قرارگاه هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان:
✔️استان ایلام از نظر تخصیص و تأمین منابعِ یادمان‌های دفاع مقدس، جایگاه اول را احصا کرد/ از ۶۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل و توسعه یادمان‌های دفاع مقدس، ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است/ حدود ۹۴ هزار نفر طی امسال از مناطق یادمانی استان ایلام بازدید کردند/ توسعه زیرساخت‌ها در یادمان شرهانی از مصادیق کار جهادی است

(بخش اول)

📲به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه در جلسه قرارگاه هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان که با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: رهبر فرزانه انقلاب، راهیان نور را یک فناوری عنوان کردند که بعنوان یک ثروت عظیم و معدن طلای دوران دفاع مقدس شناخته می‌شوند، لذا بیانات معظم‌له، حجت را بر همگان تمام کرد.

وی اظهار کرد: باید از این ظرفیت در راستای آگاهی‌بخشی به نسل جوان و بیمه نمودن نسل آتی، نهایت استفاده را کرد، دشمن نه تنها چنین ظرفیتی ندارد بلکه به دنبال ایجاد ظرفیت‌های مصنوعی است، در حالی که ما از ظرفیت‌هایی برخوردار هستیم که انسان‌ساز است‌.

دکتر بهرام‌نیا افزود: می‌طلبد در راستای تقویت این ظرفیت‌ها و در قالب اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت، نهایت اهتمام در برگزاری این اردوها را هم از نظر مادی و هم معنوی داشته باشیم. 

استاندار ایلام ادامه داد: با کمک دولت، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های یادمان‌های استان بصورت راهبردی در دستور کار قرار دارد تا زمینه زیارت با معرفت برای دانشجویان، دانش‌آموزان و سایر اقشار مردم فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان گفت: طی امسال و تاکنون ۹۴ هزار نفر از جامعه مخاطب شامل دانشجویان و دانش‌آموزان به مناطق یادمانی استان ایلام اعزام شدند که لازم می‌دانم از تلاش‌های فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام و مجموعه های مرتبط و همه فرمانداران محترم به خصوص فرماندارانی که یادمان‌های دفاع مقدس در حوزه جغرافیایی آنها قرار دارد و همچنین از دانشگاه‌های استان، آموزش و پرورش و نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی قدردانی کنم.

وی تأکید کرد: همه دستگاه‌ها نیز باید به نوبه خود به این حرکت عظیم معنوی کمک کنند تا شاهد برگزاری موثر اردوهای راهیان نور برای همه اقشار مختلف مردم باشیم.

دکتر بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از نظر منابع ریالی و مادی در سفر اول ریاست محترم جمهور به استان، مبلغ ۴ میلیارد تومان اعتبار برای یادمان‌های استان تخصیص یافت که با پیگیری‌های بعمل آمده و متمم سفر، این مبلغ به ۴۰ میلیارد و نیم ارتقاء یافت.

استاندار ایلام اضافه کرد: همچنین از محل اعتبارات استانی نیز مربوط به فرمانداران مبلغ ۱۳ میلیارد ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است که در مجموع برای مهیا کردن زیرساخت‌های یادمان‌های قلاویزان و شرهانی و توسعه مزارهای شهدا ۶۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان از این میزان اعتبار، تخصیص داده شده است.

نماینده عالی دولت در استان افزود: در مقیاس ملی با هم افزایی همه عزیزان، استان ایلام از نظر تخصیص و تأمین منابع، جایگاه اول را احصا کرد و این نتیجه زحمات و تلاش جهادی همه عزیزان است. در سفر دوم ریاست جمهوری به استان نیز رقم خوبی تأمین و مصوب شده و به موقع اعلام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌ها در یادمان شرهانی از مصادیق کار جهادی بود، اظهار کرد: در این راستا از تلاش‌های مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و همکارانشان که برای توسعه این زیرساخت‌ها تلاش شبانه روزی کردند، تشکر می‌کنم. 

لازم به ذکر است، در این جلسه مصوب شد تا اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نسبت به تأمین وسایل سرمایشی و فرش مورد نیاز حسینیه یادمان شرهانی اقدام نماید. همچنین شرکت آب و فاضلاب استان نسبت به تأمین آب مورد نیاز در یادمان قلاویزان و سه راهی جندالله، هم در راستای راهیان نور و هم راهیان پیشرفت اقدامات لازم را بعمل آورد. همچنین مصوب شد شرکت مخابرات استان ایلام نسبت به پوشش و تقدیت آنتن دهی در مناطق یادمانی اقدام نماید.

🗓 سه‌شنبه  ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است