استانداری ایلام

خانم الیاس پوریان مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری

موثرترین و بالاترین نقش بانوان حفظ کیان خانواده است

موثرترین و بالاترین نقش بانوان حفظ کیان خانواده است

موثرترین و بالاترین نقش بانوان حفظ کیان خانواده است 
  
در راستای منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در خصوص طرح جوانی جمعیت، جلسه ای در اداره تعزیرات حکومتی و با حضور مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری برگزار گردید.در این جلسه ابتدا آقای محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی گفتند :  سیاست های ابلاغی دولت سیزدهم در رابطه با بحث جوانی و جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی کشور می باشد و تعزیرات حکومتی ایلام نیز در کنار سایر دستگاه ها از پیشروان این طرح مهم بوده است . 
وی ادامه داد: افزایش ازدواج، فرزندآوری و جوانی جمعیت تنها به یک جریان خاص و بخش دولتی مربوط نمی شود و باید تمام ارکان کشور پای کار بیایند تا در سال‌های آینده بتوانیم همانند گذشته به جوانان و نسل جوان در راه توسعه و پیشرفت کشورافتخار کنیم .  محمدی اضافه کرد: افزایش جمعیت از مولفه‌های قدرت در کشورهاست و خطری که اکنون ایران را تهدید می‌کند، کاهش و پیری جمعیت است . لذا باید از افزایش پیری جمعیت جلوگیری کنیم . 
در این نشست که در اداره کل تعزیرات حکومتی استان ایلام برگزار شد، خانم الیاس پوریان مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ،ضمن تشکر از اقدامات و فعالیت های سازمان تعزیرات حکومتی درهمکاری با طرح جوانی جمعیت گفت: قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت  مشتمل بر ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره با نظارت مستقیم استاندار و شامل ماده هایی از جمله ؛ پرداخت وام فرزند آوری،وام ازدواج،وام ودیعه مسکن،اهدای زمین به خانواده های دارای ۳ فرزند و بیشتر، تامین مهد کودک برای فرزندان بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی،احداث خوابگاه برای دانشجویان متاهل و.....می باشد ، که دستگاه هایی که در این زمینه پیشرو باشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.  
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری پیری جمعیت را چالش جدی استان دانست و افزود: کشور ما نیز درگیر این خطر بزرگ شده و دستگاه های دولتی در این زمینه می توانند نقش موثری داشته باشند . 
ایشان با اشاره به اینکه موثرترین و بالاترین نقش بانوان را در حفظ کیان خانواده باید جست‌و‌جو کرد، تاکید کرد: اگر این بخش حفظ شود امنیت جامعه نیز مستحکم خواهد شد،  
در پایان از فعالان شاغل در تعزیرات حکومتی که در طرح جوانی جمعیت مشارکت داشته اند تقدیر بعمل آمد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است