استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان:

✔️جانمایی طرح‌ها و پروژه‌های جدید با نگاه بر توسعه متوازن انجام شود/ نمایشگاه‌ها و تعاونی‌های ویژه فروش محصولات خرد خانگی دایر شود

✔️جانمایی طرح‌ها و پروژه‌های جدید با نگاه بر توسعه متوازن انجام شود/ نمایشگاه‌ها و تعاونی‌های ویژه فروش محصولات خرد خانگی دایر شود

استاندار ایلام در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان:
✔️جانمایی طرح‌ها و پروژه‌های جدید با نگاه بر توسعه متوازن انجام شود/ نمایشگاه‌ها و تعاونی‌های ویژه فروش محصولات خرد خانگی دایر شود/ پژوهش‌ها در راستای بهبود معیشت مردم و استقلال کشور باشد

📲به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز چهارشنبه ۱۵ آذرماه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام با تبریک هفته پژوهش و روز دانشجو و با قدردانی از خدمات پژوهشگران با بیان اینکه دانشگاه مهد تولید علم است، گفت: در هر حوزه‌ای این ظرفیت استفاده شده، شاهد تحول و پیشرفت همه‌جانبه بوده‌ایم. 

وی با بیان اینکه تولید علم در خدمت جامعه قرار می‌گیرد و گویای جایگاه و منزلت دانشگاه و دانشجو است، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل قیاس با دوران پهلوی نیست و در همه حوزه‌ها پیشرفت اساسی صورت گرفته است.

دکتر بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: بعنوان نمونه در دوران قبل از انقلاب و در حوزه بهداشت و درمان، ۳۰ درصد پزشکان وارداتی و از کشورهایی نظیر بنگلادش و فیلیپین بودند، اما امروز به جایگاهی رسیدیم که ۵۳ کشور دنیا برای درمان به ایران می‌آیند، علاوه بر این جزو کشورهای برتر در حوزه جراحی قلب در دنیا هستیم که مرهون زحمات و کوشش مجاهدان در دانشگاه و دانشجویان است که این جایگاه را برای جمهوری اسلامی رقم زدند.

استاندار ایلام اضافه کرد: در حوزه‌های سیاسی نیز در زمان پهلوی، بخش‌هایی از سرزمین جغرافیایی ایران، بدون یک دقیقه مقاومت، به کشورهایی همچون شوروی، آمریکا و انگلیس تسلیم شد، بطور مثال بحرین کنونی، با بی‌عرضگی تمام در دوران پهلوی، تحویل انگلیس شد.

نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، شاهد پیشرفت های مختلف و دستاوردهای بزرگی به واسطه نقش آفرینی دانشگاه‌ها هستیم، به خصوص در حوزه نظامی که زبانزد است.

وی ادامه داد: لذا از همه عزیزانِ محقق و پژوهشگر که تلاش کردند و با تلاش شبانه‌روزی در این راستا نقش آفرینی کردند، صمیمانه قدردانی می‌کنم، دانشگاه از جایگاه حساسی برخوردار است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «دانشگاه نقطه حساس هر کشوری است که اگر اصلاح شود آینده آن کشور اصلاح و اگر فاسد شود آن جامعه نیز فاسد می‌شود».

دکتر بهرام‌نیا عنوان کرد: امروز در همه نظام‌های سیاسی دنیا، دانشگاه محلی برای تولید علم است و در این طبیعت سترگ، نایافته‌های زیادی وجود دارد که باید یافته شود.

استاندار ایلام با اشاره به ورود بی‌سابقه دانشگاه در حوزه پژوهش نفت و گاز استان، گفت: دانشگاه ایلام در راستای تحقیق و پژوهش در این حوزه ورود پیدا خواهد کرد و نقش خود را ایفا می‌کند که نشان دهنده آن است که دانشگاه ایلام جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده است، این مهم عملیاتی شد و این سد  شکسته شد.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه با تأکید بر توسعه متوازن در همه شهرستان‌های استان گفت: باید با بررسی ظرفیت های هر شهرستان در راستای اجرایی کردن طرح‌ها و پروژه‌ها، برنامه‌ریزی کرد که نقش بسزایی در درآمدزایی و اشتغالزایی جوانان هر شهرستان خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به سفر شهرستانی اخیر به هلیلان و بازدید از کارگاه خیاطی و دغدغه تولیدکنندگان این عرصه گفت: ضرورت دارد تا تمهیدات لازم برای فروش چنین محصولاتی و نظیر آن شامل محصولات طبیعی و غیرطبیعی، البسه و پوشاک در قالب نمایشگاه و تعاونی و حتی در حوزه صادرات اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: در همایش استانداران زاگرس‌نشین، از طرف معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام شد که استان ایلام سال گذشته مقام اول اشتغال را از آن خود کرد و امسال هم بعنوان تنها استان زاگرس نشین، تعهدات خود را عملی کرده و در مقیاس ملی هم‌اکنون رتبه ششم را دارد.

لازم به ذکر است در این جلسه موضوعات مهمی همچون تصویب اولویت‌های پژوهشی استان، تعیین اولویت‌ها براساس اسناد آمایشی بر مبنای ضرورت‌های استان و بازنگری طرح جامع شهری دهلران مورد بررسی قرار گرفت و در پایان نیز از پژوهشگران برتر دانشگاه‌های استان و دستگاه‌های اجرایی همچون آموزش و پرورش و پرورش استان و میراث فرهنگی استان با اهدا لوح تجلیل بعمل آمد.

🗓️ چهارشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam
                     ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام 
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
🆔 @ostandari_ilam               :ایتا  ‌  
🆔  @ostandariilam1              :بله ‌‌

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است