استانداری ایلام

استاندار ایلام

نتیجه‌ی کارشناسی‌های فنی و تخصصی و نزدیکی مرز برای صادرات، ملاک جانمایی پارک پلی‌پروپیلن بود

نتیجه‌ی کارشناسی‌های فنی و تخصصی و نزدیکی مرز برای صادرات، ملاک جانمایی پارک پلی‌پروپیلن بود

استاندار ایلام:
✔️  نتیجه‌ی کارشناسی‌های فنی و تخصصی و نزدیکی مرز برای صادرات، ملاک جانمایی پارک پلی‌پروپیلن بود/ با آغاز فعالیت شرکت ایلام‌ایر در آینده‌ی نزدیک و خرید چهار فروند هواپیمای مسافربری توسط این شرکت، مشکلات کمبود پروازهای استان برطرف می‌شود/ به‌برکت اربعین طی دو سال ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌ی زیرساخت‌های استان هزینه و ایلام و مهران به‌عنوان قطب اربعین کشور معرفی شدند/ سفر رییس‌جمهور فرصتی مغتنم برای تامین اعتبار طرح‌ها و پروژه‌های استان است/ دو ابر پروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری و تونل کبیرکوه، در سفر رییس‌جمهور به استان افتتاح می‌شوند 

(بخش سوم)  

📲|به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه در برنامه‌ی روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در پاسخ به سئوالات چند تن از دانشجویان گفت: دستگاه ام.آر.آی شهرستان آبدانان مختص به این شهرستان بوده و هیچ دستگاه ام.آر.آی از نقطه و شهری از استان به نقطه‌ای دیگر منتقل نشده است.

استاندار ایلام در خصوص مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان هم توضیح داد: مجموع اعتبارات مصوبات سفر رئیس‌جمهور حدود ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف بود که در دیدار با رئیس‌جمهور  ۲ هزار میلیارد تومان متمم سفر و یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز در سفر معاون اجرایی رییس‌جمهور نیز افزون بر آن به استان اختصاص یافت.

دکتر بهرام‌نیا افزود: بر اساس آمایش سرزمینی و با برگزاری نشست‌های مختلف، نتیجه‌ی کارشناسی فنی و تخصصی در همه‌ی حوزه‌ها و نزدیکی مرز برای صادرات، بهترین نقطه برای استقرار پارک پلی‌پروپیلن استان در مهران تشخیص داده شد.

وی بیان کرد: استان ایلام کانون تردد زوار اربعین بوده و امسال در اربعین سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران (رفت و برگشت) تردد داشته‌اند.

استاندار ایلام تاکید کرد: نصب اِلمان‌های فرهنگی متناسب با اربعین‌حسینی در مسیرهای منتهی به مرز مهران در استان انجام شده است.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: از برکت اربعین‌حسینی ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در استان در حوزه‌ی زیرساخت‌ها هزینه شده که از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه‌ی زیرساخت راه‌های منتهی به مهران در استان هزینه شده است.

وی افزود: یک سرمایه‌گذار برای تاسیس شرکت هواپیمایی به عنوان "ایلام ایر" برای حل مشکلات پروازهای استان با خرید چهار فروند هواپیمای مسافربری در ایلام مستقر خواهد شد.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام هم‌چنین با اشاره به کمبود بلیط اتوبوس در استان گفت: ۷ هزار اتوبوس به علت فرسودگی از رده خارج شدند که با پیگیری‌های وزیر محترم کشور از وزارت راه و شهرسازی مقرر شده است  ۳ هزار اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل برون شهری کشور اضافه شود و در استان ایلام هم مقرر شده که اتوبوس‌هایی که در اجاره‌ی شرکت‌های نفتی هستند در اختیار پایانه‌های استان قرار گیرند.

استاندار ایلام با تاکید بر این‌که دستمان در سفر آتی رییس جمهور در حوزه‌ی طرح‌ها و پروژه‌ها پُر است، گفت: در این سفر دو ابر‌پروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری و تونل  کبیرکوه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. سفر رییس‌جمهور به استان فرصتی برای تامین اعتبار طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در سطح استان است.

استاندار ایلام با اشاره به جاده‌ی دسترسی دانشکده‌ی پرستاری و دندانپزشکی ایلام، خاطرنشان کرد: پس از رفع معارضین، عملیات ایجاد راه دسترسی دانشکده‌ی پرستاری در حال انجام است و به‌طور مستمر از این پروژه بازدید می‌شود تا در زمان‌بندی تعیین شده، شاهد تکمیل این پروژه‌ی مهم باشیم.

استاندار ایلام با قدردانی از تلاش‌های ستاد بحران استان، یادآور شد: ستاد بحران با همکاری دستگاه‌های متولی از چندین ماه قبل کار گابیون‌بندی را آغاز و مسیل‌ها را پاک‌سازی کرد. در شهر ایلام ظرف ۳ ساعت بیش از ۴۰ میلی‌متر بارندگی به ثبت رسید و به دلیل این‌که جداول براساس اصول فنی و افق و چشم‌انداز ساخته نشده بودند شاهد آب‌گرفتکی بودیم که در دیدار معاون اول رییس‌جمهور ایشان دستور دادند که یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد‌ تومان برای اصلاح شبکه‌ در شهر ایلام اختصاص یابد و این اعتبار به صورت مشارکتی توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین شود.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن و سهمیه‌ی ساخت ۳۲ هزار واحد مسکن در استان ایلام، گفت: به دلیل کمبود زمین در شهر ایلام مجبور به انبوه‌سازی هستیم اما در شهرستان‌های مهران و دهلران که مشکلی در تهیه‌ی زمین نیست مجوز ساخت و ساز ویلایی نیز اخذ شده است.

دکتر بهرام‌نیا در خصوص فعالیت پتروشیمی دهلران نیز یادآور شد: جلسات متعددی برای رفع مشکلات شرکت پتروشیمی دهلران برگزار شده است که در حال حاضر این مجموعه تعطیل نیست و حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر در این مجموعه مشغول کار هستند و با رایزنی‌های انجام شده بخشی از تجهیزات مورد نیاز این شرکت نیز از گمرک ترخیص شده است.

نماینده‌ی عالی دولت در استان هم‌چنین با اشاره به انتقال پرونده‌ی مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام نیز، یادآورشد: در شش‌ماهه‌ی نخست سال جاری، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بابت ارزش افزوده از قِبَلِ انتقال پرونده‌ی مالیاتی به استان تزریق شده است و در شش ماهه‌ی دوم این مبلغ ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به مناطق حاشیه‌نشین، افزود: تاکنون از مناطق حاشیه‌نشین محله‌ی کارخانه‌ی نمک، پیچ‌عاشوری و هفت‌چشمه بازدید شده و اقدامات زیرساختی خوبی در این مناطق انجام شده است.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است