استانداری ایلام

⭕️برگزاری نخستین نشست کمیته شیر در استان

❑ مصرف شیر در مدارس باید فرهنگ‌سازی شود

❑ مصرف شیر در مدارس باید فرهنگ‌سازی شود

⭕️برگزاری نخستین نشست کمیته شیر در استان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:
❑ مصرف شیر در مدارس باید فرهنگ‌سازی شود


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام دکتر شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام روز سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه در نشست کمیته شیر مدارس استان، گفت: تحقیقات تغذیه‌ای نشان می‌دهد که  دانش آموزان چون در سن رشد هستند باید در طول روز شیر مصرف کنند.

وی افزود: در صورتی که مصرف شیر در مدارس فرهنگ سازی نشود، شاهد خطرات جبران‌ناپذیری خواهیم شد.

دکتر عباسی ادامه داد: شیر مدرسه از دیرباز به صورت حرکتی جهانی در بسیاری کشورها در برنامه مدارس قرار گرفته است. چرا که کودکان در سنین رشد هستند و بیشترین نیاز را به مواد مغذی، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و کلسیم دارند.

معاون استاندار ایلام گفت: اصرار به مصرف شیر مدرسه، فرهنگ‌سازی مصرف شیر در بین دانش آموزان است. در برنامه‌های جهانی تاکید شده تا مصرف شیر دانش آموزان در کنار معلم شأن باشد تا فرهنگ‌سازی شود. چرا که به طور معمول الگوی دانش آموز در مدارس معلمان می‌باشند و هر کاری که معلم انجام دهد، دانش آموز نیز همان‌کار را انجام می‌دهد. 

وی با بیان اینکه طی سالیان متمادی مصرف شیر در مدارس در قالب طرح «شیر مدرسه» انجام شده است، بیان داشت: بعد از هدفمندی یارانه‌ها، تأمین اعتبار و بودجه شیر مدرسه تخصیص نیافت و این طرح از برنامه‌ها خارج شد که بدون شک به وضعیت تغذیه‌ای در کشور صدمه وارد می‌نماید.

عباسی اضافه کرد: استان ایلام دارای شیر خام کافی است اما به علت نبود فناوری جهت استرلیزه نمودن آن  با مشکلاتی در این راستا مواجه است  که باید شرکت استرلیزه مربوط در استان احیا و راه‌اندازی شود.

در این نشست مقرر شد اداره کل آموزش و پرورش با تشکیل کمیته داخلی رایزنی‌های متعددی با شرکت‌ها مخصوصاً شرکت شیرین عسل تبریز و شرکت‌های ۲۲گانه معرفی شده انجام دهد.

🗓 سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است