استانداری ایلام

استاندار ایلام

هزینه کردن برای آموزش و پرورش «سرمایه‌گذاری» است/ معلمان، دانش‌آموزان را با اسطوره‌ها و قهرمانان ملی و انقلابی آشنا کنند

هزینه کردن برای آموزش و پرورش «سرمایه‌گذاری» است/ معلمان، دانش‌آموزان را با اسطوره‌ها و قهرمانان ملی و انقلابی آشنا کنند

استاندار ایلام: 
❑‌هزینه کردن برای آموزش و پرورش «سرمایه‌گذاری» است/ معلمان، دانش‌آموزان را با اسطوره‌ها و قهرمانان ملی و انقلابی آشنا کنند/ اقدامات سخت‌افزاری و زیرساختی خوبی در آموزش و پرورش انجام شده است/ راه‌اندازی هنرستان بهیاری در استان ضرورت دارد 


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز سه‌شنبه ۴ مهرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام گفت: یکی از شوراهای مهم استان شورای آموزش و پرورش است که نقش کلیدی در آینده دانش‌آموزان و آینده کشور دارد. 

وی اظهار کرد: آنچه موجب بالندگی جامعه می‌شود  تعلیم و فراگیری علم و دانش است و بر همین اساس معلمان عزیز نیز وظیفه‌ای سنگینی بر عهده دارند. 

دکتر بهرام‌نیا افزود: تأمین منابع برای آموزش و پرورش «هزینه» نیست بلکه سرمایه گذاری است و باید با این نگاه به وزارت آموزش و پرورش نگاه کرد، در زمینه سخت‌افزاری و زیرساخت‌ها اقدامات خوبی در سطح آموزش و پرورش استان انجام گرفته که باید خروجی موفقی هم داشته باشد.


استاندار ایلام در ادامه تاکید کرد: حسب فرمایشات رهبری، دانش آموزان باید با اسطوره‌های ملی و انقلابی کشور آشنا شوند و با توجه به اینکه قهرمانان ملی زیادی داریم لذا در کلاس‌های درس دانش‌آموزان باید به این اسطوره‌ها اشاره شود.


وی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر ضرورت آشنایی دانش آموزان با رشادت‌های رزمندگان اسلام تأکید کرد و از مدیران آموزش و پرورش استان خواست تا زمینه بازدید دانش آموزان از موزه دفاع مقدس در قالب راهیان نور را فراهم کنند.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه گفت: در راستای فراهم کردن شرایط لازم برای ادامه تحصیل بازماندگان از تحصیل، تمهیدات لازم باید در خصوص تأمین هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی ایلام اندیشیده شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به دغدغه خانواده‌ها در آموزش و پرورش استثنایی و تأمین هزینه‌های لازم، شهرداری‌ها را مکلف به اجرای قانونی این موضوع کرد و اضافه کرد: طی یک هفته آینده باید این موضوع تعیین تکلیف شود و هر‌گونه استنکاف از این مهم تخلف است‌.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه به مهارت‌آموزی و کارآفرینی در مدارس و لزوم راه‌اندازی هنرستان بهیاری تأکید کرد و گفت: ایجاد چنین هنرستان‌هایی نیاز مناطق کمتر توسعه یافته است و تربیت نیروی ماهر در روستاهای دوردست استان از ضروریات است. 

استاندار ایلام افزود: فرصت خوبی از طریق آموزش و پرورش استان ایلام برای ایجاد چنین هنرستان‌هایی ایجاد شده که لازم است ظرف چند روز آینده و در قالب تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش استان و دانشگاه علوم پزشکی تمهیدات لازم برای راه اندازی هر چه زودتر این هنرستان اندیشیده شود‌.


🗓 سه‌شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
  🆔 @ostandari_ilam         

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است