استانداری ایلام

استاندار و رئیس ستاد اربعین استان:

مواکب و دستگاه‌های خدمات‌رسان اربعین نسبت به استقرار تجهیزات خود تا روز ۲۸ محرم اقدام کنند

مواکب و دستگاه‌های خدمات‌رسان اربعین نسبت به استقرار تجهیزات خود تا روز ۲۸ محرم اقدام کنند

استاندار و رئیس ستاد اربعین استان:
❑‌مواکب و دستگاه‌های خدمات‌رسان اربعین نسبت به استقرار تجهیزات خود تا روز ۲۸ محرم اقدام کنند/ مانور ویژه آمادگی کمیته‌های ۱۸ گانه ستاداربعین برگزار می‌شود/ راه اندازی ساختمان مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی در پایانه مرزی برای زائران در مدت ۹ ماه، از مصادیق مدیریت جهادی است/ فاز دوم پارکینگ اربعین با وسعت ۲۵ هکتار و ظرفیت پارک ۲۵ هزار خودرو برای اربعین امسال مورد استفاده قرار می‌گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز شنبه ۲۴ تیر ماه در جلسه ستاد اربعین استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام که با حضور معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد، گفت: سال گذشته علیرغم تعطیلی چند ساله اربعین، اما با تلاش‌های صورت گرفته و با کار جهادی و پای کار بودن اعضای ستاد اربعین، شاهد برپایی باشکوه این حماسه بودیم.

وی اظهار کرد: نتیجه همصدایی میان مسئولان و ستاد استان منجر به فراهم شدن سفری ارزان، راحت و آسوده برای زائران شد؛ بر همین مبنا برنامه‌ریزی برای رفع کاستی‌های سال گذشته در قالب جلسات ستاد اربعین در طول سال در دستور کار قرار گرفت.

استاندار ایلام افزود: با توجه به پیش بینی های بعمل آمده، میزان حضور زائران در اربعین امسال و در مقام مقایسه با سال گذشته بیشتر خواهد بود، همچنین از نظر شرایط آب و هوا و گرما، تفاوت درجه خواهیم داشت که باید از هم اکنون تمهیدات لازم در جهت تأمین آب‌ معدنی و یخ مورد نیاز اندیشیده شود.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام تأکید کرد: مسئولان کمیته‌های ۱۸ گانه از همین هفته کمیته‌ها را بصورت منظم و مهندسی شده با محوریت ریاست کمیته‌ها فعال کنند و نیازمندی‌های مربوطه در قالب نشست و تبادل نظر و صورت جلسه احصا و گزارش عملکرد هر کمیته هم باید به ستاد ارائه شود. 

وی تأکید کرد: کمیته‌های ۱۸ گانه ستاد اربعین به صورت کارشناسی، اقدامات مربوطه خود را با رعایت شرح وظایف، به صورت مکتوب به دبیرخانه ستاد اربعین استان ارسال نمایند.

وی تصریح کرد: باید با این نگاه که سفری راحت و ارزان قیمت برای زائران فراهم شود، نقشه راه در دستور کار اعضای ستاد اربعین قرار گیرد؛ در همین رابطه و تا قبل از اربعین، دو مانور به منظور آمادگی کمیته‌های ۱۸ گانه اجرا می‌شود.

دکتر بهرام‌نیا بیان کرد: نیازهای هر کمیته باید توسط سایر کمیته ها بصورت آنی برطرف شود و هیچ عذری در این رابطه پذیرفتنی نیست، بروکراسی اداری در پیگیری امورات اربعین باید حذف شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه اربعین مردمی است و باید از ظرفیت مردم در اربعین استفاده شود، گفت: نقشه‌ای طراحی شده که براساس آن، مکان استقرار هر موکب مشخص خواهد شد تا نحوه و میزان خدمات دهی به زائران برنامه‌ریزی شده باشد.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر اقناع کردن زائران از نظر فرهنگی و معنوی گفت: نباید از این فرصت در جهت توسعه اقتصاد استان غافل شد و باید به اقتصاد استان توجه شود، ظرفیت‌های مختلف استان همچون در حوزه صنایع دستی در ایام اربعین فعال شود.

🗓️  شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam
                     ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام 
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
   
🆔 @ostandari_ilam               :ایتا  ‌              

🆔  @ostandariilam1              :بله ‌‌

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است