استانداری ایلام

‍ ‍ استاندار ایلام در نشست با مدیران پتروشیمی:

۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی پتروشیمی دهلران در دولت سیزدهم نشان‌گر کار جهادی است....

۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی پتروشیمی دهلران در دولت سیزدهم نشان‌گر کار جهادی است....

⭕️۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی پتروشیمی دهلران در دولت سیزدهم نشان‌گر کار جهادی است....
⭕️با بالفعل شدن ظرفیت‌های حوزه‌ی نفت و گاز استان، هدف‌گذاری پارس غربی محقق می‌شود ....
⭕️ برای تسریع در رفع مشکلات پتروشیمی دهلران موضوع از طریق معاون‌اول رییس‌جمهور و وزیر کشور پیگیری می‌شود 


‍ ‍ استاندار ایلام در نشست با مدیران پتروشیمی:
❑‌پیشرفت فیزیکی پتروشیمی دهلران در دولت سیزدهم از ۱۲ درصد به حدود ۵۰ درصد رسید/ ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی پتروشیمی دهلران در دولت سیزدهم، نشان‌گر کار جهادی است/ سال گذشته پنج هزار و ۲۰۰ شغل از سهم ۱۷ هزار اشتغال استان در حوزه‌ی نفت وگاز در استان بوده که جای قدردانی دارد/با بالفعل شدن ظرفیت‌های حوزه‌ی نفت و گاز استان، هدف‌گذاری پارس غربی محقق می‌شود/ دغدغه‌های امام جمعه و فرماندار دهلران برای رفع مشکل کارگران پتروشیمی ستودنی است


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا روز جمعه ۲۳ تیرماه  در نشست بررسی مشکلات پتروشیمی دهلران که با حضور عضو هیات مدیره‌ی پتروشیمی دهلران، مدیران این شرکت و چند نفر از نمایندگان کارگران این مجموعه برگزار شد،  گفت: تا قبل از استقرار دولت سیزدهم پروژه‌ی پتروشیمی دهلران ۱۲ درصد پیشرفت داشته که در این دولت پیشرفت آن به ۵۰ درصد رسیده است و این نشان از کار جهادی دارد.

وی افزود: در این برنامه ضمن نشست با مدیران شرکت با کارگران پروژه و نمایندگان کارگران ملاقات داشتیم ‌و صحبت‌های آنان را در خصوص پیشرفت پروژه و مشکلات آن شنیدیم که این مشکلات نه تنها دغدغه‌ی کارگران این مجموعه، بلکه دغدغه‌ی همه‌ی مسئولان استانی و مردم استان و دهلران است.

استاندار ایلام ادامه داد: در این جلسه که عضو هیئت مدیره‌ی پتروشیمی و مدیران پتروشیمی دهلران حضور داشتند، چند نفر از نمایندگان کارگران در این جلسه، مطالب خود را بیان کردند. در این نشست همچنین به‌صورت تلفنی با حمیدی مدیر عامل پتروشیمی دهلران برای رفع دغدغه‌ی کارگران و مردم تماس برقرار شد و موضوع تعدیل و بیکاری جمعی از پرسنل زحمت‌کش و کارگران این مجموعه با وی در میان گذاشته شد که قول مساعد داد که این مشکلات در اسرع وقت برطرف شود.

دکتر بهرام‌نیا اظهار کرد: خروجی و ماحصل این پیگیری‌ها این بود که کارگران عزیز به کار خود مشغول شوند و اگر مدت زمانی هم بیکار شوند، حقوق آن‌ها پرداخت شود و نهایت سعی و تلاش بر بازگشت کارگران است و اگر امکان جذب عده ای به هر دلیلی فعلا فراهم نباشد، حقوق و مزایای آنها پرداخت شود و این باید مقطعی باشد و باید به کار خود برگردند.

استاندار ایلام تصریح کرد: در مواقعی ممکن است افزایش کارگر با توجه به راندمان کار نیاز باشد و در مقطعی هم ممکن است کاهش کارگر داشته باشند که طبیعی است.

وی به مشکلات پیش آمده در خصوص ال‌سی برای پروژه‌ی پتروشیمی دهلران اشاره کرد و افزود: این مشکلات مربوط به بانک مرکزی است که قرار بوده به‌صورت حواله‌ای خرید تجهیزات از کشورهای اروپایی انجام گیرد اما بنا به هر دلیل بانک مرکزی نپذیرفته و باید از طریق ال‌سی انجام شود که این موضوع زمان‌بر شده و در مجموع این وعده را از قول مدیر عامل پتروشیمی دهلران و مدیرعامل پتروپالایش می‌دهیم که کارگران به کار خود مشغول شوند و اگر فاصله ای در برگشت به کار آن‌ها حاصل شد تا زمان برگشت مجدد، حقوق و مزایای آن‌ها پرداخت شود.

دکتر بهرام‌نیا با تقدیر از پیگیری امام‌جمعه و فرماندار ویژه‌ی دهلران برای دغدغه‌ی کارگران، افزود: پیگیری‌ها از چند روز پیش و از طریق تماس با عبدالحسین بیات مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت و حمیدی مدیرعامل پروژه‌ی پتروشیمی دهلران انجام شد و قول دادند که مشکل حل شود اما با توجه به نگرانی‌های کارگران، شخصا به محل پروژه آمدم و بی‌شک پیگیر مشکلات هستم.

نماینده‌ی عالی دولت در استان به اشتغال شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی در استان اشاره و بیان داشت:سال گذشته پنج هزار و ۲۰۰ شغل از سهم ۱۷ هزار نفری اشتغال استان در حوزه‌ی نفت و گاز و پتروشیمی در استان بوده که جای قدردانی دارد.

استاندار ایلام با قول این وعده که هفته‌ی آینده از طریق معاون‌اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور، رفع مشکل پتروشیمی دهلران را پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: ما مسایل توسعه‌ای و مدیریتی در نظر داریم و به فکر ایجاد صنایع پائین‌دستی پتروشیمی هستیم و در استان ایلام اگر چنان‌چه ظرفیت‌های نفت و گاز را بالفعل کنیم هدف‌گذاری  پارس غربی محقق خواهد شد.

گفتنی است در این نشست معاون هماهنگی امور  اقتصادی استاندار ایلام، جمعی از مدیران کل ستادی استانداری و امام جمعه و فرماندار ویژه‌ی دهلران و عضو هیئت مدیره‌ی پتروشیمی دهلران و نمایندگان کارگران نیز حضور داشتند.

🗓️  جمعه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است