استانداری ایلام

دکتر وحیدی وزیر کشور در نشست مشترک با وزیر کشور عراق:

توسعه درب‌های ورود و خروج در پایانه مرزی مهران با جدیت دنبال شود

توسعه درب‌های ورود و خروج در پایانه مرزی مهران با جدیت دنبال شود

دکتر وحیدی وزیر کشور در نشست مشترک با وزیر کشور عراق:
❑توسعه درب‌های ورود و خروج در پایانه مرزی مهران با جدیت دنبال شود/ ساماندهی وضعیت حمل و نقل در مسیرهای منتهی به عتبات عالیات در عراق ضروری است/ قرارگاه مشترک اربعین فی ما بین ایران و عراق در جهت تسهیل در تردد زوار تشکیل شود

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر احمد وحیدی، وزیر کشور در نشست مشترک اربعین‌حسینی ایران و عراق که با حضور وزرای دو کشور و استاندار ایلام و استانداران استان‌های مرزی عراق در مرزبانی منطقه‌ی ۳ بدره عراق برگزار شد، گفت: سال گذشته و با همکاری‌های دوجانبه میان ایران و عراق یک اربعین باشکوه برگزار شد.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های اربعین امسال افزایش گیت‌ها در پنج گذرگاه و توسعه درب‌های ورود و خروج در پایانه مرزی مهران است که این اقدام نقش به‌سزایی در تردد زائران ایفا می‌کند.

وحیدی تأکید کرد: با توجه به تراکم جمعیت زوار در نقطه صفر مرزی مهران، لذا تسریع در اجرای این دو برنامه باید در دستور کار فوری هر دو طرف قرار گیرد و تسریع در توسعه درب‌های ورود و خروج و افزایش گیت ها ضروری است.

وزیر کشور در ادامه خواستار ساماندهی وضعیت حمل و نقل در کشور عراق و مسیرهای منتهی به عتبات عالیات در ایام اربعین شد و از وزیر کشور عراق خواست تا تمهیدات لازم برای عبور و مرور اتوبوس‌ها در پایانه زرباطیه و بالعکس فراهم شود. 

وی عنوان کرد: در این رابطه لازم است قیمت‌های مصوب توسط دولت عراق اعلام شود و همان قیمت‌ها نیز مبنا قرار گیرد.

وزیر کشور در ادامه خواستار احداث سایبان در پایانه زرباطیه شد و با توجه به مسیر پیاده‌روی در این پایانه بر لزوم بهسازی این محدوده تأکید کرد.

وی همچنین خواستار توسعه همکاری‌های دو جانبه در جهت تسهیل در تردد زائران اربعین شد و گفت: قرارگاه مشترک فی ما بین ایران و عراق از موضوعاتی است که باید هر چه سریع‌تر ایجاد تا در قالب این قرارگاه تصمیمات لازم اتخاذ و پیگیری شود.

وحیدی در ادامه با اشاره به همزمانی پیاده‌روی اربعین در فصل گرم تابستان و مشکل گرمازدگی نیز افزود: لازم است در این رابطه هم پیش‌بینی های لازم صورت گیرد و مکان های مشخصی برای درمان افراد گرمازده در نظر گرفته شود. همچنین هماهنگی لازم در جهت انتقال هوایی بیماران احتمالی که نیاز به استفاده از بالگرد دارند نیز باید مدنظر باشد.

🗓️  شنبه ۱۷ تیرماه  ۱۴۰۲

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است