استانداری ایلام

الیاس پوریان مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار

زیست عفیفانه در رگه های تاریخی جامعه ایران جریان دارد

زیست عفیفانه در رگه های تاریخی جامعه ایران جریان دارد

زیست عفیفانه در رگه های تاریخی جامعه ایران جریان دارد 
در تاریخ 1402/4/12 جلسه کارگروه زیست عفیفانه به ریاست معاون محترم سیاسی ،امنیتی واجتماعی و با حضور خانم الیاس پوریان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مدیران  
دستگاه های اجرایی استان در محل سالن جلسات شهید رجایی استانداری برگزار گردید . پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، ابتدا خانم الیاس پوریان مدیرکل اموربانوان وخانواده ، ضمن خوش آمدگویی و تبریک ایام دهه ولایت و امامت و اعیاد قربان و غدیر به اعضاء شرکت کننده در جلسه، گفتند: جلسه کارگروه زیست عفیفانه با موضوع برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های ویژه هفته حجاب و عفاف برگزار گردیده است.  
ایشان افزودند :  مفهوم زیست عفیفانه راهبردی است و پهنه وسیعی را در بر می گیرد . وی همچنین  گفت : زیست عفیفانه در رگه های تاریخی جامعه ایران جریان دارد و دارای ابعاد مختلفی است که برای دستیابی به آن باید عفت در خیلی از امور رعایت شود.  
خانم الیاس پوریان در ادامه به تشریح ویژه برنامه های پیشنهادی ارسالی از سوی دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور پرداخت. سپس بیان داشتند که کلیه دستگاههای اجرایی همکاری لازم را با بسیج جامعه زنان در خصوص برنامه های هفته عفاف و حجاب و برگزاری یادواره زنان شهیده استان در روز ملی عفاف و حجاب  با محوریت شهیده  عفاف و حجاب خانم پریوش میرابی زاده داشته باشند .  
سپس جناب آقای حسنی معاون محترم سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس جلسه ضمن خیر مقدم به اعضاء حاضر و تبریک اعیاد قربان و غدیر و ایام دهه ولایت و امامت گفتند: مساله حجاب از دیرباز مورد توجه بوده و از همان زمان از اهرم کشف حجاب برای ضربه به دین استفاده می شد تا از این شرایط بستری فراهم شود تا جامعه و مردم متدین را تحت تأثیر پیامدهای منفی کشف حجاب قرار دهند. اقداماتی برای مقابله با کشف حجاب در آن زمان صورت گرفت و افراد زیادی در این مسیر به درجه شهادت رسیدند و جان خود را تقدیم کردند. امروز هم به نحو دیگری و به شکل سازمان یافته دشمنان اسلام وارد میدان شده اند.  
آقای حسنی در ادامه افزودند: دستگاههای اجرایی هر کدام در این حوزه تکالیفی دارند که در قالب قانون نیز ابلاغ شده است. حجاب به عنوان یک مساله مهم بر روی حوزه های دیگر نیز اثرگذار است لذا هم افزایی و همکاری میان دستگاههای اجرایی امری ضروری است.  
پس از سخنان معاون سیاسی امنیتی اجتماعی اعضا جلسه به بحث تبادل نظر پرداختند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است