استانداری ایلام

تشریح کارگروه های سه گانه ابلاغی از سوی دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور

تشریح کارگروه های سه گانه ابلاغی از سوی دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور

تشریح کارگروه های سه گانه ابلاغی از سوی دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور

تشریح کارگروه های سه گانه ابلاغی از سوی دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور 
 
جلسه هم اندیشی باکارشناسان امور بانوان فرمانداریهای تابعه استان درروز چهارشنبه مورخ  1402/3/24 در محل سالن جلسات شهید سلیمی استانداری به ریاست مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده خانم الیاس پوریان وبا حضور معاون امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان و کارشناسان امور بانوان فرمانداریها برگزار گردید .  
ابتدا خانم سیالی معاون امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان  به تشریح و تبیین طرح (همیار انرژی) جهت اطلاع رسانی و اجرا در سطح شهرستان هاپرداخت. 
خانم سیالی با اشاره به اینکه طرح همیار انرژی با هدف صرفه جویی در مصرق انرژی برق مطرح گردیده گفتند : در برهه حساسی از نظر مصرف انرژی برق قرار داریم و متاسفانه در روند ناترازی میان تولید و مصرف برق هستیم و نیازمند همکاری همه بخش ها (خانگی،اداری،صنعتی و....) در بهینه سازی و مصرف درست برق می باشیم. 
ایشان در ادامه اطلاعاتی در اختیار شرکت کنندگان قرار داده و پاسخگوی ابهامات وسوالات حاضرین در خصوص مدیریت درست مصرف برق بودند. 
سپس مدیرکل امور زنان و خانواده ضمن عرض خیر مقدم و خوشامدگویی به حضار جلسه ؛ به تشریح دستور کار جلسه در خصوص کارگروه های سه گانه ابلاغی از سوی دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور پرداختند. 
خانم الیاس پوریان با بیان اینکه در سال جاری تعداد کارگروه هایی که به عنوان زمینه فعالیت دفاتر امور زنان و خانواده از سوی دفتر بانوان وخانواده وزارت کشور در نظر گرفته شده گفتند: امسال تعداد کارگروه هایی که موضوع فعالیت در حوزه زنان و خانواده هستند به 3 کارگروه تقسیم شده که عبارتند از: 1-کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت 2-کارگروه کسب و کار پایدار خانواده محور 3-کارگروه زیست عفیفانه خانواده محور؛ایشان افزودند:در بحث جمعیت تلاش ما بایستی پای کار آوردن گروه های مردمی و جهادی و دغدغه مند سازی حلقه های مردمی برای نهادینه سازی فرهنگ فرزندآوری باشد و در سطح شهرستانها نیز باید تلاش کنیم از طرق مختلف گروه های مردمی را در این حوزه فعال کنیم تا به صورت زنجیره وار عامه مردم جامعه را در خصوص فرزندآوری اقناع و توجیه کنند. 
در موضوع کارگروه کسب و کار پایدار لازم است اقدامات حمایتی همچون معرفی بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی که از سوی دفتر بانوان به فرمانداری ها ابلاغ می گردد با حساسیت ویژه پیگیری گردد تا انشالله بتوانیم گامی برای توانمندسازی این قشر از بانوان برداریم ،ایشان سپس با اشاره به اینکه باید در حوزه حجاب و عفاف و زیست عفیفانه باید نگاه ویژه داشته باشیم گفتند: در خصوص پیشبرد اهداف کارگروه زیست عفیفانه نیز نیازمند همکاری و تشریک مساعی با سایر دستگاه های متولی امور فرهنگی همچون سازمان تبلیغات، بسیج جامعه زنان، حوزه های علمیه،فرماندهی سپاه و... در اجرای طرح ها و برنامه ها ابلاغی و کارگروه های مربوطه هستیم. 
در ادامه جلسه شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر پرداخته و سوالات خود درخصوص موضوع جلسه را مطرح و به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است