استانداری ایلام

استاندار ایلام در جمع مردم شهرک هجرت شهر ایلام:

حضور بی واسطه در بین مردم از ویژگی‌های دولت سیزدهم است/

حضور بی واسطه در بین مردم از ویژگی‌های دولت سیزدهم است/

استاندار ایلام در جمع مردم شهرک هجرت شهر ایلام:
❑ حضور بی واسطه در بین مردم از ویژگی‌های دولت سیزدهم است/ حذف ارز ترجیحی، تقویت دیپلماسی اقتصادی  منطقه و جهانی و تکمیل پروژه‌های کلان ملی بخشی از توفیقات دولت سیزدهم است/ طبق زمانبندی مشخص، مشکلات زیرساختی مردم شهرک هجرت برطرف می‌شود 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۲۷ خرداد‌ماه پس از بازدید از محلات مختلف شهرک هجرت شهر ایلام در مسجد این محله حضور یافت‌.

استاندار ایلام در جمع مردم این محله گفت: در راستای سرکشی از محلات حاشیه‌نشین امروز بازدیدی از محلات شهرک هجرت و فضای فیزیکی و محیطی این شهرک صورت گرفت و از نزدیک مسایل و مشکلات این محله بررسی شد.

دکتر بهرام نیا ادامه داد: در این برنامه کمبودها و مشکلات حقوق شهروندی احصا شد تا برای رفع این مشکلات در حضور مدیران چاره‌اندیشی و مقرر شود در زمانبندی تعیین شده این مشکلات برطرف گردد.

وی با اشاره اینکه یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم حضور بی‌واسطه در بین مردم است، بیان داشت: گفتگو با آحاد مردم و رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات مردم باید نصب العین همه مدیران باشد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به سالروز استقرار دولت سیزدهم، افزود: این دولت در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که ۱۴ هزار میلیارد‌تومان بدهکار بود و حتی برای پرداخت کارکنان با مشکل مواجه بودیم‌ و چالش فروش نفت، چالش کمبود آب و قطعی برق و مشکل تامین مسکن داشتیم که به لطف  خداوند و اجرای برنامه های دولت سیزدهم از این چالش‌ها یکی پس از دیگری عبور کردیم.

وی به اقدامات دولت سیزدهم برای مقابله با کرونا نیز اشاره و یادآورشد: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم روزانه ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست می دادند اما با واردات واکسن کرونا، شتاب در تولید واکسن داخلی و تزریق فراگیر، کرونا در کشور فروکش کرد.

وی اضافه کرد: حذف ارز ترجیحی، تقویت دیپلماسی اقتصادی منطقه و جهانی و تکمیل پروژه کلان ملی بخش دیگری از توفیقات دولت سیزدهم است.

استاندار ایلام در بخش دوم سخنان خود با اشاره دستاوردهای سال گذشته استان در حوزه های مختلف، گفت: سال گذشته ۲۰ کیلومتر بزرگراه جدید ایجاد کردیم و برای اولین بار  زوار از جاده چهار خطه استفاده کردند و برای نخستین بار بود که در طول تاریخ اربعین، مسیر ایلام - مهران یک طرفه نشد.

وی افزود: در ایام نوروز میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات ۲۵ درصد و میزان کل تصادفات در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت.

نماینده عالی دولت در استان به پروژه سامانه گرمسیری بعنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان اشاره کرد و گفت: با افتتاح فاز نخست این پروژه که یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد در طول یک سال هزینه شده و امسال به بهره‌برداری می‌رسد بیش از ۲ هزار هکتار از زمین‌های شهرستان مهران مشروب می شوند.

استاندار ایلام ادامه داد: سال آینده با بهره‌برداری از فاز دوم این پروژه بزرگ، ۱۰ هزار از اراضی استان زیر پوشش قرار می‌گیرد. هزینه صرف شده سال گذشته و امسال به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان می رسد‌.

وی اضافه کرد: پرونده مالیاتی نفت و گاز پس از ۴۰ سال به استان بازگردانده شد که عایدات زیادی برای استان دارد، سال گذشته از قِبل آلایندگی‌ها و ارزش افزوده  ۲۴۰ میلیارد تومان بین شهرداری‌های، دهیاریها، مراکز بهداشت و درمان و امور عشایری توزیع شد. 

نماینده عالی دولت در استان به طرح نهضت ملی مسکن در  استان اشاره کرد و گفت: سهم استان ایلام از طرح نهضت ملی مسکن ۳۲ هزار واحد که ۱۲ هزار مسکن شهری، ۸ هزار مسکن روستایی و مابقی در حوزه بافت فرسوده و خود‌مالکی است. 

وی به حل مشکل زمین های طایفه کاید‌خورده دهلران پس از سالها اشاره و بیان داشت: با اقدامات انجام شده و پیگیری‌های مستمر پس از سالها یک هزار و ۳۶۲ قطعه زمین به طایفه کاید‌خورده واگذار شد.

استاندار ایلام با تاکید بر بازگشایی بازارچه‌های سه گانه استان، گفت: ۴۵ میلیارد تومان برای بازارچه های استان چیلات، هلاله شمالی و چنگوله اختصاص یافته  که هفته گذشته پروژه راه دسترسی هلاله شمالی با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

وی با کسب رتبه برتر اشتغال ایلام در کشور نیز اشاره و یادآور شد: در سالی که گذشت ۱۷ هزار ۸۰۰ شغل ایجاد شد که بخش اعظمی از این اشتغال در شرکت‌های حوزه نفت و گاز، واحدهای تولیدی، از محل تسهیلات بانکی و تزریق سرمایه در کارخانجات ایجاد شده است و متقاضیان در مجموعه هایی نظیر «مینی ان جی ال» «ان جی ال  ۳۱۰۰»، فاز توسعه پالایشگاه گاز و توسعه ارغوان گستر، پتروشیمی واحدهای تولیدی .....مشغول بکار شدند.

پیگیری برای رفع معارض و تامین اعتبار لازم  برای ساخت دیوار حایل در محله شهرک هجرت، پوشش روشنایی کامل پارک محله هجرت، ایجاد چندین سرعت‌گیر در معابر اصلی شهرک هجرت،جدول‌کشی، ترمیم آسفالت و لکه‌گیری تا دو هفته آینده، نصب سطل‌های زباله، پیگیری سند تک برگ منازل، رفت مشکل سرمایشی مسجد محله و ایجاد نانوایی از جمله خواسته‌های مردم محله شهرک هجرت بود که در این نشست مصوب شد طبق زمانبندی مشخص این خواسته‌ها اجرایی شوند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است