استانداری ایلام

تشکیل کمیته فنی تخصصی و بازسازی و بازتوانی ناشی از حوادث طبیعی

تشکیل کمیته فنی تخصصی و بازسازی و بازتوانی ناشی از حوادث طبیعی

تشکیل کمیته فنی تخصصی  و بازسازی و بازتوانی  ناشی از حوادث طبیعی


اولین جلسه کمیته فنی تخصصی بازسازی و  بازتوانی پس از بحران  در اجرای دستورالعمل‌های ارجاعی از سازمان مدیریت بحران کشور در حوزه بازسازی و بازتوانی پس از بلایا  در استان ایلام به ریاست مدیرکل مدیریت بحران برگزار شد.

 بیگلریان مدیرکل مدیریت بحران در این نشست با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کمیته‌ تخصصی بازسازی و بازتوانی و با توجه به اینکه استان ایلام از استانهای بلاخیز و پر مخاطره طبیعی است گفت  :مسیر و اهداف این کمیته باید تبیین و بر اساس  مخاطرات موجود آمادگی برنامه ریزی نماییم .

وی با بیان اینکه قانون مدیریت بحران در چهار  بخش پیشگیری ، آمادگی ، پاسخ و بازسازی و بازتوانی تدوین شده ، در این راستان باید دستگاههای عضو ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران موضوع ماده ۲ این قانون نقش آفرینی نمایند .

وی با اشاره به این نکته که هر اقدامی در خصوص بازسازی و  بازتوانی پس از بحران برای  استان باید در قالب برنامه تدوین شده  انجام شود، به ظرفیت  دستگاهها   در این خصوص اشاره کرد و خواستار استفاده از توان موجود برای بازسازی مناطق آسیب دیده بویژه در بخش زیرساخت و بازسازی ابنیه و پل ها شد .

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با تاکید بر برگزاری دوره آموزشی تخصصی به منظور توانمندسازی دستگاهها خواستار ایجاد بانک اطلاعاتی دستگاههای درگیر به منظور افزایش هماهنگی، ارائه برنامه‌ها و دستورالعمل های سازمان مدیریت بحران ،  کمیته بازسازی و بازتوانی شد .

 بیگلریان از دستگاههای عضو کمیته خواست نسبت به  معرفی نماینده  دائم  تام الاختیار در این کمیته،  در خصوص موضوع بازسازی  پس از بلایا  و  در راستای  بازتوانی روانی- اجتماعی با همکاری دفتر امور اجتماعی ، فرهنگی استانداری و دستگاههای کمیته امداد  امام (ره) ، بهزیستی و بهداشت و درمان  و نیز ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته و نیازمندی‌ها برای ارتقا سطح کمی و کیفی کمیته نقطه نظرات خود را  به اداره کل مدیریت بحران استان ارائه نمایند .

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است