استانداری ایلام

استاندار ایلام

رضایت مقام معظم رهبری از برگزاری باشکوه کنگره اربعین ۱۴۰۱ نتیجه «همدلی» بود .....

رضایت مقام معظم رهبری از برگزاری باشکوه کنگره اربعین ۱۴۰۱ نتیجه «همدلی» بود .....

رضایت مقام معظم رهبری از برگزاری باشکوه کنگره اربعین ۱۴۰۱ نتیجه «همدلی» بود .....

استاندار ایلام:
❑‌ساماندهی گمرگ مهران با اهتمام شورای تامین استان و مهران محقق شد/ در ایام نوروز روزانه ۱۳ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند/ ایلام برای پارس غربی هدف‌گذاری شده است/ ایلام با کمک همه باید مهیای کنگره اربعین ۱۴۰۲ شود/ فروش بلیط و فروش سیم کارت طبق نرخ مصوب تنها در پشت گیت های پایانه مهران صورت می گیرد 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا روز دوشنبه در دیدار با فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان مهران ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن، گفت: مهران مایه برکت است چون گذرگاه عاشقان اباعبدالله ( ع ) است و به پاس خون مطهر ۶ هزار شهید در مهران و گذرگاه عاشقان امام حسین ( ع ) خداوند متعال به این منطقه عنایت دارد.

وی با بیان اینکه مهران گرانیگاه و قطب اربعین کشور است، افزود: برگزاری باشکوه اربعین سال ۱۴۰۱ و کسب رتبه نخست ایلام در بین ۵ استان هدف اربعین و ۳۱ استان کشور که موجب شد لبخند رضایت بر سیمای رهبری نقش ببندد، نتیجه همدلی و هم آوایی همه مردم و مسئولان بود.

وی با قدردانی از نقش سپاه، نیروهای امنیتی، مرزبانی و دستگاه های خدمت رسان  و همه دست اندارکاران برگزاری کنگره اربعین سال ۱۴۰۱، در استان گفت: نتیجه این همدلی و هم آوایی برگزاری باشکوه اربعین در سال ۱۴۰۱ بود.

دکتر بهرام نیا در ادامه با اشاره تردد زوار از مرز مهران در ایام نوروز ، یادآور شد: تردد در ایام نوروز در برخی روزها به ۲۶ هزار نفر رسید، اما میانگین تردد در ایام نوروز حدود ۱۳ هزار  بود. 

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده پس از اربعین ۱۴۰۱ در مهران، گفت: پس از کنگره اربعین ۱۴۰۱، ساماندهی گمرک در دستور کار گرفت و با تلاش انجام شده و اهتمام شورای تامین، قانون در گمرک مهران حاکم شد و حق و حقوق دولت احصا و در حال حاضر با ۱۳ جرثقیل و ۲۰ لیفتراک عملیات تخلیه و بارگیری انجام می شود که این در حالی است  که در گذشته با  ۷ جرثقیل و ۵ لیفتراک عملیات تخلیه و بارگیری انجام می شد.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه ظرفیت بالای نفت و گاز در ایلام موجب شده است این استان برای پارس غربی هدف‌گذاری شود، گقت:  پارس غربی باید تبدیل به یک گفتمان شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پایانه مهران برای جلوگیری از مسافر فروشی و  سیم کارت فروشی خارج از عُرف قانون، گفت: با اقدامات انجام شده باجه فروش بلیط و گیت فروش سیم کارت در داخل پایانه و پشت گیت های پایانه راه اندازی شد.

نماینده عالی دولت در بخش سوم سخنان خود با تاکید ساماندهی سیمای شهری، مبلمان و فضاسازی شهر مهران، خاطرنشان کرد: شهر مهران بعنوان یک شهر زائر پذیر و گردشگری باید الگو باشد و نیازمند است بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهر مهران دارای کارکرد استانی و ملی است، گفت: توجه به شهر مهران ضروری است که نبود سرویس بهداشتی در پل زائر باید مورد توجه قرار گیرد که ساخت این سرویس ها در کمسیون ماده ۵ پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: اخذ مجوز برای پتروشیمی مهران و بازگشایی بازارچه مرزی مهران به منظور توجه به معیشت مرزنشینان پیگیری می شود.

🔹️گفتنی است در پایان این نشست اعضای شورای تامین شهرستان مهران با اهدای لوحی از تلاش های دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام قدردانی کردند.

🗓️ | دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ 
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است