استانداری ایلام

برگزاری نخستین کنگره استانی زنان شاخص تأثیر گذار

برگزاری نخستین کنگره استانی زنان شاخص تأثیر گذار

برگزاری نخستین کنگره استانی زنان شاخص تأثیر گذار

برگزاری نخستین کنگره استانی زنان شاخص تأثیر گذار

نخستین کنگره استانی زنان تأثیر گذار در روز چهارشنبه مورخ 1401/11/19 با حضور جناب آقای حسنی معاون محترم  سیاسی امنیتی استاندار، خانم اسکندری مهمان کشوری،ریاست بسیج جامعه زنان ، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی ، مشاورین اموربانوان دستگاه های اجرایی و جمعی از زنان و خانواده های معظم شهدا در محل سالن اجتماعات هتل زاگرس برگزار گردید . 
ابتدا الیاس پوریان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ضمن خوشامدگویی و تبریک فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجرگفتند: هدف از برگزاری این کنگره تقدیر از تعدادی از بانوان فعال در حوزه های مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و علمی می باشد . البته در کنگره ملی که در سطح کشوری برگزار گردید 3 نفر از بانوان شاخص و تاثیرگذار استان نیز حضور داشتند و تندیس کنگره نیز به سرکار خانم سمیره حاجی بیگی از فرهنگیان و زنان فعالان استان اهدا گردید.امروز و در این مراسم نیز تندیس کنگره به سه نفر از بانوان تاثیرگذار در حوزه علمی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی در سطح استان تقدیم خواهد گردید.
ایشان افزودند:رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم با تمرکز بر نقش زنان و جایگاه تربیتی آنان در خانواده و نیز نقش کلیدی آنها در مناسبات اجتماعی و همچنین در تغییر ارزشها و باورها و رفتارها را در جامعه بیان داشته و خانواده را از مهم ترین عناصر نظام اجتماعی و نهاد فعال جامعه ساز می داند و با این ریل گذاری دقیق و صحیح به خوبی به نقش بی بدیل زنان در جامعه و بیانیه گام دوم و نقش حساس آنان اشاره نموده است.
خانم الیاس پوریان با اشاره  به نقش زنان در جامعه و تاثیرگذاری ایشان در ابعاد مختلف گفتند:با توجه به اینکه تغییر نگرش به حوزه زنان یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است و در جامعه امروز نیاز است که زنان بتوانند حضور چشم گیر خود را در تصمیم سازی ها در سطوح مختلف جامعه نشان دهند؛امروز گفتمان زنان گفتمان غالب در سطح جامعه بوده و هست.از آنجا که نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند، لذا مسائل مربوط به آنان حائز اهمیت است.اگر حضور زنان در نهضت انقلابی ملت ایران نبود و این حضور تاثیرات بسیار زیادی در شکل گیری و پیروزی انقلاب داشت و از همین منظر می توان به حضور باشکوه زنان در هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد.
بر خود لازم می دانم از حمایت استاندار پرتلاش و محترم ، نماینده محترم ولی فقیه در استان ، فرماندهی محترم سپاه امیرالمومنین استان،فرماندهی محترم نیروی انتظامی،مدیرکل محترم اداره اطلاعات استان،کلیه مدیران دستگاه های اجرایی(مدیرکل محترم صدا و سیما،مدیرعامل محترم پالایش گاز استان،شهرداری ایلام، شورای شهر ایلام،مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،مدیرکل محترم میراث فرهنگی و گردشگری،سازمان تبلیغات اسلامی،مدیرعامل محترم پتروشیمی،مدیریت محترم بسیج جامعه زنان استان که هر یک به نحوی در برگزاری این کنگره همکاری لازم را با دفتر امور بانوان و خانواده بعمل آوردند تقدیر و تشکر می نمایم.
سپس جناب آقای حسنی معاون محترم سیاسی امنیتی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، گفت:  رمز مقاومت‌ زنان و مردان و در راس این مقاومت‌ و نقش بی بدلیل رهبری انقلاب چه در زمان امام خمینی ( ره ) و چه در این زمان به دست رهبری انقلاب حضرت امام  خامنه ای  ( مدظله العالی ) امروز مدیریت شده است. ‌
حسنی بیان داشت: این کنگره به نام بانوان تاثیر گذار است چرا که نقش آفرینی زنان ریشه در اصالت و رهرو راه اهل بیت ( ع )  و بخصوص حضرت صدیقه کبری ( س)  دارد و امروز دشمن می‌خواهد این اصالت را خدشه دار کند که به فضل خدا ناکام مانده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد:  دشمن نمی تواند در این عرصه حجاب را از  زنان ما بگیرد و همچون گذشته شکست خواهد خورد، زنان ايلامي در زمان جنگ پا به پای مردان در حوزه معیشت و تربیت فرزندان نقش آفرین بودند.
در ادامه سرکار خانم اسکندری مهمان کشوری گفتند : نظام سرمایه داری و جهان سلطه تلاش گسترده ای دارد که هویت اصیل زن ایرانی را پایمال کند اما بانوی ایرانی با هوشمندی و بصیرت خود هجمه های دشمن را خنثی نموده است؛چرا که انقلاب اسلامی به زن با حفظ کرامت و شخصیتش جایگاه اجتماعی والا و ارزشمندی بخشید و زن ایرانی با نجابت و مولفه های ایرانی و اسلامی خود وارد اجتماع شد،ایشان
 اوج بالندگی زن ایرانی در مادران شهدا توصیف و اضافه کرد: مادران شهدا زندگی را پوچ دیدند که فرزندان خود را فدا کردند و به جایگاه زن و مادر ایرانی ارزش و احترام بخشیدند.
ایشان گفتند :تجلی زنان انقلابی که مولفه های انقلابی و اسلامی را به اوج رساندند در زمان دفاع مقدس بود که زن از همسرش و مادر از پسرش می گذشت.مادری که از جگرگوشه اش و از عشق به فرزندش بگذرد به اوج ایثار و گذشت رسیده است.

ایشان در پایان خاطر نشان کردند: بانوان ایلامی در زمره بانوان با اصالت و موقر و تاثیرگذار جامعه هستند که همواره مدافع اصالت خانوادگی و اجتماعی خود بوده اند و از زنان پیشگام در مبارزه هستند.
در پایان این مراسم تندیس کنگره به سه نفر از بانوان شاخص تاثیرگذار در حوزه های علمی ، اقتصادی و کارآفرینی، فرهنگی و اجتماعی تقدیم گردید . ضمنا از 45 زن تاثیر گذار در سطح استان با اهدا هدیه و لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است