استانداری ایلام

استاندار ایلام

بهره گیری از توان بخش خصوصی در اجرای پروژه ها ضروری است

بهره گیری از توان بخش خصوصی در اجرای پروژه ها ضروری است

🔸استاندار ایلام گفت: در شرایط سخت امسال و با توجه به کمبود اعتبارات، بهره گیری از توان بخش خصوصی در اجرای پروژه های ضروری است.

وی افزود: واگذاری به بخش خصوصی به مفهوم پیمانکاری نیست بلکه اجرا باید توسط این بخش صورت گیرد و ما هزینه آن را از طریق بهره برداری بزرگراه ها، سد ها و نیروگاه ها تامین کنیم.

استاندار ایلام یادآور شد: واگذاری های ما عمدتا مدیریتی و پیمانی است که این شیوه مشارکت بخش خصوصی و واگذاری به افراد نیست، باید با دعوت از بخش خصوصی برای اجرای پروژه ها اقدام و هزینه آن را از طریق بهره برداری و براساس قیمت کارشناسی تامین کنیم.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در بخش هایی چون آب، نیروگاه ها، سد سازی و خطوط انتقال باید به دنبال واگذاری این امور به بخش خصوصی باشیم.

وی با بیان اینکه برای صرفه جویی در بخش آب به خصوص بخش کشاورزی باید اجرای سیستم های آبیاری را در دستور کار قرار دهیم، گفت: پروژه های احیاء اراضی، تبدیل کشت دیم به آبی و تامین آب با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست، می توان از توان بخش خصوصی برای تامین مالی این پروژه ها استفاده کرد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به وضعیت دریافت تخصیص اعتبارات در استان گفت: قسمت اعظم دریاچه سد کرخه در ایلام قرار دارد، اما استفاده از این آب بسیار پایین است، از اینرو و با توجه به وجود سدهای استان باید تلاش کنیم تخصیص های بالاتری دریافت کنیم.

استاندار ایلام با اشاره به پروژه های آبخیزدادی در استان تاکید کرد: اجرای این طرح ها باید با جدیت آبخیزداری انجام شود ولی فرسایش خاک که نتیجه شخم زدن اراضی و جنگل ها به دست مردم است باید توسط خود آنان صورت گیرد ما نیز در حد توان کمک خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونق تولید در استان گفت: صنعت در ایلام در حال رونق است، صنایعی مانند پتروشیمی های دره شهر، مهران، هلیلان، میادین نفتی، کارخانجات pp، بنزین پیرولیز و دیگر طرح ها که به آب نیاز دارند را باید به سرعت راه اندازی و حقوق استان را احصا کنیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است