استانداری ایلام

مهندس هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام :

شهر ایلام دارای ۲۱ درصد بافت فرسوده با ۴۶ درصد جمعیت است.

شهر ایلام دارای ۲۱ درصد بافت فرسوده با ۴۶ درصد جمعیت است.

همایش آموزه‌های زلزله بم در ایلام  به مناسبت سالروز زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی امروز دوشنبه 5 دیماه در محل سالن بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرمانداران و جمعی از  مدیران دولتی و شهرداری ها برگزار شد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت:یکی از رویکردهای دولت  آیت الله دکتر رئیسی مردمی بودن این دولت است و نیازمندیها و دغدغه های مردم در اولویت برنامه های ریاست جمهوری است 

هژبری بیان داشت امروز دشمن با علم به این رویکرد و سیاست های دولت و محوربودن مردم در دولت سیزدهم در یک سناریوی جدید درصدد جدایی و اختلاف بین دولت و ملت بود و تلاش آنها این بود که مردم را در مقابل دولت قرار دهند که با هوشیاری مردم و اینکه مردم ثابت کردن ادامه دهنه راه انقلاب ، شهدا ، امام و رهبری هستند و تمام توطئه های. دشمنان خارجی  و داخلی نقش بر آب کردند

معاون استان به پنجم دی‌ماه، مصادف با سالروز زلزله بم، به‌عنوان یکی از فاجعه‌بارترین حوادث طبیعی کشور، برای مردم ایران اشاره کرد و گفت این حادثه یادآور خاطرات تلخی و ناخوشایند است  که پرتلفات‌ترین زلزله قرن اخیر در کشور  بود.

وی اظهار این حادثه یادآور الزام مهندسان و مسئولان شهری به قوانین و مقررات ملی ساختمان است و باید بعنوان یک تجربه گرانبها در امر ساخت و سازهای مقاوم هم مهندسان و مسئولان شهریور و هم مردم توجه لازم داشته باشند 
 
 سعید هژبری اظهار داشت: شهر ایلام دارای ۲۱ درصد بافت فرسوده با ۴۶ درصد جمعیت است.

معاون استاندار ادامه داد: ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن سهمیه استان ایلام است و همچنین در این طرح چهار هزار و ۲۹۶ واحد فرسوده طی چهار سال باید بازسازی شود.

هژبری یادآور شد: بافت های فرسوده به علت خطرآفرین بودن نیازمند توجه ویژه است این در حالیست که سکونتگاه های غیر رسمی مورد نظارت خاصی نیستند.

وی با بیان اینکه بازآفرینی بافت های فرسوده یک ضرورت مهم است، تاکید کرد: بروز حوادث در این بافت ها جبران ناپذیر است که باید توجه جدی به نوسازی و بهسازی این ساختمان های ناایمن شود.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: در بازآفرینی بافت های فرسوده و ساخت و سازهای جدید باید تجدید نظر شده و الزامات مهندسی ایمن سازی رعایت شود.

وی افزود: هرچند بیشترین آسیب ها برای بافت های فرسوده است اما در بافت های جدید نیز استانداردهای ساخت و ساز و ایمنی رعایت نمی شود و حوادث تلخ، نابخشودنی و توجیه ناپذیری چون ساختمان تازه ساخت متروپل بروز می دهد.

وی با بیان اینکه در ساخت و سازهای جدید متولیان شهری وظایف سنگینی را بر عهده دارند، تاکید کرد: در طول ماه یک یا ۲ حادثه در ساختمان های جدید ساخت رخ می دهد که بیانگر عدم‌پایبندی به اخلاق و تعهد مهندسی است.

وی از رسانه ها خواست: نسبت به آگاهی بخشی ها در خصوص ایمن سازی ساختمان ها اهتمام داشته باشند و مردم نیز مطالبه گر ساختمان های ایمن از ناظران و ادارات مرتبط باشند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است