استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان:

ساماندهی یادمان‌های شهدا در دولت سیزدهم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است ...

ساماندهی یادمان‌های شهدا در دولت سیزدهم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است ...

ساماندهی یادمان‌های شهدا در دولت سیزدهم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است ...
استاندار ایلام در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان: ۲۹ میلیارد تومان به حوزه ایثار و شهادت استان اختصاص یافته است
| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز دوشنبه ۲۵ مهر در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره سخنان امام خمینی ( ره ) در خصوص جایگاه شهدا، گفت: امام راحل ( ره ) فرمودند «شهدا امام زادگان عشق هستند.»
وی با عنوان این مطلب که خوشبختانه در سطح استان توجه ویژه ای به یادمان شهدا و مقبره شهدای گمنام شده است اضافه کرد: یکی از این یادمان ها، یادمان شهدای گمنام در هلیلان بود که با اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیون تومان ساماندهی شد.
وی افزود:: بخشی زیادی از اعتبارات حوزه شهدا اعتبار نقدی است و صدرصد جذب خواهد شد.
استاندار ایلام با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم در حوزه ایثار و شهادت گفت: امیدواریم بتوانیم تحولی در حوزه ترویج و پاسداشت نام و یاد شهدا داشته باشیم.
وی همچنین با اشاره به تپه نور الشهدا شهر ایلام، گفت: شهرداری ایلام برای این یادمان متولی مشخص کند و با توجه به تامین برق آن، رفع مشکل آب آن نیز در دستور کار قرار گیرد.
دکتر حسن بهرام نیا با بیان اینکه یادمان های شهدا جامعه مخاطب قابل توجه و زیادی دارند، گفت: ساماندهی یادمان ها و قبور شهدا اهمیت زیادی دارد و در دولت سیزدهم مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره تولید محتوا و فیلمنامه در صدا و سیما مرکزی ایلام در خصوص شهدا، گفت: این اقدام صدا و سیما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار ارزشمند است که برای تهیه این فیلم نیز استانداری ایلام کمک خواهد کرد.
استاندار ایلام با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به یادمان‌ها و المانهای شهدا، گفت: در این زمینه یادمان شهدای چوار برای ساماندهی به ورزش و جوانان واگذار شود.
وی با اشاره به یادمان شهدای چرداول نیز گفت: ساختمان و کل مجموعه و پروژه یادمان شهدای این شهرستان دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، اما خود ساختمان سازه ۷۰ درصد پیشرفت دارد که باید با تزریق اعتبارات در اسرع وقت تکمیل شود.
نماینده عالی دولت در استان در خصوص تکمیل راه ارتباطی یادمان شهدای چرداول گفت: ۶۰۰ تن قیر برای کار آسفالت آن نیاز است که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از طریق جهاد خودکفایی برای تکمیل این راه ارتباطی اهتمام جدی داشته باشد.
دکتر بهرام نیا همچنین در خصوص یادمان شهدای دره شهر گفت: راه ارتباطی این مسیر به طول ۷۰۰ متر نیاز به اصلاح مسیر دارد که باید در اسرع وقت انجام شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است