استانداری ایلام

معاون استاندار ایلام در نشست شورای پدافند غیرعامل استان:

همه دستگاه های مکلف به اجرای دستورالعمل بند ه تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور هستند

همه دستگاه های مکلف به اجرای دستورالعمل بند ه تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور هستند

معاون استاندار ایلام در نشست شورای پدافند غیرعامل استان: همه دستگاه های مکلف به اجرای دستورالعمل بند ه تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور هستند/تشکیل شورای فضای مجازی در استان ضرورت دارد/ به دلیل اهمیت بالای پدافند غیرعامل، آموزش و پرورش استان یک روز برای نواختن زنگ پدافند تعیین کند
| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد سبحان حسنی روز دوشنبه ۱۸ مهرماه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان افزود: کارگروه ها پدافند غیرعامل به مصوبات پدافند غیرعامل بعنوان یک اصل جدی توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: اجرای دستورالعمل های نکوداشت های هفته پدافند غیرعامل استان به دستگاه ها ارسال شده که دستگاه به این دستورالعمل ها توجه کنند و گزارش اقدامات را ارسال کنند.
حسنی تاکید کرد: لازم است دستورالعمل تداوم کارکردها و خود حفاظتی ادارات باید مد نظر قرار گیرد و اجرایی شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی مکلف هستند دستورالعمل بند ه تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور را اجرا کنند و مدیران دستگاه هایی اجرایی که به این دستورالعمل ها توجه نکنند با آنان برخورد می شود.
وی خواستار شد شهرداران و فرمانداران در بحث هفته پدافند غیرعامل، جلساتی برای اجرای برنامه های نکوداشت هفته پدافند غیرعامل برگزار کنند.
معاون استاندار ایلام موضوع پدافند غیرعامل در استان را بسیار بااهمیت عنوان کرد و گفت: به منظور تشریح اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در استان ، آموزش و پرورش استان یک روز را برای نواختن زنگ پدافند تعیین کند.
وی ادامه داد: روسای کارگروه ها ۱۱ گانه شورای پدافند غیرعامل استان برای تشریح برنامه ها و اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در صدا و سیما حضور یابند.
وی افزود: دستگاه های فرهنگی در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تهدیدات و خطرات فعالیت کنند و تبلیغات محیطی در این راستا را در دستور کار قرار دهند.
حسنی در ادامه گفت: با توجه تاکیدات ویژه، ابلاغیه ها و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی در خصوص ایمن سازی ادارات از خطرات حوزه پدافند غیرعامل، لازم است دستگاه ها اجرایی برای این مهم اهتمام جدی باشند‌.
وی ادامه داد: ما کشوری هستیم که در معرض تهدید هستیم و برای کاهش آسیب ها باید هزینه کنیم و از جهت دیگر آماده سازی امکانات برای مواقع اضطراری باید در دستور کار قرار گیرد که نمونه آن تامین برق اضطراری در مواقع قطعی برق است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام بر ضرورت تشکیل شورای فضای مجازی نیز تاکید کرد و گفت: دبیرخانه این شورا به زودی فعال شود چراکه در این شورا مسایل و مباحث دارای اهمیت مطرح می شود.
وی در ادامه از رییس کارگروه انرژی پدافند غیرعامل استان خواست که در خصوص جابجایی مخازن سوخت در ایلام پیگیری ها و اقدامات لازم را اتخاذ کند.
حسنی همچنین با اشاره به قانون اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه در سال ۱۴۰۱ به حوزه پدافند غیرعامل گفت: این مهم در قانون تعریف شده و همه دستگاه های اجرایی موظف هستند که به آن عمل کنند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام نیز در این نشست افزود: در کنگره اربعین تیم ها در حوزه تهدیدات زیستی و تهدیدات بیوتروریسم فعال شدند که با اهتمام همه دستگاه های اجرایی عضو، دانشگاه علوم پزشکی و حضور فعال نماینده مقام قضایی هیچ مشکلی خاصی در این راستا نداشتیم.
وی با اشاره به پیش رو بودن هفته پدافند غیرعامل، یادآورشد: دستورالعملی در این راستا ابلاغ شده و یک سری وظایف برای روسای کارگروه ها مشخص شده است و نمود فعالیت همه دستگاه ها در هفته پدافند باید به اطلاع مردم می رسد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است