استانداری ایلام

پیام استاندار ایلام به مناسبت دهم تیرماه سالروز آزادسازی مهران

شهری که با عملیات کربلا آزاد شد، امروز به دروازه کربلا مبدل شده است.

شهری که با عملیات کربلا آزاد شد، امروز به دروازه کربلا مبدل شده است.

‍ ✍️ پیام استاندار ایلام به مناسبت دهم تیرماه سالروز آزادسازی مهران

‌‌استاندار ایلام:  
‌‌❑‌ شهری که با عملیات کربلا آزاد شد، امروز به دروازه کربلا مبدل شده است.

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، متن پبام  دکترحسن بهرام‌نیا به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم
مهران را هم خدا آزاد کرد.
امام خمینی (ره)

به یقین حماسه به‌یادماندنی دهم تیر ماه ۱۳۶۵ سالروز آزادسازی مهران یک رویداد عظیم و یک نقطه عطف در تاریخ دوران دفاع مقدس به شمار می‌‌آید. این حماسه سترگ یادآور شجاعت و دلاوری فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان سلحشور اسلام و پشتیبانی ملت انقلابی و همیشه در صحنه و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان، حضرت امام خمینی (ره) است که به زیبایی فرمودند: «مهران را هم خدا آزاد کرد».

هرچند که جای سالروز آزادسازی مهران سرافراز در تقویم رسمی کشور خالی است اما این روز باشکوه در دل تاریخ دفاع مقدس به زیبایی هرچه تمام‌تر نقش بسته و روایت‌گر رشادت‌های دلیرمردان این آب و خاک است. روایت‌گر آنان‌که در راه آب و خاک و دین خود، مردانه ایستادند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک این مرز پرگهر به دست دشمن بیافتد.

حماسه آزادسازی مهران نتیجه وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح کشور در بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم مردمی بود که باعث شد تمامی معادلات دشمن را در مورد توانایی و قابلیت‌های نظام جمهوری اسلامی به‌هم بریزد.

اکنون در سی و ششمین سالگرد این رخداد عظیم، قدردانی از مردمانی که وفاداری آن‌ها تنها مختص به سال‌های سخت دوران دفاع مقدس نبوده بلکه امروز هم در خدمتگزاری به زوار اربعین حسینی ملقب به خادم‌الحسین علیه‌السلام شده‌اند، وظیفه‌ی تک تک همه ما مسئولین است.

در این راستا و در دولت کار و کرامت تلاش می‌شود به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهران عزیز با تکمیل زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف آب و خاک، کشاورزی، منطقه آزاد تجاری، مرز مشترک و اربعین و ... در جهت توسعه این دیار پرمهر گام برداشته تا با توجه به پتانسیل‌های پیش رو به زودی شاهد درخشش این منطقه به عنوان یکی از مناطق پیشرفته و توسعه یافته در کشور باشیم.

و اینچنین است شهری که دیروز با عملیات کربلای یک آزاد شد امروز به دروازه و مسیر شماره یک کربلا مبدل شده است و هرساله میزبان میلیون‌ها زائر آقا اباعبدالله الحسین(ع) گشته تا مردمانش در این سرزمین مقدس خاک پای مسافرین دشت کربلا را توتیای چشم خویش کنند.

در پایان اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، رزمندگان اسلام و ایثارگران عزیز در حماسه آزادسازی مهران، این روز بزرگ و عزیز را که یکی از باشکوه‌ترین، ماندگارترین و شیرین‌ترین رخدادهای تاریخ دوران دفاع مقدس است را به مردم شریف و شهید پرور استان ایلام به ویژه شهروندان عزیز مهرانی و همه هموطنان در اقصی نقاط ایران اسلامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و سلامتی و موفقیت همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

حسن بهرام‌نیا
استاندار ایلام

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است