استانداری ایلام

استاندار ایلام

بیشترین بارش ها را در کشور داشته ایم اما کمترین خسارت ها را دیده ایم

بیشترین بارش ها را در کشور داشته ایم اما کمترین خسارت ها را دیده ایم

🔸استاندار ایلام گفت؛ تا کنون با 850 میلی متر بارش متوسط سالیانه در کشور اول هستیم.

وی افزود؛ این در حالی است که در استان های مختلف کشور با میزان و شدت بارش کمتر متاسفانه شاهد خسارت های جانی و مالی بودیم.

استاندار ایلام در ادامه از همراهی و کمک خوب کاظم زاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و گفت؛ ایشان در تنظیم بودجه تلاش خوبی کردند و کمک های بسیار ارزشمندی در افزایش بودجه استان داشتند و از اینکه امروز هم احساس مسئولیت کرده اند و در این ایام تعطیل همراه ما بودند باز تشکر می کنم.

وی در ادامه هدف از سفر غیر رسمی خود به مناطق جنوبی استان را بازدید از زیرساخت های استان و آثار بارش های اخیر و همچنین بررسی مصوبات سفر رسمی عنوان کرد و گفت؛ دیروز مهمان مردم بدره بودیم و امروز در دره شهر هستیم و فردا انشاءالله به شهرستان آبدانان سفر می کنیم تا از نزدیک در جریان آثار بارش های قابل توجه امثال و همچنین نتایج سفرهای رسمی به این مناطق استان باشیم.

نماینده عالی دولت در ادامه گریزی به ۸ سال دوران دفاع مقدس زد و به مرزداری و مرزبانی شایسته ایلامی ها اشاره کرد و گفت؛ حقیقتا ایلامی های در آن روزهای سخت مردانه و جانانه از مرز و بوم ایران اسلامی دفاع کردند و امروز این دین بر گردن کشور است که به این دیار محروم کمک کنند.

وی ادامه داد؛ در 8 سال جنگ تحمیلی در حالیکه استان های دیگر مشغول ساختن زیرساخت های خود بودند این مردمان زیرساخت های خود را به واسطه جنگ تحمیلی از دست دادند و امروز بایست این خلاء عمران و آبادانی در این منطقه از کشور جبران شود.

وی در ادامه افزود؛ امروز هم ایلام در عرصه ملی می درخشد و در امورات مهم کشور چون مراودات اقتصادی با کشور همسایه عراق با 7.7 مرز کشور و با یک و نیم میلیون دلار صادرات و سهم 3 و نیم درصدی در کشور، بحث اربعین با بیش از 65 درصد تردد از مرز مهران، استحصال بیش از 220 هزار بشکه نفت در روز، داشتن 4 درصد منابع نفتی و 11 درصد گاز کشور و وجود مجتمع های بزرگی چون پتروشیمی، ngl و منابع آب و خاک نقش آفرینی ممتازی در کشور دارد.

گفتنی است که در این نشست صمیمانه تعدادی از مردم بخش ماژین مسائل و مشکلات خود را در حضور استاندار و مسئولان استانی ابراز داشتند و بنا شد که امروز در شورای برنامه ریزی شهرستان دره شهر با حضور استاندار، نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استان و شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است