استانداری ایلام

الیاسپوریان مدیر کل امور بانوان استانداری

بانوان در ارتقا فرهنگ اهدای خون در جامعه نقش بسزایی دارند

بانوان در ارتقا فرهنگ اهدای خون در جامعه نقش بسزایی دارند

بانوان در ارتقا فرهنگ اهدای خون در جامعه نقش بسزایی دارند
در راستای اجرایی نمودن فرهنگ اهدا خون جلسه ای با حضور دکتر عاصم آبادی، سرپرست اداره کل انتقال خون خانم الیاس پوریان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در محل دفتر امور بانوان و خانواده برگزار گردید.
در این جلسه ابتدا دکتر عاصم آبادی به تشریح کامل مزایای اهدای خون توسط بانوان پرداخت و گفتند: ما به دنبال افزایش آگاهی و تغییر نگاه‌ها به ویژه در بین بانوان نسبت به اهدای خون هستیم. 
ایشان افزودند: با توجه به اينکه مهمترين هدف سازمان انتقال خون تهيه خون و فرآورده هاي خوني سالم و کافي مي باشد، انتخاب اهدا کنندگان از بين جمعيت هاي کم خطر حايز اهميت است.
وی با اشاره به نقش موثر بانوان در مشارکت‌های مختلف اجتماعی بر هدف گذاری سازمان در افزایش مشارکت بانوان برای اهدای خون تاکید کرد.
در ادامه خانم الیاس پوریان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ضمن تحسین این امر خداپسندانه گفتند:  خانم‌ها نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و البته به دلایل مختلف جمعیت سالم تری برای اهدای خون هستند و همچنین یک زن به عنوان ستون خانواده می‌تواند در تغییر نگرش وآگاهی افزایی اعضای خانواده نسبت به فرهنگ اهدای خون نقش داشته باشد.
ایشان با اشاره به اینکه اگر نقش خانم‌ها در اهدای خون پررنگ نشود نیمی از جمعیت کشور را نادیده گرفته ایم خانم الیاس پوریان گفتند:  دلایل مشارکت پایین بانوان ایرانی در اهدای خون این است که خانم‌های ایرانی فکر می‌کنند با اهدای خون دچار مشکل می‌شوند ومی‌بینیم که به خاطر شک در کم خونی خانم ها، آنهارا از اهدای خون معاف می‌کنندکه این امر باید فرهنگسازی شود.
ایشان در پایان از مدیرکل انتقال خون خواستند در جلسه ای که بزودی با حضور مشاورین بانوان
 دستگاه های اجرایی در استانداری  برگزار می شود حضور یافته و به تشریح فواید اهداء خون توسط بانوان بپردازند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است