استانداری ایلام

پیشتازی استاندار ایلام در مراودات مرزی

پیشتازی استاندار ایلام در مراودات مرزی

پیشتازی استاندار ایلام در مراودات مرزی

‍✍️ پیشتازی استاندار ایلام در مراودات مرزی

| در سفر اخیر معاون اقتصادی وزیر امور خارجه بود که وی از دکتر بهرام نیا استاندار ایلام به خاطر عملکرد موفق اش در حوزه مرزی تقدیر کرد. هفته گذشته نیز در سفر معاون وزیر و رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور به خاطر عملکرد موفق استاندار ایلام در شتاب بخشی به ترمیم و ایجاد زیرساخت‌های اربعین از وی تقدیر شد. |

در مدت کوتاه حضور دکتر حسن بهرام نیا بعنوان نماینده عالی دولت در استان یکی از محورها و راهبردهای مهم و استراتژیک استان ایلام بر استفاده از ظرفیت های مهم مرز مشترک قرار گرفته است. در این راستا استاندار ایلام با فعال‌سازی دیپلماسی مرزی توانسته است بصورت رفت و برگشت با همتایان خود در استان های کشور همسایه عراق دیدارهایی داشته باشد. 

در این زمینه صادر نمودن اولین محموله از مرز هلاله شمالی به استان دیاله برای اولین بار در تاریخ این مرز در پی سفر استاندار دیاله به ایلام و همچنین سفر استاندار ایلام به دیاله عراق و همچنین سفر نماینده عالی دولت در استان به استان واسط و سفر استاندار واسط به ایلام  نشان داد که عزم دکتر حسن بهرام نیا برای تحرک بخشی به مراودات تجاری و مرزی با استان های همسایه در کشور عراق جدی است.

و اما امروز در خبرها آمده بود که مهران در صدر ۱۲ گمرک‌های مرزی با کشور عراق قرار گرفته است. بر اساس گزارش مدیرکل گمرکات استان ایلام، گمرک بین المللی مهران از نظر صادرات رتبه نخست را در بین ۱۲ گمرک مرزی با کشور عراق به خود اختصاص داده است.

۲۰۸ میلیون دلار کالا طی ۲ ماه گذشته با وزن ۵۴۱ هزار و ۴۷۰ تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده که نشان می دهد با اختلاف ۴۷ میلیون دلاری نسبت به گمرک مرزی بعدی در صدر قرار دارد.

بنابراین، امروز ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک ایران با کشور دوست و همسایه عراق در استان ایلام نه تنها یک فرصت بی بدیل و استثنایی برای توسعه و شکوفایی استان مرزی ایلام فراهم آورده بلکه مسیری مطمئن برای دور زدن تحریم‌ها در کشور نیز بشمار می رود. 

استان ایلام به واسطه همسایگی با سه استان میسان، واسط و دیاله از جایگاه حائز اهمیتی برای افزایش تعاملات و مراودات کشور ایران با عراق از طریق سه مرز چیلات‌، چنگوله و هلاله شمالی  برخوردار است.

مضافاً اینکه به واسطه نزدیکی مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات که قریب ۶۵ درصد تردد زوار از این مسیر انجام می شود تا نقش و جایگاه بی بدیل ایلام و مسئولان استان در حوزه مرزی بسیار مهم و تعیین کننده قلمداد شود که در این راستا امروز شاهد پیشتازی استاندار ایلام در مراودات مرزی با همتایان خود در کشور عراق هستیم.

🗓️ | یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
@IlamProvince_news

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است