استانداری ایلام

معاون امور اقتصادی استاندار در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا:

شرایط کرونا نیازمند مراقبت بیشتر در ایام پایان سال است/تب کرونا در حال فروکش کردن اما گول زننده است!

شرایط کرونا نیازمند مراقبت بیشتر در ایام پایان سال است/تب کرونا در حال فروکش کردن اما گول زننده است!

معاون امور اقتصادی استاندار در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا:
⭕️ شرایط کرونا نیازمند مراقبت بیشتر در ایام پایان سال است/تب کرونا در حال فروکش کردن اما گول زننده است!

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر شهریار عباسی روز شنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ در نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با اعلام این خبر که تب کرونا در کشور و استان در حال فروکش کردن است، اظهار داشت: نمودار ها نشان می دهد که در حال رد کردن پیک ششم در کشور هستیم اما نباید خیلی خوشبینانه به این موضوع نگاه کرد بلکه لازم است همچنان رعایت پرتکل های بهداشتی به جد در دستور کار باشد.

وی در ادامه با اشاره به ایام پایان سال و نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی گفت: در آستانه سال نو بحث مسافرت ها اجتناب ناپذیر است ولی نیاز است که فرمانداران در شهرستان هایی که گردشگر پذیر و یا زیارتی هست تمهیدات لازم در جهت اجرای مصوبات ستاد کرونا و پرتکل های بهداشتی اتخاذ نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه گفت: یکی از عواملی که می تواند مثل سال‌های گذشته آسیب جدی را ایجاد کند همین مراسم پایان سال در آرامستان ها که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به حضور موج جمعیت بالا در پنج شنبه و جمعه پایان سال لازم است دستگاه های ذیربط همچون شهرداری ها و نیروی انتظامی در آرامستان ها برای رعایت پرتکل های بهداشتی پای کار باشند.

دکتر عباسی در خصوص سلامت غذایی و رعایت نکات بهداشتی خواستار نظارت‌های لازم شد و گفت: حافظان سلامت و مأمورین بهداشتی هم در این ایام بر رستوران ها، اغذیه فروشی ها و بازار و ... نظارت کافی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: شهرداری همراه با فرمانداری و با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی اقدام لازم را در خصوص ایجاد بازارچه هایی در چند نقطه شهر ایلام صورت دهند تا از تمرکز جمعیت در بخش مرکزی شهر اجتناب شود.

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان درخصوص شایعاتی که پیرامون تزریق دوز سوم واکسن کرونا پخش می شود، اظهار داشت: در این خصوص لازم است متولیان امر با کمک رسانه ها و صدا و سیما در جهت اقناع افکار عمومی برای ترغیب دز سوم روشنگری کنند.

وی درخصوص فعالیت های ورزشی در این ایام نیز گفت: انجام فعالیت هایی که در فضای روباز صورت می گیرد با رعایت کامل پرتکل های بهداشتی مشکلی ندارد و مشکل اصلی در اجتماعات در فضاهای سرپوشیده است که باید با تمهیدات خاصی صورت پذیرند.

وی افزود: در خصوص مسابقات کشوری اگر مسابقات در فضای باز انجام شود و با رعایت فاصله اشکالی پیش نمی آید ولی اگر در فضاهای بسته است باید درشرایط خاص و بدون حضور تماشاگران برگزار شود.
 
معاون امور اقتصادی استاندار با اشاره به احتمال لغو ویزا در نیمه شعبان گفت: در نیمه شعبان احتمال این که ویزا لغو شود بسیار زیاد است و این باعث حضور مشتاقان عتبات عالیات در مهران و مرز می شود که بایست در این زمینه ضمن اتخاذ تمهیدات لازم همه ی دستگاهها نیز پای کار باشند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است