استانداری ایلام

مدیر کل روابط عمومی استانداری

حرکت در مسیر درست ...

حرکت در مسیر درست ...

حرکت در مسیر درست ... 

[وقتی شعار و برنامه های استاندار ایلام در بدو ورود به استان را مرور می کنیم و آنها را با فعل و انفعالات این روزهای استان تطبیق دهیم، متوجه یک نکته ظریف و تازه می شویم که با قدری درنگ، رخ‌نمایی می کند و آن حرکت در مسیر درست اجرایی شدن وعده هاست.]

ظرف یکی دو ماه گذشته « مرز » یک کلید واژه مهم در گفتمان دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام بوده است و در این راستا رایزنی های گسترده نماینده عالی دولت، برای حضور دو استاندار دیاله و واسط عراق ظرف یک هفته در استان با محوریت بازارچه های مرزی اجرایی شد و امروز حضور معاون امنیتی و انتظامی وزیر و رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور در ایلام با محوریت اربعین و تردد زوار در مرز، روایی و اعتبار برنامه های توسعه مدارانه استاندار حال حاضر ایلام را در مسیر درستی قرار داده است تا شاهد عملگرایی وی در قرار گرفتن دولت بر مسیر اجرایی شدن برنامه های وعده داده شده باشیم.

امروز استاندار ایلام به خوبی از حضور معاون وزیر و رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور استفاده کرد. وی در ابتکاری جالب به طور همزمان از هیئت های عمرانی استان های معین نیز دعوت کرده بود تا به اتفاق رئیس ستاد مرکزی اربعین از زیرساخت های جاده ای در مسیر ایلام به مهران که پر ترددترین مسیر اربعین در استان به شمار می رود بازدید کنند و سپس به پایانه مرزی مهران رفتند تا از همان آغاز کار در راستای آماده ساختن زیرساخت‌ها تا اربعین پیش ‌رو، مطالبه‌گری درست و هدفمندی به اجرا درآورد.

دکتر بهرام نیا در ادامه، نشست ویژه ستاد اربعین استان را با حضور رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور و هیئت همراه برگزار نمود و از فرصت ایجاد شده برای مطالبه گری افزایش اعتبارات اربعین استان استفاده نمود. این در حالی است که با رایزنی های وی در بودجه ۱۴۰۱ بودجه اربعین استان از ۸۰ میلیارد تومان به ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. 

منطق استاندار ایلام در این مطالبه گری بر این استدلال استوار بود، مادامی که امروز زیرساخت‌های استان در عرصه ملی خدمات دهی گسترده می‌دهند به طوری که در ایام اربعین بیش از ۶۵ درصد تردد زوار از مرز مهران صورت می‌گیرد بایستی به همین اندازه در توزیع اعتبارات به استان توجه شود.

در ادامه نشست رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور نسبت به مطالبه گری استاندار ایلام واکنش مثبت نشان داد و در تایید صحبت‌های وی عنوان کرد؛ در حالی ‌که مهران کانون اصلی اربعین در کشور است، طی ۲ سال گذشته در انجام عملیات زیرساختی غفلت شده که برای جبران آن باید عملیات عمرانی تسریع یابد و در این راستا قول مساعد داد.

در پایان نشست مقرر شد ستاد اربعین استان، مسائل و مشکلات و نیازهای خود برای تکمیل زیرساخت های اربعین را احصا و به ستاد مرکزی اربعین کشور برای رفع موانع ارائه دهد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است