استانداری ایلام

محمد صحرایی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

دیپلماسی موفق مرزی در غرب کشور

دیپلماسی موفق مرزی در غرب کشور

‍ ‍⭕️ دیپلماسی موفق مرزی در غرب کشور
✍️ محمد صحرایی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

[ظرف یک هفته گذشته در حوزه دیپلماسی مرزی در غرب کشور اتفاق مهمی افتاد و پرداختن به آن در این مجال که همه به نوعی درگیر جنگ میان روسیه و اوکراین هستند خالی از لطف نیست ...]

درحالیکه این روزها کشور با انواع تحریم های ظالمانه رو به رو است و تب کرونا امیکرون در حال فروکش کردن است، در غرب کشور و اینجا در ایلام که دارای بیشترین مرز مشترک با کشور عراق است، استاندار ایلام میزبان دو استاندار دیاله و واسط عراق بود.

روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه مثنی علی مهدی استاندار دیاله عراق [برای اولین بار در تاریخ استان] و سپس به فاصله یک هفته در روز پنجشنبه ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق به ایلام سفر کردند و در دیدارها و نشست های جداگانه با دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام و مجموعه مسئولان استانی به تفاهماتی در جهت ارتقای سطح همکاری های دوجانبه در حوزه های مختلف تجاری، بازرگانی، اقتصادی و گردشگری رسیدند.

حضور دو استاندار از کشور دوست و همسایه عراق در ظرف یک هفته در استانی که امروز به عنوان پایتخت خادمین اربعین حسینی و دروازه عتبات عالیات شناخته می شود، علاوه بر اینکه نشان از توان بالای دیپلماسی نماینده عالی دولت در این دیار دارد، می تواند آبستن تحولات مثبتی در تاریخ روابط دیپلماتیک فی مابین نیز باشد.

در این دیدارها پیگیری یکی از مباحث مهم و کلیدی استان بلکه کشور تحت عنوان فعال سازی بازارچه های مرزی و تحرک در دیپلماسی مرزی در دستور کار قرار گرفت. این موضوع از آنجا حائز اهمیت است که یکی از برنامه‌های مهم و راهبردی دولت سیزدهم نیز ارتقاء سطح همکاری با کشورهای همسایه است و در این میان کشور عراق به سبب اشتراکات مذهبی، فرهنگی و قومی با استان های مرزی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

واضح است که اگر استاندار ایلام با همین روند مثبت در به کارگیری درست ابزار گفتگو در دیپلماسی بتواند بازارچه های سه‌گانه چیلات‌، چنگوله و هلاله شمالی را در استان فعال‌سازی و راه اندازی کند، قطعا خدمت بزرگی به اقتصاد استان و کشور انجام داده و نام خود را تاریخ توسعه این دیار به ثبت خواهد رساند.

خلاصه آنکه در مدت کوتاه سه ماهه حضور دکتر حسن بهرام نیا در ایلام وی در پیگیری امور مختلف استان عزم و اراده‌ای جدی از خود نشان داده است.

در این راستا استاندار ایلام ضمن پیگیری احیای سند آمایش سرزمینی، فعال سازی کارگروه های شورای مشورتی مدیریت و برنامه‌ریزی، رایزنی‌های گسترده در مرکز با مسئولان ارشد کشوری، رایزنی های گسترده برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفت و گاز و انرژی، آب و خاک و کشاورزی، حضور میدانی و متعهدانه در کنار مردم داشته و پیگیری مباحث مهم مربوط به آنان را در دستور کار خود قرار داده و با بازدید از اقشار ضعیف و کم بضاعت جامعه، صادقانه در رفع مسائل و مشکلات آنها کوشیده است.

همچنین فعال سازی دیپلماسی مرزی در غرب کشور و پیگیری بازارچه‌های سه‌گانه مرزی و ایضا ارتقای سطح همکاری در حوزه های مختلف تجاری، اقتصادی و گردشگری با استان‌های مرزی کشور عراق در این شرایط سخت اقتصادی کشور، تنها گوشه ای از زحمات و فعالیت های استاندار زحمت کش و مردمی استان ایلام بوده است که انشاءالله در آینده‌ای نزدیک شاهد اثرات آنها در توسعه و اشتغال استان خواهیم بود.

 🗓 | دوشنبه ۹ اسفند

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است