استانداری ایلام

در نشست ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا و به در خواست #استاندار_ایلام اتفاق افتاد:

دستور رییس جمهوری به وزیر بهداشت برای تخصیص اعتبار زیرساخت های بهداشتی و درمانی در  پایانه مهران

دستور رییس جمهوری به وزیر بهداشت برای تخصیص اعتبار زیرساخت های بهداشتی و درمانی در  پایانه مهران

⭕️ در نشست ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا و به در خواست #استاندار_ایلام اتفاق افتاد:
✔️ دستور رییس جمهوری به وزیر بهداشت برای تخصیص اعتبار زیرساخت های بهداشتی و درمانی در  پایانه مهران

📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، آیت الله رئیسی رییس جمهوری روز شنبه ۷اسفند ماه ۱۴۰۰ در نشست ستاد ملی کرونا در پاسخ به درخواست دکتر بهرام نیا استاندار ایلام در خصوص ایجاد زیرساخت های بهداشتی و درمانی از جمله آزمایشگاه در پایانه مرزی مهران  به وزیر بهداشت دستور داد که اعتبارات لازم را اختصاص دهد.


 استاندار ایلام نیز در این نشست افزود: میزان مبتلایان به کرونا در این استان در مقایسه با ۲ هفته اخیر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر بهرام نیا گفت: همچنین بستری های کرونا طی هفته اخیر نسبت به ۲ هفته ما قبل آن سیر نزولی داشته و ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به میزان نمونه گیری ثبت شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در این استان افزود: بیش از ۳۴۵ هزار تست کرونا از ابتدای شیوع کرونا در استان انجام شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۱ هزار نفر مبتلا به کرونا در این استان بستری شدند که از این تعداد یک هزارو ۲۰۳ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

دکتر بهرام نیا بیان داشت: هم اکنون ۶ شهرستان چرداول، ایوان، سیروان، بدره، آبدانان، و دره شهر پر وضعیت قرمز و شهرستان های ایلام، چوار، ملکشاهی دهلران، مهران و هلیلان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند

وی تصریح نمود: هم اکنون ۱۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در نقاط شهری استان برای انجام واکسیناسیون گسترده راه اندازی و تجهیز شده است.

استاندار ایلام در ادامه از ورود بیش از یک میلیون و ۱۶۴  هزار واکسن کرونا به ایلام خبر داد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۶۴ هزارو ۲۶۳ واکسن کرونا  وارد استان شده است که از این تعداد ۹۶۷ هزارو ۶۳۸ واکسن تزریق شده است.

وی افزود: ۱۹۶ هزارو ۶۳۵ عدد واکسن در گردش استان ایلام است.

دکتر بهرام نیا با اشاره به میزان پوشش نوبت اول، دوم و سوم واکسن کرونا افراد بالای ۱۸ سال در استان گفت: ۸۹ درصد جمعیت  بالای ۱۸ سال استان نوبت نخست، ۸۳ درصد نوبت دوم و ۳۴ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را تاکنون تزریق کردند.

به گفته وی ۵ درصد رده سنی ۹-۵ ، ۲۰ درصد رده سنی ۱۲- ۹ و ۹۳ درصد رده سنی ۱۸- ۱۲ تاکنون واکسن کرونا تزریق کردند.

♦️ بر اساس این گزارش در پایان دکتر رئیسی رییس‌جمهور ضمن تقدیر از زحمات استاندار ایلام و مجموعه اعضای ستاد مدیریت کرونای استان به وزیر بهداشت دستور داد اعتبار لازم برای زیرساخت های بهداشتی و درمانی در  پایانه مرزی مهران اختصاص یابد.

🗓 | شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰
@IlamProvince_news

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است