استانداری ایلام

استاندار ایلام

چارچوب، ملاک و شاخص های مشخصی برای معرفی مفاخر استان در نظر گرفته شود

چارچوب، ملاک و شاخص های مشخصی برای معرفی مفاخر استان در نظر گرفته شود


سلیمانی دشتکی در جلسه انجمن مفاخر استان، مردم ایلام را از لحاظ پایداری و مقاومت جزو مفاخر همیشگی کشور عنوان کردند.

وی ادامه داد؛ در استان بابی اشتباه بنا شده است که ما افراد را با عناوین و القابی خطاب می کنیم که در چنین سطوحی قرار ندارند و این باعث می شود افرادی که در چنین جایگاه قرار دارند حق آنان ضایع شود.

وی در ادامه افزود؛ به عنوان مثال ما به برخی افراد عناوینی چون دکتر، مهندس، استاد، پروفسور و دیگر القاب را نسبت می دهیم حال آنکه در این جایگاه قرار ندارند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به مصوبات جلسات قبل در خصوص برگزاری یادواره ها برای علماو بزرگان استان خاطر نشان کرد: مردم  ایلام از لحاظ پایداری و مقاومت جزو مفاخر همیشگی کشور هستند و ما در سطح ملی هم این بحث را بیان نموده ایم.

وی افزود؛ در دوران جنگ تحمیلی زمانی که جمعیت ایلام حدود 250 هزار نفر بود بیش از 3 هزار شهید و 12 هزار جانباز به انقلاب تقدیم کرده اند و در این راستا به پاس قدرشناسی باید کنگره ی بزرگی در خور شأن این مردمان بزرگ برگزار شود.

وی در ادامه تأکید کرد: باید بزرگان ایلامی که جزو اساتید بزرگ در دنیا و کشور هستند، پزشکان، دانشمندان، ورزشکاران و مدال آوران افتخار آمیز ، شعرا و ادیبان برجسته، سینماگران و فیلم سازان وهنرمندان برجسته ی استان که در سطح ملی و جهانی جایگاه ویژه ای دارند به عنوان مفاخر ایلام معرفی شوند.

استاندار ایلام با تأکید بر تعریف یک چارچوب و شاخص مشخص برای معرفی مفاخر تصریح کرد: باید تلاش کنیم با ارائه معیارهای های مشخص تعاریف بی ربط و ظاهر سازی را کنار بگذاریم و در جهت معرفی افراد شاخص خصوصا مفاخری که در قید حیات هستند اقدام نمائیم.

وی در ادامه از برخی اعمال سلیقه ها در ابن خصوص انتقاد کرد و گفت: نباید اینطور باشد که افراد شاخص و مفاخر استان که درسطح کشور هم جایگاه و شأن بالایی دارند چون از گروه و دسته ما نیستند بر علیه آنها جبهه گرفته شود و البته این امر مزموم و ناپسند است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است