استانداری ایلام

استاندار ایلام

دانشکده فنی ظرفیت خوبی برای مهارت افزایی دارد

دانشکده فنی ظرفیت خوبی برای مهارت افزایی دارد

‍ استاندارایلام:
دانشکده فنی ظرفیت خوبی برای مهارت افزایی دارد
استاندارایلام گفت: دانشکده فنی ظرفیت خوبی برای مهارت افزایی دارد.

⭕️به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام محمد نوذری روز یکشنبه در دیدار با رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه مشکل اصلی فارغ التحصیلان بیکار عدم مهارت است، اظهار داشت: دانشکده های فنی ظرفیت عظیمی را در مهارت افزایی و کم کردن فاصله بین دانشگاه و بازار کار دارند که این امر می تواند در آینده منجر به اشتغال هدفمند و رفع بیکاری فارغ اتحصیلان شود.
🔸وی بر توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در استان تاکید کرد و گفت: آموزش در حوزه های فنی و حرفه ای ضمن آنکه می تواند فارغ التحصیلان دانشگاهی را وارد بازار کار کند، زمینه اشتغال جوانان جویای کار دیگری را نیز فراهم می اورد و می تواند در توسعه اقتصادی و پیشرفت استان نیز اثر گذار باشد.
🔸استاندار ایلام با اشاره به اینکه دانشگاه فنی دارای ردیف اعتباری ملی است، تلاش می کنیم از محل های دیگری اعتبارات به این دانشکده ها تزریق شود.
🔸وی گفت: سه پروژه نیمه تمام دانشکده فنی استان که پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد دارند باید تا پایان سال به بهره برداری برسند.
🔸استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف نفت وگاز و پتروشیمی، کشاورزی، گردشگری، فنی و مهندسی،  نیروی انسانی و ... بیان کرد: تلفیقی از تحصیلات آکادمیک، مهارت افزایی و انگیزه جوانان در کنار این منابع سرشار خدادادی می تواند استان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.
🔸محمد نوذری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در استان و کشور، ابراز داشت: درحالی وارد پیک پنجم کرونا شدیم که سرعت انتشار این سویه بسیار بالاست که افزایش میزان مبتلایان، بستری ها و فوتی ها را نیز بدنبال دارد که ناچار به تشدید نظارتها و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از پیش هستیم.
🔸وی با بیان اینکه در این پیک بیش از نیمی از افرادی که تست می گیرم مثبت است، گفت: تاکنون حدود ۱۴۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده و میانگین تزریق واکسن روزانه در استان از یک هزار به ۶ هزار دوز رسیده است.
🔸استاندار ایلام در پایان گفت: تا زمانی که بیش از ۸۰ درصد جامعه واکسینه نشوند، مدارس و دانشگاه ها نمی توانند فعالیت خود را بصورت حضوری از سر گیرند، لذا تا بهبود اوضاع برنامه ریزی ها همچنان باید بر اساس دستورالعمل های ستاد کرونا انجام گیرد.
⭕️رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز در این دیدار گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای کشور می تواند در بحث تجهیزات بیشترین اعتبار را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان تزریق کند.
ابراهیم صالحی عمران افزود: طی سال های اخیر از طریق مجلس و سازمان برنامه و بودجه اعتبارات بسیار خوبی برای توسعه و تجهیز دانشگاه های فنی و حرفه ای در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: همچنین بمنظور تجهیز دانشگاه های فنی و حرفه ای با ۱۳ استاندار در سراسر کشور تفاهم نامه همکاری منعقد شده و امیدواریم این همکاری ها به کل کشور تعمیم یابد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: طی سال های گذشته و دوران تصدی استاندار اسبق ایلام بیش از ۱۰ میلیارد ریال به دانشگاه های فنی و حرفه ای استان اعتبار تزریق شد.
🗓 | یک شنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۰
🟣 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است