استانداری ایلام

استاندار ایلام در دیدار با اعضای خانه مطبوعات:

مهمترین کار یک خبرنگار مطالبه گری است

مهمترین کار یک خبرنگار مطالبه گری است

استاندار ایلام در دیدار با اعضای خانه مطبوعات:
مهمترین کار یک خبرنگار مطالبه گری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام محمد نوذری در دیدار با مدیر کل ارشاد اسلامی و اعضای خانه مطبوعات استان با بیان اینکه هیچ چیز به اندازه رساندن صدای مردم در پیشبرد امور تاثیر گذار نیست، اظهار داشت: مهمترین کار یک خبرنگار مطالبه گری است، خبرنگار باید یک منتقد خوب باشد و فارغ از هیاهوی سیاسی همواره پیگیر مطالبات مردم و مدافع انها باشد. 
وی با گرامی داشت یاد سامی شهبازی رئیس فقید خانه مطبوعات بیان کرد: شهبازی از آن دست خبرنگارانی بود که فارغ از جریانات سیاسی مطالبه گر نیازها، آسیبها و مشکلات مردم بود و همواره در جلسات حضوری فعال داشت و به فراخور موضوعات از مسئولین مطالبه گری می کرد، خاصیت رسانه هم همین است، باید مطالبه گر نیازها و درخواست های مردم بود.

⭕️دولت تدبیر و امید منشا خدمات مطلوب و موثری بود

استاندار ایلام با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در استان ابراز داشت: اگر چه سیل، تحریم ها و کرونا محدودیتهایی در ارایه خدمات به مردم ایجاد نمود و مجاری که می توانست کمک کننده باشد را با مشکل مواجه نمود، اما در دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی از جمله توسعه سرمایه گذاری ها، توسعه سامانه گرمسیری، افزایش بزرگراهها از ۲۰ کیلومتر به ۱۵۰ و با اتمام پروژه هابه ۲۰۰ کیلومتر، افزایش زمین های ابی از ۷۰ هزار هکتار به ۱۵۰ و با اتمام پروژه ها به ۱۸۰ هزار هکتار، کاهش نرخ بیکاری و تک رقمی شدن آن، افزایش محصولات کشاورزی چون دوبرابر شدن گندم و کلزا، افزایش ضریب امنیت سرمایه گذازی در استان، افزایش دوبرابری سمن ها و سازمانهای مردم نهاد، احزاب و تشکل های سیاسی، کاهش اسیب های اجتماعی، طلاق، نرخ اعتیاد و.. افتتاح تونل اربعین، ایجاد تونل یک و دو کربلا در مسیر ایلام مهران، آغاز عملیات تونل شماره دو آزادی، انجام فاز یک تونل کبیر کوه، ایجاد شهرستانها و بخش های جدید چون خلیلان و چوار و دشت عباس و ... در تقسیمات کشوری، افزایش۳ برابری و تخصیص صددرصدی اعتبارات اربعین، کسب رتبه برتر در جذب بودجه استان، ایجاد دو بازارچه چیلات و چنگوله و گذرگاه چیلات، فراهم نمودن مقدمات ایجاد بازارچه هلاله شمالی، دیپلماسی فعال و تصویب مرز شهابی در عراق، ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران بعنوان یک دستاورد بزرگ، افتتاح فاز یک و دو پتروشیمی ایلام، بهره برداری از منطقه نفتی آذر، سرمایه گذاری بیش از ۵ میلیارد یورویی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، آغاز عملیات اجرایی اتصال استان به خط ریلی کشور و در مجموع اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیاردی (اعتبارات بودجه ۱۴۰۰ و توازن) و... در استان انجام شده است.

وی  با بیان اینکه هیچ چیز ارزشمندتر از این نیست که لبخندی بر لب ایرانیان قرار گیرد، مردم ایلام را مردمی نجیب، بزرگ و باوقار دانست و گفت: اگر چه کارهای عظیمی در استان انجام شده یا در دست اقدام است اما باز هم برای اینکه باری از مشکلات استان کم شود باید تلاش کرد تا چرخه اقتصاد و توسعه بچرخد و مردم در زندگی شیرینی آنرا بچشند.
نوذری با اشاره به اینکه تا اخرین روز خدمت برای بهبود معیشت مردم و رفع بیکاری جوانان
تلاش خواهیم کرد و اماده پاسخگویی و خدمتگذاری هستیم، گفت: اکنون  در شرایط گذار دولت ها هستیم، امیدواریم شعارها و برنامه های دولت منتخب راهگشای برخی مسایل باشد.

⭕️ تقدیر از همت مردم، تلاش مسئولان و رسانه ها در افزایش مشارکت حداکثری 
 
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در برگزاری امر انتخابات، سلامت و امنیت وظیفه ذاتی ماست، گفت: مشارکت یک فرایند جمعی است که جزئ اصول کاری ما نیز بود، از همه کسانی که در شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم دخیل بودن تشکر می کنم.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور در ایلام و مشارکت حداکثری مردم گفت: در حالیکه بر اساس نطرسنجی ها میزان مشارکت در استان کمتر از ۴۰ درصد را نشان می داد که بر این اساس تلاش کردیم زمینه‌ای فراهم آمد تا مشارکت در بالاترین حد ممکن در ایلام به ثبت رسید و جز سه استان برتر شدیم که در این بین باید از همت مردم و تلاش مسئولان و رسانه تشکر کرد.

⭕️رسانه ها با تولید محتوا زمینه فرهنگ سازی رفتار متناسب با شرایط خطرناک را فراهم کنند

محمد نوذری در بخش پایانی با اشاره به وضعیت کرونا در استان و افزایش تصاعدی آن بیان کرد: وضعیت برخی شهرهای استان خطرناک است، دوباره شاهد افزایش نقاط قرمز هستیم بایداز همه ظرفیت ها در شهرستانها و مرکزاستان برای بهبود شرایط کمک گیریم و مردم نیز همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

🗓 | سه شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰
🟣 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است