استانداری ایلام

‍ معاون اقتصادی استاندار ایلام:

هر فرصت شغلی در استان باید منجر به جذب نیروهای بومی گردد

هر فرصت شغلی در استان باید منجر به جذب نیروهای بومی گردد

‍ معاون اقتصادی استاندار ایلام:
هر فرصت شغلی در استان باید منجر به جذب نیروهای بومی گردد

⭕️معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: هر فرصت شغلی در استان باید منجر به جذب نیروهای بومی گردد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام جهانگیر رستمزاد روز سه شنبه در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان توسعه هدفمند استان را نیازمند نگاه کارشناسی و دقیق به سرمایه گذاری دانست و اظهار داشت: اولویت اصلی ایجاد اشتغال در واگذاری اراضی ملی جذب افراد بیکار بومی منطقه است تا علاوه بر اجرای مسئولیت اجتماعی افراد بومی نیز از اجرای طرح ها بهره مند گردند.

وی با تاکید به نهادها و دستگاههای مرتبط در واگذاری اراضی به منظور توسعه تولید و کشت محصولات کشاورزی گفت: در برنامه ریزی ها و توسعه طرح ها، ضمن توجه به چشم انداز توسعه ای و ارزش افزوده بالای آنها، باید نگاه ویژه ای به چرخه تکمیلی آن صنعت در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه اهلیت سرمایه گذار باید قبل از واگذاری زمین و انعقاد قرارداد بررسی شود، گفت: افرادی که به عنوان سرمایه گذار درخواست واگذاری زمین می کنند و به دنبال دریافت تسهیلات بوده و آورده مالی چندانی ندارند، نه تنها موجب تعلل در اجرا و طولانی شدن پروسه می شوند بلکه موجب ایجاد مشکلاتی نظیر کمبود زمین، ازدست رفتن زمان  و دیگر فرصت های توسعه می شوند.
 
وی با بیان اینکه یک سرمایه گذار بر اساس مقررات موجود باید بالای ۷۰ درصد آورده شخصی را در ابتدا سرمایه گذاری کند و سپس درخواست تسهیلات نماید ابراز داشت: کارشناس دستگاه تخصصی و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ضمن نیاز سنجی پروژه،  میزان زمین، تسهیلات، بررسی آورده شخصی و اهلیت سرمایه گذار و توجیه دار بودن طرح را بررسی و با نطر کارشناسی اقدامات موثر را به انجام رساند.
.
جهانگیر رستمزاد با اشاره به اینکه باید همه جوانب طرح در ابتدا سنجیده شود و تصمیمات بر اساس طرح توجیهی تایید شده و اهلیت فرد سرمایه گذار اتخاذ شود، بیان کرد: برای واگذاری اراضی ملی، چه اراضی شهرک ها و چه دیگر نواحی صنعتی باید بازه زمانی مشخصی در نظر گرفته شود تا اگر مجری به موقع به تعهدات خود عمل نکرد زمین از وی بازپس گرفته شود.

وی در پایان با اشاره به کمبود زمین برای توسعه طرح های اشتغالزایی در استان گفت: برخی افراد به بهانه اجرای طرح ها، به دنبال تصاحب اراضی و دریافت تسهیلاتی می باشند و هیچ آورده ای در آن هزینه نمی کنند، ضرورت داردکه این افراد شناسایی و از ادامه روند کار آنها جلوگیری شود.

در این نشست ۲ طرح زراعت چوب و تولید نئوپان و ام دی اف بررسی و تصمیماتی در راستای اجرای این طرح ها مصوب شد.
🗓 | سه شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰

🟣 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است