استانداری ایلام

مدیرکل مدیریت بحران استان در آبدانان:

بیش از ۹۰ کانون بحران آتش سوزی در استان وجود دارد/ترک فعل مسئولان در بحث مدیریت بحران قابل گذشت نیست!

بیش از ۹۰ کانون بحران آتش سوزی در استان وجود دارد/ترک فعل مسئولان در بحث مدیریت بحران قابل گذشت نیست!

مدیرکل مدیریت بحران استان در آبدانان: 
⭕️ بیش از ۹۰ کانون بحران آتش سوزی در استان وجود دارد/ترک فعل مسئولان در بحث مدیریت بحران قابل گذشت نیست!

📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام آیت قیصربیگی صبح امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در نشست ستاد مدیریت بحران آبدانان که با حضور دستگاه های نظارتی این شهرستان برگزار شد با عنوان این مطلب که در استان بیش از ۹۰ کانون بحرانی درخصوص آتش سوزی جنگل ها و مراتع وجود دارد، گفت: در بحث اطفای حریق منابع طبیعی نبایستی مظلوم واقع شود و صرفا یکه و تنها پای کار باشد بلکه در قانون مدیریت بحران این وظیفه به صراحت بر عهده تمام دستگاه‌های عضو ماده ۲ این قانون که شامل تمام ارگانها و نهادها، دستگاه های دولتی و غیر دولتی و عمومی و ... است و در این زمینه قصور در انجام وظایف بر طبق مواد ۲۱ تا ۲۳ قانون مدیریت بحران، تبصره ۱ ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع، مواد ۵۸ و ۵۹ قانون استخدام کشوری و ... پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.

◻️ وی به عنوان این مطلب که قاطبه آتش‌سوزی‌ها منشاء انسانی دارند، گفت: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد ظرف ۲۰ سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ آتش سوزی در استان ایلام رخ داده که قریب ۶۰ درصد آن در مناطق مابین شهرستانهای دره شهر و آبدانان بوده و علت اصلی بیشتر آنها منشا انسانی و مرتبط با اختلافات قومی و قبیله ای گزارش شده که این مهم ضرورت پیگیری و برخورد با عوامل مربوطه را دوچندان می کند.

◻️ قیصربیگی در ادامه بر فراهم کردن زمینه های مشارکت بیش از پیش مردم در فرایند مدیریت بحران تاکید کرده و گفت: منابع طبیعی متعلق به مردم است و برای حفاظت از آن بایست با فرهنگ سازی مناسب و رفتار درست نسبت به جلب مشارکت بیشتر مردم در حفظ سرمایه های خود اقدام نمود.

◻️ دبیر ستاد مدیریت بحران استان در ادامه ضمن تشکر از مجموعه عوامل این ستاد در حوادث و رخدادهای مختلف گفت: امسال خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده نسبت به سال‌های گذشته شاهد آتش سوزی هایی به مراتب کمتر از سالیان گذشته بوده‌ایم اما همین حداقل نیز بایستی مدیریت و ساماندهی شود.

◻️ وی در ادامه مهمترین اصل در مدیریت بحران را پیش بینی، پیشگیری و کاهش خطر توسط کلیه مدیران موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: بر اساس قانون جدید مدیریت بحران، مدیران هم در قبال دستگاه خود و هم در قبال دیگر دستگاه ها دارای وظایفی هستند که بایستی مسئولیت پذیر باشند تا خدایی نکرده قصور در انجام وظایف به بهانه‌هایی چون کمبود نیرو، امکانات و ... یا اصل غافل‌گیری موکول نشود!

◻️ وی تاکید کرد: جایی که مدیریت بحران با جان و مال مردم سرو کار دارد قصور در انجام وظایف تعیین شده برای مدیر ترک فعل محسوب شده و بایست به آن رسیدگی شود.

◻️ مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی نزولات جوی بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق تاکید کرد و گفت: آنچه که در این رابطه به مسئولان بر می گردد نبایست صرفا به چند توصیه و پخش چند پوستر خلاصه شود بلکه مادامیکه خود مدیران در این زمینه پیشگام و الگو شدند آن وقت است که مردم به توصیه های آنان نیز گوش خواهند کرد!

◻️ وی با اشاره به تشکیل تیم بازرسی کاهش مصرف برق در ادارات و ایجاد پلیس آب برای صرفه جویی در مصرف آب، اظهار داشت: هم اکنون این برنامه ها توسط دستگاه‌های متولی و با حمایت مدیریت بحران استان بصورت روزانه و هفتگی پیگیری و دنبال می شوند که انشاالله نتایج این طرح‌ها بتواند با کمک، همراهی و همکاری مردم و مسئولان به مدیریت بهتر اوضاع کمک کند.

◻️ قیصربیگی در پایان با اشاره به فرسودگی شبکه آبرسانی شهر آبدانان، گفت: بر طبق گزارشات دریافتی اینجا یکی از مسائل اساسی مردم شهر مشکل آب و هدر رفت آن در این شرایط خشکسالی بر اثر فرسودگی و استهلاک شبکه آبرسانی است که نیازمند رسیدگی فوری آب و فاضلاب استان و شهرستان است که اینجا لازم است مسئولان مربوطه این مهم را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است