استانداری ایلام

استاندار ایلام

نیروی انتظامی در خط مقدم کنگره عظیم اربعین بود

نیروی انتظامی در خط مقدم کنگره عظیم اربعین بود

استاندار ایلام از ارائه پیشنهاد تردد کاروانی زوار در سال آینده برای برنامه ریزی بهتر، افزایش نظم و انضباط و تسهیل در تردد زوار به ستاد مرکزی اربعین خبر داد.

وی با بیان این که در کربلا ما امر به معروف و نهی از منکر، آزادی، آزادی خواهی و مبارزه ی تمام عیار و نابرابر با ظلم را شاهد بودیم، افزود: آثار واقعه ی کربلا برای تمام دوران ها و زمان هاست چراکه همه ی دینداری، آزادگی، اخلاص و مردانگی، حریت و مردانگی را در بر داشت و همه ی آزادی خواهان دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد.

نماینده ی عالی دولت در استان با اشاره به این که چراغ راه همه ی حرکت های آزادی خواهی در دنیا واقعه ی عاشورا و قیام امام حسین (ع) است بیان داشت: عشق امام حسین (ع) همه را فارغ از دین و مذهب وارد صحنه اربعین می کند.

وی با اشاره به خط مقدم بودن نیروی انتظامی در کنگره عظیم اربعین اضافه کرد؛ امسال حوادث منخصر به فردی در اربعین رخ داد و در همه ی آنها امدادهای خداوند متعال کاملا مشخص بود و نقش و کمک نیروی انتظامی در حل آن مسائل حائز اهمیت بود.

وی با اعلام این مهم که در شب طوفانی مهران به همه ی زوار اعلام شد که در هر نقطه ای که هستند توقف کنند تا وضعیت آرام شود، تصریح نمود؛ در آن شب که در آن ایام به وقوع پیوست با وجود زیرساختهای خوبی که وجود داشت با تلاش های نیروی انتظامی اقدامات خوبی صورت گرفت و کمترین خسارات در این طوفان ایجاد شد.
 
استاندار ایلام به دیگر مشکلاتی که در اربعین امسال ایجاد شد اشاره کرد و گفت: بحث کاپیتاژ خودروها و تردد یک باره آنها در مرز مهران، بحث ارز مورد نیاز زوار، ایجاد گره ترافیکی در پایانه برکت از جمله مشکلاتی بودند که به همت همه ی دست اندرکاران خصوصا نیروی انتظامی مرتفع گردید و به خوبی مدیریت شد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه آمار کلی زوار اربعین امسال کاهش داشت اما تردد زوار از استان ایلام و مرز مهران نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشت و بیش از 2 میلیون و 400 هزار تردد از این مرز ظرف مدت یک ماه صورت گرفت.

قاسم سلیمانی دشتکی به تشکیل کمیته ای برای جمع آوری پیشنهادات و انتقادات، نقاط ضعف و قوت اربعین 97 اشاره کرد و گفت: با بررسی مشکلات، پیشنهادات و انتقاداتی که وجود دارد می توان نسبت به برنامه ریزی برای بهتر شدن کنگره ی اربعین اقدام کنیم.

وی ابراز داشت: پیشنهاد دادیم که تردد زوار از مرز مهران به صورت کاروانی صورت گیرد چرا که اولا بحث اخذ ویزا و ارز مورد نیاز زوار حل می شود و دوم اینکه پیش بینی لازم برای تردد زوار در روز و ساعت مشخص امکان پذیر خواهد بود و آموزش های لازم برای زوار نیز می تواند شکل بگیرد.  
 
ریئس ستاد اربعین استان ادامه داد: پیشنهاد دیگری که داده شد بحث فرماندهی مراسم اربعین است که پیشنهادکردیم در اختیار خود استان قرار گیرد همچنین در بحث ایجاد کمیته برای جمع آوری پیشنهادات و انتقادات نیز پیشنهادی داده شد که می تواند برای هر چه بهتر برگزار شدن کنگره ی عظیم اربعین موثر باشد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در بحث حل مشکل ترافیک پایانه برکت پیشنهاد شد راه دسترسی جداگانه ای برای پایانه برکت از طریق کنارگذر شرقی مهران ایجاد شود.

در پایان این مراسم از فعالین و دست اندرکاران اربعین در حوزه نیروی انتظامی تجلیل بعمل آمد.

تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است