استانداری ایلام

استاندار ایلام

دعوت استاندار ایلام از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن

دعوت استاندار ایلام از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن

استاندار ایلام با تشریح تحولات بعد از انقلاب در ایلام، گفت: مردم با حضور باشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن دشمنان را مایوس و ناامید بکنند.

وی تصریح کرد: در اوج مشکلات گذشته توانستیم در مقابل آمریکا و دشمنان نظام بایستیم اما امروز ما قدرتمندتر از گذشته هستیم و آمریکایی ها دیگر هم پیمانان خود را با آن شدت و حدت در کنار خود نمی بینند.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی ایران در ۴۰ سالگی پخته تر از گذشته شده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه استان ایلام در سال ۵۷ بزرگراه نداشته است اما الان ۱۴۳ کیلومتر بزرگراه دارد، تصریح نمود: قبل از انقلاب تنها ۳۰۰ متر تونل در استان وجود داشته ولی الان۱۱.۵ کیلومتر تونل در استان ساخته شده است.

وی در ادامه گفت:  قبل از انقلاب در استان سد وجود نداشته است اما الان چهار سد با  سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب حجم ذخیره آبی در استان وجود دارد.

سلیمانی دشتکی در ادامه افزود: تا پایان سال آینده بالغ بر ۱۵۰ هزار هکتار زمین با سیستم آبیاری مدرن در استان خواهیم داشت.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ۱۷ روستا در استان آب شرب داشته اند ولی الان تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند، تصریح کرد:  قبل از انقلاب تنها ۸ کارگاه سنتی در استان وجود داشته الان فقط ۲۶۴ پروژه صنعتی در استان فعال است.

وی در ادامه افزود: قبل از انقلاب تنها ۱۰ روستای استان برق داشته اند ولی الان تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

*فاز اول اتصال استان به خط ریلی کشور شروع می شود

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: گازرسانی قبل از انقلاب در شهرها نداشته ایم، الان ۲۳ شهر استان گازرسانی شده و تا پایان سال آتی سه شهر دیگر استان از نعمت گاز برخوردار می شوند.

وی سپس گفت: اگر ۸۰ هزار هکتار دیگر در عرصه های منابع طبیعی درختکاری شود دیگر منشاء ریزگردی در استان نخواهیم داشت.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: در سال ۹۶ اعتبار سد سیکان ۱۰۰ هزار تومان بود و آن هم برای اینکه ردیف حذف نشود و امروز با تلاش خیلی زیادی مجموعه مسئولان و نمایندگان استان بودجه آن رسما به ۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه به مزیت های مرز مشترک اشاره کرد و افزود: الان در پایانه مرزی مهران سالانه حدود ۱.۵ میلیارد دلار به طور متوسط صادرات انجام می شود.

استاندار ایلام در ادامه گذری بر صنعت پتروشیمی زد و گفت؛ پتروشیمی مهران به زودی روند اجرایی آن شروع می شود.

وی افزود؛ زیرساخت های مهران و دهلران ازجمله بزرگراه مهران-دهلران- اندیمشک نیز تحت اقدام است.

وی سپس به توجه ویژه دولت در حوزه های زیرساختی استان اشاره کرد و گفت: فاز اول اتصال استان به خط ریلی کشور به زودی شروع می شود.

استاندار ایلام در پایان از مردم استان ایلام برای حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن دهوت بعمل آورد و گفت؛ بعنوان خدمتگزار مردم تقاضا دارم با حضور پررنگ خود در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن یک حماسه بزرگ دیگر برای حفظ نظام و تمامیت ارضی و هم برای پاسخ به یاوه گویی های آمریکا ایجاد کنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است