استانداری ایلام

استاندار ایلام در پنجاه و پنجمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا:

خدمات نظام ارزشمند است، باید به طرز شایسته ای اطلاع رسانی شود/بیشتر برنامه های دهه مبارک فجر در بستر فضای مجازی برگزار می شود

خدمات نظام ارزشمند است، باید به طرز شایسته ای اطلاع رسانی شود/بیشتر برنامه های دهه مبارک فجر در بستر فضای مجازی برگزار می شود

💥 انقلاب اسلامی نماد پیروزی مستضعفین بر استکبار جهانی است ...

استاندار ایلام در پنجاه و پنجمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا:
⭕️ خدمات نظام ارزشمند است، باید به طرز شایسته ای اطلاع رسانی شود/بیشتر برنامه های دهه مبارک فجر در بستر فضای مجازی برگزار می شود/حرکت کاروانی مدیران به شهرستان‌ها ممنوع است/قرارگاه کرونا مسئول نظارت بر اجرای دقیق مصوبات ستاد کرونا است/تشدید کنترل بر مرز جهت جلوگیری از ویروس جهش یافته انگلیسی در دستور کار قرار گیرد

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر امروز شنبه ۱۱ بهمن ماه در پنجاه و پنجمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و امام شهیدان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و بر روان پاک آنها درود فرستاد.

وی در ادامه انقلاب اسلامی را پیروزی مستضعفین بر استکبار جهانی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی نماد پیروزی ملت بزرگ ایران بر طاغوت زمان است.

وی افزود: برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی شهدای زیادی دادیم و برای حفاظت از ارزش های انقلاب و امام و شهدا و نظام شهدای بیشتری تقدیم شد و امروز مسئولیت همه ما در قبال این ارزش ها بسیار سنگین و خطیر است.

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که نظام علی رغم تحریم ها و سنگ اندازی های دشمنان دستاوردهای شایان و ارزشمندی داشته است که این ایام فرصت مغتنمی برای تشریح این خدمات است.

وی در ادامه با اشاره به تنگناها و مشکلاتی که امروز پیش روی دولت به کشور است گفت: امیدواریم همه با درک صحیح از شرایط موجود و با اتحاد و وحدت و تحت فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رفع موانع و مسائل باعث گشایش هایی در مشکلات مردم باشیم.

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ایام الله دهه مبارک فجر گفت: در این ایام با توجه به شرایط کرونایی برنامه های ما نسبت به سال های گذشته متفاوت خواهد بود که اغلب آنها در بستر فضای مجازی اجرا می شود و از این رو طرح ها و پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی این ایام به صورت متمرکز و از طریق ویدئو کنفرانس در مرکز استان و بصورت محدود در برخی شهرستان ها برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سفر کاروانی برخی مسئولان به شهرستان ها گفت: وقتی همه چیز تحت تاثیر شرایط کرونا قرار گرفته است دیگر سفر کاروانی مدیران به همراه استاندار، نمایندگان و دیگر مسئولان به شهرستان ها توجیه ندارد و ممنوع است.

استاندار ایلام اظهار داشت: من بعد فرمانداران حق ندارند مدیران کل دستگاه‌های اجرایی را به بهانه بازدید از طرح و پروژه ها به شهرستان دور هم جمع کنند چرا که وقتی ما تجمعات و گردهمایی ها را به خاطر کرونا ممنوع کرده ایم، دیگر پذیرفتنی نیست خود اشاعه دهنده آن باشیم!

وی اضافه کرد: در صورت گردهمایی مدیران در شهرستان ها و حرکت کاروانی مدیران به بهانه های مختلف هم فرماندار مربوطه و هم مدیران کل دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگو باشند.

وی افزود: در صورت نیاز و برای افتتاح طرح ها و پروژه ها در شهرستان ها فرمانداران می توانند با تعداد اندکی از مسئولان محلی و با نهایت رعایت دستورالعمل ها پروتکل های بهداشتی برنامه های خود را اجرا کنند.

سلیمانی دشتکی در ادامه بر لزوم تدوین شیوه نامه مقابله با کرونا در ایام تعطیلات تاکید کرد و گفت: به دلیل تعطیلات آخر هفته و آینده، دید و بازدیدهای عید نوروز و همچنین برگزاری انتخابات پیش رو، احتمال افزایش شیوع کرونا در این استان وجود دارد، بنابراین باید میزان نظارت ها افزایش یابد و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: مصوباتی که در راستای مقابله با کرونا در این استان تدوین شده، باید همچنان بصورت دقیق اجرا شود.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به فرمانداران گفت: لازم است فرمانداران در نشست هایی که با بزرگان ایلات و طوایف برگزار می کنند، آنان را به عدم برگزاری اجتماعات در مراسمات و همچنین کاهش تجمعات در آرامستان ها ترغیب کنند.

وی تاکید کرد: همه ما باید فرهنگ ماسک زدن و رعایت پروتکل بهداشتی را در جامعه نهادینه کنیم و همچون گذشته فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه  واکسن کرونا نیز در آینده نزدیک در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، افزود: البته این واکسن برای استفاده عموم باید از سه مرحله آزمایشی عبور کند.

وی در ادامه از مردم استان تقاضا داشت: مردم شریف استان خطر کرونا را بسیار جدی بگیرند و از حضور در دورهمی های شبانه، حضور در اجتماعات و همچنین ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.

سلیمانی دشتکی در ادامه به شرح وظایف قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان پرداخت و گفت: این قرارگاه مسئول نظارت دقیق و مستمر بر رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم برگزاری اجتماعات و همچنین رصد میزان نظارت بر مصوبات مقابله با کرونا در استان است.

وی تاکید کرد: کلیه مدیران علاوه بر اینکه باید در محل کار خود، پروتکل های بهداشتی نظیر زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، باید از خدمات دهی به افراد فاقد ماسک نیز اجتناب کنند.

وی اضافه کرد: مدیران کل استان و فرمانداران نیز به منظور کاهش شیوع انتقال زنجیره کرونا، جلسات خود را با جمعیت محدود برگزار کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: برای جلوگیری از اجتماعات زیاد و کاهش زنجیره انتقال کرونا، بازدید از پروژه ها و طرح ها تنها با حضور مدیران مربوطه صورت گیرد.

وی در ادامه نسبت به کرونا جهش یافته انگلیسی و احتمال شیوع آن در کشور به ویژه مرز مهران هشدار داد و گفت: لازم است تشدید کنترل بر مرز مهران جهت جلوگیری از ویروس جهش یافته انگلیسی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بایستی نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و افزایش نظارت بر شیوه نامه های بهداشتی بعنوان مهم ترین عوامل عدم انتقال زنجیره کرونا جهش یافته در این مرز اجرا شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است