استانداری ایلام

استاندار ایلام در جشنواره‌ی فصلی مطبوعات استان:

در طول دولت تدبیر و امید در استان ۱۷۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه تعریف شده است/در دهه مبارک فجر ۲۵۸ طرح و پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود/بودجه ۱۴۰۰ استان ایلام به یاد ماندنی بسته شده است/

در طول دولت تدبیر و امید در استان ۱۷۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه تعریف شده است/در دهه مبارک فجر ۲۵۸ طرح و پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود/بودجه ۱۴۰۰ استان ایلام به یاد ماندنی بسته شده است/

استاندار ایلام در جشنواره‌ی فصلی مطبوعات استان:
⭕️ در طول دولت تدبیر و امید در استان ۱۷۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه تعریف شده است/در دهه مبارک فجر ۲۵۸ طرح و پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود/بودجه ۱۴۰۰ استان ایلام به یاد ماندنی بسته شده است/
و... نقد را می پذیریم اما تهمت ها را به خدا واگذار می کنیم

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز پنجشنبه ۹ بهمن ماه در مراسم اختتامیه جشنواره فصلی مطبوعات استان ضمن تبریک دهه مبارک فجر یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، امام شهدا را گرامی داشت و بر روان پاک آنها درود فرستاد.

وی در ادامه گفت: در ابتدا لازم می دانم از مجموعه تلاش های انجام گرفته در بحث کرونا به ویژه همراهی خوب مردم با رسانه ها با اجرای پویش هایی که مفید و موثر واقع شد، تشکر داشته باشم.

استاندار ایلام در ادامه به دو رویکرد مهم برای مدیریت کرونا در استان اشاره کرد و گفت: یک رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک، عدم حضور در اجتماعات، عدم شرکت در مراسمات شلوغ چون جشن و عزا، سفر نرفتن عدم تجمعات خانوادگی و شب نشینی ها و ... و دوم اجرای دقیق طرح غربالگری موسوم به طرح شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی سه کار را بایستی انجام بدهیم؛
اول قرنطینه کردن بیماران، دوم انجام تست از افرادی که با بیماران در ارتباط بوده‌اند و سوم محافظت کردن از افرادی که دارای بیماری های خاص و زمینه ای هستند.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر و تاکید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ارتباط با تشریح عملکرد نظام در این ایام گفت: همه مسئولان موظف هستند بطور شایسته خدمات نظام را اطلاع رسانی کنند.

وی در ادامه گفت: مسئولان با تشریح عملکرد ها و خدمات نظام مردم را امیدوار به آینده می کنند و امروز بیش از پیش نیازمند این امیدآفرینی هستیم.

وی افزود: اینکه مدیران و روابط عمومی ها امروز نسبت به بیان عملکرد دولت اعلام گزارش می کنند این دستاوردها و خدمات همه مال نظام و مردم است و امروز نیز در مراسم افتتاح و کلنگ زنی متمرکز طرح‌ها و پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان که با حضور رئیس دفتر محترم مقام معظم رهبری و رئیس بنیاد مستضعفان کشور برگزار شد بر تشریح عملکرد و خدمات نظام در این ایام تاکید شد.

استانداری ایلام در ادامه گفت: با این حال این گزارشات دلیل بر این نیست که ما دیگر مشکلی نداریم ولی بحث این است که ما بایستی در کنار نقدها، در کنار مسائل و مشکلات کارهایی که انجام شده است را نیز به مردم بگوییم و با کمک هم نسبت به رفع مسائل و مشکلات همدلی و همراهی داشته باشیم.

وی افزود: با این حال برخی نسبت به گزارش عملکردها حساسیت دارند و نسبت به آن واکنش نشان می دهند این در حالی است که گزارش ها مستند به رفرنس مشخص و همراه با عدد و ارقام است و اگر افراد سوال و یا نقدی دارند می توانند با دلیل و راهکار ارائه دهند نه اینکه تمام عملکرد را نفی کنند!

سلیمانی دشتکی در ادامه گریزی به آمار نرخ بیکاری در استان زد و گفت: علی رغم این که بر طبق گزارش مرکز آمار ایران استان ایلام بهترین عملکرد را در سه ماهه پاییز سال جاری در بین استان‌های کشور در کاهش نرخ بیکاری داشته است اما کسی ادعای ریشه کنی بیکاری در استان را ندارد.

وی در ادامه گفت: گفته های ما به استناد گزارش رسمی مرکز آمار ایران است که برای همه ی کشور یکسان است و در طول سالهای متمادی گزارش های این مرکز مورد استناد قرار گرفته است.

استاندار ایلام در ادامه گفت: در کنار این فعل و انفعالات تعداد معدودی به جای پرداختن به اصل موضوع به حاشیه می پردازند و من تقاضا دارم در این شرایط تا به واقعیت چیزی پی نبرده ایم آن را داد نزنیم!

وی اضافه کرد: به طور مثال اخیراً رسانه ای ادعا کرده که چرا ما از سرمایه‌گذاری خارجی جلوگیری می‌کنیم، این در حالی است که در این شرایط تحریمی عملاً فضایی برای ایجاد سرمایه گذاری خارجی وجود نداشته با این حال استان ایلام از معدود استان‌های کشور بوده است که در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی موفق عمل کرده است و در این رابطه می توان به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری یک شرکت در شهرستان دهلران اشاره کرد.

وی افزود: مضافاً اینکه ایلام یکی از استان های موفق در امر سرمایه‌گذاری به گواه گزارش‌های رسمی مرکز پژوهش‌های مجلس بوده است.

سلیمانی دشتکی گفت: بر طبق گزارش و جمع بندی که اخیرا معاون عمرانی استانداری تهیه کرده است در طول ۷ سال گذشته و در دولت تدبیر و امید در استان بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه تعریف شده است که از این میزان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اجرائی شده و کار ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در دست اقدام است.

استاندار ایلام در بخش سوم صحبت های خود با اشاره به برنامه های دهه مبارک فجر گفت: در این دهه ۲۵۸ طرح و پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی در ادامه گفت: برای این میزان طرح و پروژه ۴۶۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که بصورت متمرکز و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح و کلنگ زنی می شوند.

وی افزود: جمعا ۲۵۸ پروژه با اعتبار ۴۶۱ میلیارد تومان در این ایام کلنگ زنی و افتتاح می شود که از این میزان ۲۲۳ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۸۰ میلیارد تومان و ۳۵ پروژه اقتصادی با اعتبار ۸ میلیارد تومان است که به خاطر بحث کرونا به صورت متمرکز و از طریق ویدئو کنفرانس رونمایی خواهد شد و البته این غیر از تونل آزادی بوده که کار اجرایی آن شروع شده است و برای این پروژه نیز ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که امروز در جنگ اقتصادی هستیم، گفت: امروز شدیدترین تحریم ها بر کشور اعمال شده و از طرفی کرونا هم مزید بر علت شده است با این حال در کارها با نهایت جدیت امورات استان را پیگیری کرده ایم و دستاوردها و خدمات خوبی نیز به دست آمده است.

وی در ادامه گفت: بر طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور عملکرد استان در بودجه ۱۴۰۰ به یادماندنی است و با فاصله در کشور اول هستیم.

وی افزود در اعتبارات ملی استانی با فاصله و با رشد ۱۲۰ درصد نسبت به بقیه استان ها جلوتر هستیم.

استاندار ایلام با بیان این مطلب که در بودجه جاری ۶۳ درصد رشد داشته‌ایم گفت:  بودجه عمرانی متوسط ۷۲ درصد، بودجه توازن ۱۵۰ درصد، بودجه ملی استانی ۱۲۰ درصد رشد داشته است که این حاصل تلاش و رایزنی مجموعه مسئولان در دفاع از منافع استان بوده است.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقد و تخریب های که این روزها از دولت می شود اشاره کرد و گفت: گویا امروز دیواری کوتاهتر از دیوار دولت نیست به طوری که این روزها شاهد انواع تخریب ها علیه دولت هستیم این در حالیست که دولت جزئی از ملت و نماینده مردم و نماینده این نظام است و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی امر کردند دولت بایستی در این شرایط حمایت شود.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که نخبه کشی به صلاح کشور و استان نیست گفت: کسی ادعای رفع تمامی مشکلات ندارد اما در این شرایط سخت همه تلاش و نیروی خود را به کار بسته ایم تا اینکه گره ای از مسائل و مشکلات مردم باز بکنیم و البته توفیقات به دست آمده بایستی دیده شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: در سال پایانی و روزهای آخر کار دولت حجم تخریب‌ها علیه دولت بیشتر شده است و ما در این مسیر فقط دنبال انجام امور و رفع مسائل و مشکلات مردم هستیم.

وی در ادامه خواستار تشریح عملکرد نظام توسط مسئولان شد و گفت: همه ما موظف هستیم در این ایام دستاوردها و خدمات نظام را برای مردم به طرز شایسته ای گزارش کنیم.

وی افزود: البته راه نقد و انتقاد باز است با این حال تخریب با نقد متفاوت است، ما پذیرای انتقادات هستیم اما تهمت و تخریب ها را به خدا واگذار می کنیم.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که در مجموع از عملکرد رسانه‌ها رضایت کامل دارم، گفت: البته در این بین هم تعداد معدودی در حدود دو تا سه نفر نفر هستند که دائماً مسائل را خارج از دایره انصاف قضاوت می کنند و به جای نقد منصفانه و پرداختن به اصل موضوع با حاشیه سازی به مسئولان تهمت می زنند!

وی با اشاره به شرایط سخت تحریمی و کرونائی در استان گفت: در این شرایط و علی رغم سختی های فراوان دستاوردها اقدامات شایسته ای انجام شده است که در کنار نقدها بایستی آنها نیز دیده شوند.

سلیمانی دشتکی در ادامه شرایط امروز کشور را نیازمند امیدآفرینی دانست و گفت: در چنین شرایطی نبایستی دائماً آیه یاس بخوانیم بلکه در جهت ایجاد انگیزه و تلطیف فضا بایستی خدمات و دستاوردهای نظام نیز در سر جای خود گفته و بیان شوند.

وی افزود: در کنار این نقاط قوت و دستاوردها، ضعف و مشکلات نیز وجود دارد و کسی منکر آنها نیست اما لازم است در تحلیل ها درک درستی از شرایط امروز کشور داشته باشیم و در نوشتارهای خود نقاط ضعف و قوت را توأم با هم ببینیم

استاندار ایلام در ادامه گفت: باید دید که اگر در جایی مشکلی هست، ببینیم که دلیل و ریشه این مشکل چه چیزی بوده است.

وی با اشاره به اعمال تحریم های ناجوانمردانه توسط دشمن گفت: امروز دولت با مسائل و مشکلات زیادی برای تامین منابع خود مواجه است مادامی که فروش نفت ما تقریباً به صفر رسیده است و با انواع تحریم ها حتی تحریم داروها مواجه هستیم نباید شرایط دولت را در حالت عادی دید و بر آن گرا تحلیل کرد!

وی افزود: با این حال دولت در چنین اوضاع و احوالاتی تمام تلاش خود را برای غلبه بر مسائل و مشکلات پیش رو به کار بسته است و در این مسیر با همراهی خوب مردم و مجموعه مسئولان نظام موفقیت های بسیار خوبی نیز به دست آورده است.

سلیمانی دشتکی در پایان یاد خبرنگار فقید بسیج رسانه را گرامی داشت و گفت: در حوزه بسیج رسانه نیز شاهد تلاش های بسیار خوبی از خبرنگاران عزیز هستیم که در اینجا یاد میکنیم از خبرنگار فقید مرحوم مهدوی فر عزیز که با عملکرد صادقانه خود رویکرده متعهدانه و دلسوزانه ای در حوزه رسانه از خود بر جای گذاشت.

گفتنی است که در این مراسم توسط استاندار ایلام از فعالین جشنواره فصلی مطبوعات استان تجلیل بعمل آمد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است