استانداری ایلام

آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

بودجه ای که با نام اربعین و امام حسین (ع) عنوان می شود، متفرقه نیست

بودجه ای که با نام اربعین و امام حسین (ع) عنوان می شود، متفرقه نیست

در ادامه رایزنی های گسترده استاندار ایلام در مرکز و کشاندن مسئولان ارشد کشوری به ایلام باعث شد که در ایام دو هفته ای اربعین بیش از 60 هیئت بلند پایه کشوری و لشکری روانه ایلام و مرز مهران شوند. کاری که به نیازسنجی بهتر و عینی تر از مطالبات اربعین در استان مبدل گردید تامادامیکه وزیر راه و شهرسازی در اولین روزکاری خود به مرز مهران می آید و بازدید زمینی وی از مسیرهای اربعین به دستورات فوری در جهت اصلاح و ایجاد زیرساخت های جاده ای و ریلی در استان ایلام منتج می شود.

اما کار به اینجا ختم نشد و این رایزنی ها در بودجه 98 ادامه داشت و نتیجه ای ملموس در برداشت. تا جایی که دیدارهای گسترده و پی درپی سلیمانی دشتکی با مسئولان ارشد سازمان برنامه و بودجه کشور وضعیت اعتبارات استان را به نسبت گذشته بصورت معنادار تغییر دهد که در اینجا به خلاصه ای از آنچه که در بودجه 98 برای ایلام اتفاق افتاد اشاره می شود؛
1. در حالیکه بودجه عمرانی استان ها را به میزان 10 درصد درآمد استان ها اختصاص می دهند اما در بودجه 98 سهم عمرانی استان 102 درصد حساب شده است و این رقم 10 برابر نرم کشوری است.
2. در بودجه 98 سرانه جمعیت استان معادل 3 برابر متوسط کشوری در نظر گرفته شده است.
3. استان ایلام با 0.73 جمعیت کشور توانسته است 2.13 درصد بودجه کشور را به خود اختصاص دهد.
4. در بودجه 98 رشد اعتبارات هزینه ای استان ایلام بیش از 2 برابر متوسط کشوری بوده است.
5. در بودجه 98 اعتبار طرح های ملی استانی شده بیش از 32 درصد افزایش یافته است.
6. در بودجه 98 درحالیکه اعتبارات تملک دارایی ها در کل کشور بدون تغییر باقی ماند اما در استان این شاخص 42 درصد افزایش یافت.
و ... اینها تنها گوشه ای از ثمربخش بودن رایزنی های هدفمند استاندار ایلام به همراه سایرمسئولان استانی بود که مدلی منحصر به فرد از رایزنی های نتیجه بخش را به نمایش می گذارد.

... و اخیرا بعد از تماس تلفنی استاندار ایلام با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور که منجر به جلب موافقت و تفاهم برای جذب 320 میلیارد ریالی جهت استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس ناایمن و غیر استاندارد ایلام شد، این روزها نیز شاهد یک خبر خوب دیگر در افزایش مجدد اعتبارات استان بودیم.

جایی که استاندار ایلام در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی روز چهارشنبه 3 بهمن ماه از افزایش 5 برابری اعتبارات اربعین خبر داد. وی در این نشست اعلام می کند که 1000 میلیارد ریال اعتبار برای اربعین سال 98 مصوب شده است. از این میزان اعتبار بیش از 50 درصد آن به ایلام اختصاص می یابد و دو مسیر کرمانشاه و خوزستان نیز 50 درصد باقیمانده را جذب می کنند.

نکته حائز اهمیت در این میان که نبایست از ذهن دور ساخت سخنان تامل برانگیز استاندار ایلام در نشست دی ماه اقتصاد مقاومتی است. زمانی که وی همه مدیران را ملزم می کند که پیشنهادات اصلاحی بودجه را به نمایندگان استان برای طرح در مجلس ارائه دهند.

یکی از موارد مطرح شده که در پیشنهادات استاندار ایلام نیز عنوان شده بود تقاضای افزایش اعتبارات اربعین بود. چیزی که وی با کشاندن بیش از 60 هیئت بلندپایه لشکری و کشوری در ایام اربعین به ایلام و مرز مهران در دستور کار خود قرار داد و خوشبختانه امروز با کمک نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در کمسیون تلفیق محقق شد تا ردیف بودجه اربعین از 200 میلیارد ریال به 1000 میلیارد ریال افزایش یابد.

پرواضح است که همدلی و همکاری مسئولان در مسیر خدمت به مردم باعث ایحاد هم افزایی می گردد و در اینجا حاصل و نتیجه رایزنی های استاندار محترم ایلام با کمک و همکاری نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی به ثمر می نشیند و باعث یک حرکت خوب و ارزنده می گردد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است