استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست با جمعی از خبرنگاران خواستار شد:

اصلاح نظم درانتشار برای دریافت آگهی های دولتی به نشریات محلی دستاورد دیدار جمعی از خبرنگاران با استاندار ایلام

اصلاح نظم درانتشار برای دریافت آگهی های دولتی به نشریات محلی دستاورد دیدار جمعی از خبرنگاران با استاندار ایلام

⭕️ اصلاح نظم درانتشار برای دریافت آگهی های دولتی به نشریات محلی دستاورد دیدار جمعی از خبرنگاران با استاندار ایلام

استاندار ایلام در نشست با جمعی از خبرنگاران خواستار شد:
✔️اختصاص یارانه مطبوعات به نشریاتی که بالای پنجاه در صد نظم درانتشار دارند/افزایش توجه بیشتر به رسانه های مکتوبی در ارزیابی روابط‌عمومی های استان/شکستن انحصار اطلاع‌رسانی دستگاه های اجرایی در محدوده یک کانال خاص/حمایت از صنف رسانه آسیب دیده از کرونا

🟠 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، عصر امروز چهارشنبه ۱۶ مهر ماه قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه های مکتوبی (هفته نامه های استان) برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین گفت: متاسفانه به خاطر شرایط کرونا چون سالیان گذشته نمی توانیم مراسم اربعین را با آن شور و شوق میلیونی در مرز مهران برگزار کنیم ولی امروز دل های همه ما به یاد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اربعینی است.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زائران و عاشقان امام حسین علیه السلام در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا به ویژه اطاعت از امر رهبر معظم انقلاب اسلامی در برگزاری مراسم اربعین در منازل گفت: حال که چون سال های گذشته امکان برگزاری کنگره عظیم اربعین نیست، اربعین را به منازل و خانه های خود آورده ایم و انشاءالله هرچه زودتر شاهد ریشه کنی بیماری منحوس کرونا باشیم و دوباره شاهد آن شور و شوق باشیم.

رئيس ستاد استانی مبارزه با کرونا شرایط کرونا را در کشور و استان نگران کننده عنوان کرد و گفت: تعداد فوت شدگان کرونا در کشور روزانه از ۲۰۰ نفر بالاتر رفته است و همه ما بایست این شرایط خطرناک را درک کنیم و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت را تحت کنترل خود درآوریم.

وی در ادامه به دگرگونی ایجاد شده در وضعیت رسانه اشاره کرد و گفت: در اوایل خبر رسانی به شکل چاپار، پست خانه و ... امروز از مکتوب به شکل فضای مجازی درآمده است و تا بدانجا پیش رفته است که دیگر فضای مجازی به یک واقعیت در زندگی روزمره مبدل شده که جای خیلی از چیزها را گرفته است و در این میان باعث کسادی بازار رسانه های مکتوب نیز شده است.

استاندار ایلام در ادامه فضای مجازی را یک ظرفیت عنوان کرد و گفت: البته بایست به آسيب های آن نیز توجه کرد و آن را چارچوب دار کرد تا برخی از راه نرسد و با تشکیل یک کانال هرچه به ذهنش می رسد در این فضای بیکران رها کند!

وی در ادامه عدم نظارت بر انتشار مطالب خلاف واقع را یکی از اسیب های فضای مجازی عنوان کرد و گفت: گاهی اوقات مشاهده می شود افرادی در قالب یک کانال هرجور دلشان می خواهد مطلب انتشار می دهند و در قبال آن مطالب پاسخگو نیستند و بایست برای این آفت راه چاره ای اندیشید.

سلیمانی دشتکی در ادامه جنگ روانی را سخت تر از جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: امروز دشمن که در همه برنامه های خود شکست خورده است، روی به جنگ روانی و ایجاد فضاسازی و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه آورده که در اینجا نبایست گذاشت آنها بر فضای مجازی تسلط پیدا کنند.

وی در ادامه خواستار شکستن انحصار اطلاع‌رسانی دستگاه های اجرایی در محدوده برخی کانال های خاص شد و گفت: مدیرانی را که ضعف کاری خود را در قالب یک کانال پرسرو صدا پنهان می کنند را دنبال خواهیم کرد.

سلیمانی دشتکی در ادامه در تماس تلفنی با معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار اصلاح نظم درانتشار از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد برای دریافت آگهی های دولتی به نشریات محلی شد و گفت: با توجه به شرایط سخت مالی و محدودیت منابع مالی پیشنهاد مي شود که یارانه مطبوعات به نشریاتی که بالای پنجاه در صد نظم درانتشار دارند اختصاص یابد که مورد موافقت معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از صحبت های خود خواستار توجه بیشتر به رسانه های مکتوبی در ارزیابی روابط‌عمومی های استان شد و گفت: سازوکاری اتخاذ شود که دستگاه های اجرایی با رسانه های مکتوب در این شرایط خاص همکاری بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه به تسهیلات برای اهالی فرهنگ هنر و رسانه  آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: این صنف تاکنون مبلغ ۷ و نیم میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت نام کرده اند و از این میزان ۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است