استانداری ایلام

استاندار ایلام

در این یک سال اخر دولت تغییر مدیران در دستور کار نیست ...

در این یک سال اخر دولت تغییر مدیران در دستور کار نیست ...

 در این یک سال اخر دولت تغییر مدیران در دستور کار نیست ...

استاندار ایلام:
 همیشه مقام و جایگاه معلم رفیع و بلند است/هرجا بحث اموزش و پرورش بوده است تمام قد دفاع کرده ام/افراط و تفریط باعث بيراهه شدن کارها می شود/کسی که برنامه های دولت را قبول ندارد، مسئولیت او در دولت بی معناست/بسترهای آموزش از راه دور را تقویت کنیم/در امر محرومیت زدایی گام های بلندی برداشته ایم

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر امروز چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه در مراسم اختتامیه سی و چهارمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش استان با عنوان این مطلب که همیشه حضور در میان معلمان و فرهنگیان خرسند کننده است، اظهار داشت: خودم را هنوز یک معلم و فرهنگی می دانم و همیشه برایم مقام و جایگاه معلم رفیع و بلند بوده است و هرجا بحث آموزش و پرورش بوده است تمام قد دفاع کرده ام.

وی در ادامه بر امر خدمتگذاری صادقانه مسئولان برای مردم تاکید کرد و گفت: تجربه نشان داده است که در کارها اعتدال داشته باشیم چراکه همیشه افراط و تفریط باعث بيراهه شدن کارها می شود.

وی بر برنامه محوری مدیران تاکید کرد و گفت: مدیران بایست برنامه محور باشند و بجای شعار بیلان کاری خود را بگویند؛ در امر مدیریت کجا بوده اند حالا کجا هستند و به کجا می خواهد بروند.

استاندار ایلام در ادامه با تاکید بر این مهم کسی که در دولت کار می کند می بایست مجری برنامه های دولت باشد، اضافه کرد: انصاف داشته باشیم و در هر دولتی که کار می کنیم بایست برنامه ها را قبول داشته باشیم و مردانه کار کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر این مهم که همه ما خدمتگذار نظام و پیرو ولایت هستيم، گفت: دولت نماينده همین نظام است و اگر مدیری برنامه دولت را قبول ندارد نبایست پست و جایگاه را قبول کند چراکه تداوم کار او با کم رمقی و بی انگیزگی بی نتیجه خواهد ماند.

سلیمانی دشتکی استاندار را رئیس جمهور یک استان و مجری سیاست های دولت عنوان کرد و گفت: در استان امور، کارها و برنامه ها پیش روی دولت بایست با هماهنگی نماینده عالی دولت انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت های مالی پیش روی دولت گفت: برای تقویت منابع مالی آموزش و پرورش نیز دولت کمک های بسيار خوبي انجام داده است، اما راه های دیگر هم برای این کار وجود دارد.

وی افزود: دولت اجازه داده است دستگاه ها اموال و املاک مازاد خود را بفروشند و تبدیل به احسن بکنند و در امور پیش روی دستگاه بکار بگیرند و در این راستا ما آمادگی داریم کمک و همکاری بکنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان از مدیران قبلی و جدید آموزش‌ و پرورش استان تشکر کرد و گفت: همه بایست از فرصتی مسئولیتی که در اختیار ما گذاشته شده است در راستای خدمت به مردم استفاده کنیم و در این مسیر رضایت مردمی بهترین پاداش یک مسئول دلسوز است چراکه وقتی مردم راضی باشند خدا هم راضی خواهد بود. 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به شروع سال تحصیلی در شرايط کرونایی گفت: در این راستا خواهی نخواهی نيازمند تقویت زیرساخت های فضای مجازی هستیم.

وی افزود: اگر بخواهیم از فضای مجازی و صدا و سیما و اینترنت استفاده کنیم بایست نشست های بیشتری با عوامل درگیر در کار برگزار شود تا مقدمات و بستر ها آماده شود.

استاندار ایلام با اشاره به خدمات ارزشمند دولت به ویژه وزارت ارتباطات برای ایجاد زیرساخت های مربوطه‌ گفت: برای مناطق محروم استان نیز قدم های مهمی برداشته ایم و در این راستا در حوزه آموزش و پرورش نیز بایست به این مناطق توجه بیشتر شود.

وی ادامه داد: با تلاش ها و رایزنی های انجام شده ایلام تنها استانی در کشور است که دو شهرستان را تحت پوشش محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان کشور قرار گرفته است و این گام مهمی در راستای رفع محروميت استان است.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: ما برای هلیلان موفق شده ایم حدود ۴۰ میلیارد تومان به عبارتی ۴ برابر اعتبار خود شهرستان اختصاص دهیم و همچنین برای شهرستان ملکشاهی توانسته ایم ۴۴ میلیارد تومان اعتبار بگیریم.

وی ادامه داد: برای رفع نیازهای آموزش و پرورش در مناطق محروم نیز از تمام ظرفیت ها استفاده می کنیم و در این راستا بایست از کمک نهادها، بنیادها و ... نیز استفاده کرد.

استاندار ایلام در پایان با تاکید بر این مهم که تا می توانیم در این یک سال اخر کمتر در دستگاه ها شاهد تغییرات باشیم، اضافه کرد: در یک سال پایانی دولت بنای کار بر عدم تغییر است و اگر جایی تغییر انجام گرفت از سر ناچاری بوده و الی خیلی راضی به تغییر نبوده و الان هم نیستیم.

وی افزود: اما اگر کسی بنای ناسازگاری دارد و توان ادامه کار را ندارد آن دیگر یک بحث جدا است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است