استانداری ایلام

استاندار ایلام:

به سراغ مشکلات مردم برویم قبل از اینکه مشکلات به سراغ ما بیاید/هر نقطه محروم در استان تحت پوشش قرارگاه سازندگي استان قرار می گیرد/همه نهادها و ارگانهای ذی ربط در رفع مشکلات سیکان تلاش کنند

به سراغ مشکلات مردم برویم قبل از اینکه مشکلات به سراغ ما بیاید/هر نقطه محروم در استان تحت پوشش قرارگاه سازندگي استان قرار می گیرد/همه نهادها و ارگانهای ذی ربط در رفع مشکلات سیکان تلاش کنند

استاندار ایلام:
 به سراغ مشکلات مردم برویم قبل از اینکه مشکلات به سراغ ما بیاید/هر نقطه محروم در استان تحت پوشش قرارگاه سازندگي استان قرار می گیرد/همه نهادها و ارگانهای ذی ربط در رفع مشکلات سیکان تلاش کنند

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، عصر امروز سه شنبه ۱۱ شهریور ماه قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست رفع مشکلات روستای سیکان از توابع شهرستان دره شهر که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کريمي تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، سردار شاکرمی فرمانده سپاه استان، کرمی معاون امور عمرانی استانداری و دیگر مسئولان استانی برگزار شد، به تشکیل قرارگاه سازندگي استان اشاره کرد و گفت: این قرارگاه درجهت محرومیت زدایی مناطق مختلف استان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: البته دو سال پیش بحث مسائل و مشکلات ملکشاهی پیش آمد و برای رفع محرومیت این منطقه تلاش ها و رایزنی های فراوانی صورت گرفت تا بعنوان‌ پایلوت محروميت زدایی بنیاد مستضعفان کشور در استان قرار گرفت.

وی افزود: اما متاسفانه پی‌گیری‌هایی که می بایست توسط مسئولان محلی برای اجرای تعهدات صورت می گرفت، نگرفت و از این بابت آنجور که باید و شاید از فرصت بدست آمده‌ استفاده نشده است!

استاندار ایلام سه پروژه مهم آبرسانی، پروژه آب شیرین کن و بیمارستان از مطالبات اصلی مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: متاسفانه دستگاه های متولی در این خصوص اقدام قابل توجهی انجام نداده اند تا اینکه در نشست دیروز برای این مهم ضرب العجل تعیین کرده ایم تا شاهد رفع این مشکلات باشیم.

وی در ادامه به تشکیل قرارگاه سازندگي در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: اگرچه در اویل بحث محرومیت زدایی هلیلان در این قرارگاه مورد تاکید بود اما امروز این قرارگاه گستره ای به وسعت مناطق محروم استان دارد. 

وی افزود: در زیرمجموعه این قرارگاه سه کارگروه محرومیت زدایی اجتماعی، عمرانی و اقتصادی تشکیل داده ایم که هر هفته گزارش کارهای انجام شده در این حوزه را گزارش می کنند و در پایان هر ماه در نشست قرارگاه سازندگی استان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

سلیمانی دشتکی در ادامه به دومین گام مهم استان در راستای رفع محروميت اشاره کرد و گفت: بالای ۱۰ تا ۱۵ بار با مسئولان بنیاد مستضعفان کشور برای تحت پوشش قرار دادن شهرستان تازه تاسیس و محروم هلیلان بحث و رایزنی شد تا سرانجام موفق شدیم برای اولین بار در کشور یک استان دو شهرستان را تحت محرومیت زدایی این بنیاد قرار دهد.

وی ادامه داد: اخیر در دیدارها و رفت و آمدهای مسئولان بنیاد مستضعفان کشور و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری موفق شده ایم در مجموع ۵۰ ميليارد تومان که ۴۰ میلیارد برای هلیلان و ۱۰ میلیارد برای ملکشاهی اختصاص بدهیم.

استاندار ایلام در ادامه با تاکید بر توجه ویژه مسوولان استان به مناطق محروم استان، خاطر نشان کرد: یادمان باشد که اگر به سراغ مشکلات مردم نرویم  مشکلات به سراغ ما خواهد آمد، بنابراین همینجا از مدیران استان می خواهم پیش دستی کنند و به سراغ مشکلات مردم بروند.

وی با اشاره به این مهم که هر نقطه محروم در استان بایست تحت پوشش قرارگاه سازندگي استان قرار گیرد، اضافه کرد: دستگاه های متولی برای رفع محرومیت از چهره منطقه محروم سیکان نیز دست بکار شوند. 

وی لازمه محرومیت زدایی را داشتن روحیه جهادی دانست و گفت: بایست با عزم جدی و قوی و روحیه جهادی در این عرصه خطیر وارد شد.

گفتنی است این نشست که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرمانده سپاه استان و مسئولان دستگاه های اجرایی استان و به ریاست استاندار ایلام رئیس قرارگاه سازندگی استان برگزار شد مسائل و مشکلات روستای سیکان از توابع شهرستان دره شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در راستای رفع مسائل و مشکلات و موانع از جمله تشکیل قرارگاه سازندگي سیکان در دره شهر و نظارت فرمانداری شهرستان بر این قرارگاه، بهسازی روستا، جدول ها و آسفالت و مرمت ساختمان ها توسط بنیاد مسکن و دیگر دستگاه های ذی ربط، آماده شدن زیرساخت های روستا تا دو ماه آینده، ایجاد آسفالت و جدول و مسجد و حسینه تا پایان سال و ... اتخاد شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است