استانداری ایلام

استاندار ایلام

پیام استاندار ایلام به چهارمین دوسالانه منطقه‌ای شعر کُردی"منال"

پیام استاندار ایلام به چهارمین دوسالانه منطقه‌ای شعر کُردی"منال"

پیام استاندار ایلام به چهارمین دوسالانه منطقه‌ای شعر کُردی"منال"

استاندار ایلام به مناسبت
چهارمین دوسالانه منطقه‌ای شعر کُردی"منال" پیامی صادر نمود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام متن پیام قاسم سلیمانی‌دشتکی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
زبان یکی از عناصر اصلی فرهنگ و عامل انتقال مفاهیم فرهنگی به نسل‌های حال و آینده است. خرده فرهنگ‌های بومی و محلی با ابزار زبان زنده می‌مانند و در تعامل با دیگر فرهنگ‌ها قوام و دوام می‌یابند.

زبان‌های زنده دنیا زبان‌هایی هستند که گویش‌وران آن‌ها علاوه‌ بر بزرگ‌سالان، کودکان هستند؛ از این رو، توجه به آموزش و یادگیری زبان، به ویژه زبان مادری اولویت و اهمیت بیشتری می‌یابد. برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و محافل فرهنگی و ادبی، زمینه‌ساز جریان‌های فرهنگی برای توجه به زبان مادری و صیانت از آن است.

دوسالانه منطقه‌ای شعر کُردی"منال" در استان ایلام و شهرستان "ایوان"یکی از رویدادهای شاخصی است که نقش بارزی در صیانت از زبان مادری و مداومت و ماندگاری این جریان فرهنگی داشته است.

استقبال کم‌‌نظیر خانواده‌ها و حضور و مشارکت پر رنگ کودکان و شاعران حوزه کودک در این جشنواره، نشانه موفقیت این رویداد منحصر به فرد در حوزه ادبیات بومی و محلی است که جا دارد از بانیان و برگزار کنندگان آن تشکر و قدردانی کنم.

بی‌گمان، برگزاری چنین رویدادهای باشکوهی آن هم در شرایط کرونایی، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی قابل تحسین است و تدام آن در سال‌های آینده ضروری است.

قاسم سلیمانی دشتکی
استاندار ایلام

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است