استانداری ایلام

استاندار ایلام در بیست و ششمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا عنوان کرد:

استان ایلام در ستاد مبارزه با کرونا موفق عمل کرده است/افزایش تست های کرونا در استان تا 500 مورد در روز/برای مهار کرونا نیازمند تداوم همراهی و همکاری مردم با مسئولان هستیم

استان ایلام در ستاد مبارزه با کرونا موفق عمل کرده است/افزایش تست های کرونا در استان تا 500 مورد در روز/برای مهار کرونا نیازمند تداوم همراهی و همکاری مردم با مسئولان هستیم

راهی جز مدیریت کرونا نداریم ...
استاندار ایلام در بیست و ششمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا عنوان کرد:
استان ایلام در ستاد مبارزه با کرونا موفق عمل کرده است/افزایش تست های کرونا در استان تا 500 مورد در روز/برای مهار کرونا نیازمند تداوم همراهی و همکاری مردم با مسئولان هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام،  قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام عصر امروز پنجشنبه 5 تیرماه در بیست و ششمین ستاد استانی مبارزه با کرونا که در شهرستان مهران برگزار شد از موفقیت این ستاد گفت و تصریح نمود: در بحث کرونا استان ایلام بسیار موفق عمل کرده است چرا که در استان همدلی بسیار قوی بین ارکان استان و نظام وجود دارد.

وی ادامه داد: همراهی مردم و و پای کار بودن نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، سپاه ، اطلاعات، نیروی انتظامی، مرزبانی ، صدا و سیما، رسانه ها، دستگاه های اجرایی، نهادها و ارگان های خدماتی و احداد رسانی و همه عوامل و دست اندرکاران به ویژه حوزه بهداشت و درمان از عوامل زمینه ساز این موفقیت بوده است.
 
استاندار ایلام در ادامه گفت: در زمینه کمک های مومنانه که مد نظر مقام معظم رهبری بود عدد خوبی جمع آوری شد البته  قبل از آن هم کمکهای زیادی در سطح ملی و استانی و تجار و بازرگانان ، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سپاه انجام شد که بیش از 18 میلیارد تومان جمع آوری گردید و با همکاری خوب بعمل آمده در این قسمت نیز موفقیت های خوبی به دست آمد.
 
وی ادامه داد: در رابطه با پیشگیری و کارهای بهداشتی و درمانی دوستان علوم پزشکی کارهای بزرگی انجام دادند، به سرعت بیمارستان مصطفی با دویست تخت، ایجاد نقاهتگاه با 400 تخت و بیمارستان صحرایی نیز در آشیانه بالگرد با 50 تخت آماده شد.

وی افزود: در مرکز امداد هوایی هم یک بالگرد با 200 میلیارد تومان اعتبار مستقر شد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در ادامه گفت: برای پیشگیری و جلوگیری از گسترش کرونا هم زوار و هم تجارت را در مرز مهران متوقف کردیم.
 
وی ادامه داد: مهران اوایل کمتر مبتلا به کرونا داشت اما در اردیبهشت و خرداد اوج ابتلا به بیماری در این شهرستان بود و من تقاضا دارم که این آمار بیشتر از این نشود و برای این مهم نیازمند مدیریت هستیم.

وی افزود: با توجه به این که  نمی دانیم چه زمانی واکسن کرونا آماده می شود و نمی توانیم  تاریخ مشخصی برای پایان آن بیان کنیم و بیش از این نیز نمی توانیم تعطیلی ها را ادامه دهیم، باید اقتصاد و کارهای معمولی را به شرط انجام فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی از سر بگیریم.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به این مطلب که تا جایی ممکن است افرادی که کار ندارند درمنازل بمانند و در اجتماع فاصله گذاری را بیشتر از یک متر داشته باشند، اظهار داشت: در مراسمات الزامی نیست که شرکت کنیم و اگر این گردهمایی ها باعث مشکلات برای دیگران باشد ضرورت ندارد که برگزار شوند.
 
وی ادامه داد: در صورت ابتلای افراد به بیماری حتما التزام داشته باشد که تا 14 روز قرنطینه شوند و اگر امکانات دارند در منزل قرنطینه گردند و افراد دیگر خانواده ارتباط مستقیم با انها نداشته باشند واگر امکانات ندارند حتما بستری و تا زمانی که تست مثبت است به جامعه برنگردند.

وی افزود: اگر کسی به کرونا مبتلا شد حتما به بهداشت و درمان و اطرافیان اطلاع دهد و واگرکارمند است مسئول دستگاه و اگر بازاری است صنوف اجازه حضور وی در محل کار راندهند.

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که در حال حاضر تست کرونا دراستان به 500 مورد در روز هم رسیده است، اظهار داشت: از این رو امار بالای این روزها بیشتر به جهت افزایش تست ها است و این می تواند یک مزیت باشد چراکه افراد مبتلا شناسایی می شوند و دیگران را مبتلا نمی کنند.

وی در ادامه خطر ابتلا به کرونا را در مراسمات و اجتماعات بسیار بالا دانست و گفت: بارها اعلام شده است که در برخی از مراسمات شادی و یا عزا تا 150 نفر مبتلا شده اند اما متاسفانه همچنان برخی رعایت نمی کنند!

سلیمانی دشتکی در پایان تنها راه کنترل و ریشه کنی بیماری کرونا را قطع زنجیره انتقال و احساس مسئولیت اجتماعی شهروندان در مقابل هم عنوان کرد و گفت: اگر مردم و مسئولان چون دیگر حوادث و رخدادهای مهم که با سربلندی پشت سر گذاشته ایم عمل کنند قطعا بر این مسئله نیز غلبه پیدا خواهیم کرد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است